KOMİSYON KONUŞMASI

SADULLAH KISACIK (Adana) - Teşekkür ediyorum Başkanım.

Sayın Bakanım, sayın milletvekilleri, Değerli Komisyon üyeleri, Bakanlığımızın değerli bürokratları, çok değerli basın mensupları; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Sayın Bakanım, şunu öncelikle belirtmek isterim: Ulaştırma Bakanlığının Adana'ya büyük bir borcu var. Şimdi, Bakanlığınız ve AK PARTİ iktidarı "Her ile havalimanı yaptık." demekle övünürken maalesef 1937 yılından beri sahip olduğumuz Adana Havalimanı'mızı elimizden aldınız.

AYYÜCE TÜRKEŞ TAŞ (Adana) - Hem de Türkiye'nin en etkin havalimanıydı.

SADULLAH KISACIK (Adana) - Yani bu anlamda bize bir borcunuz var ki zaten vardı, yenisini 40 kilometre ötesine, başka ile götürdünüz; bizi artık başka bir ilin, Adana gibi bir ilin havalimanını aldınız, Mersine götürdünüz, 40 kilometre ve o Havalimanı Sayın Bakanım, size gelmişsinizdir daha önce önceleri, biliyorsunuz, Adana'ya has, Adana'yla artık bütünleşmiş, herkesin böyle misafir geldiği zaman hemen acele etmeden kebabını yiyip beş dakika sonra gittiği bir havalimanıydı. Havalimanımızı seviyorduk, havalimanı adıyla bütünleşmişti, şahsına münhasır bir yerdi ama eminim ki sizin zamanınızda olsaydı buna izin vermezdiniz. Zaten sitenizde baktım, kendinize yapılan öz geçmişinize eklememişsiniz de yani size yakışmazdı çünkü Çukurova Havalimanı en fizibil olmayan havalimanı, net söyleyeyim. Niye söyleyeyim? Şimdi, 2 tane büyük il var; Adana ve Mersin. Adana sanayinin, narenciyenin, tarımın merkezi. Mersin turizmin göz bebeği, büyüme potansiyeli olan, Akkuyu Nükleer Santrali'nin yapıldığı bir ilimiz. Ya, şimdi, bu 2 tane kırsal il değil ki bunun arasına bir tane Havalimanı yapalım, 2 tane büyük il, 2 tane farklı potansiyel var orada ama zamanında bazı siyasi hesaplara kurban edildi maalesef Mersin'e havalimanı yapma adına, ne Mersinlilerin işine yaradı ne Adanalıların. Şimdi, eskiden hemen merkezdeki havalimanını Mersin'e götürmekle Adana 35 kilometre gitmek zorunda kaldı, Mersinliler de -en uç ilçesi Tarsus- 40 kilometre gelmek zorunda kaldı.

ORHAN YEGİN (Ankara) - Kesişim noktası.

SADULLAH KISACIK (Adana) - Şimdi, öyle değil, bakın, endüstri mühendisliği faaliyeti vardır inşallah, Orhan Yegin mantığıyla gidersek bu ülke zaten batıyor. Yani, bir şeyi hesaplarken bir endüstri mühendisliği bir fizibil projesi vardır yani onu bir söyleyeyim.

Şimdi, Sayın Bakanım, dolayısıyla bu havalimanı fizibil olmadı ve bizden gerçekten de yani canımızı, bizim bir rengimizi, havalimanımızı aldınız Adana gibi bir şehrin. Şimdi, bunu bir hesaplaşalım, Adana sahipsiz Sayın Bakanım bakın dolayısıyla bu borcu ödeyelim, Adana sahipsiz kaldı. Havalimanını elinden aldınız, çıt çıkmadı bakın, Adana sahipsiz.

Şimdi -bizim taşra ilçelerimizin- bakın, Karadeniz'de yapılsın, bakıyorum, diğer Mersin'de falan bakıyorum, köy yolları artık duble yol hâline gelirken maşallah, Allah daha da iyisini yaptırsın ama Adana'yı göreceksin, bizim Kozan'dan sonra Feke, Saimbeyli, Tufanbeyli yolumuz var ve bu yol aynı zamanda Adana'yı Kayseri'ye bağlayan yoldur ama inanın Sayın Bakanım 2 araba zor geçer, bakın, 2 araba zor geçer. Yazık, günah yani bir il bu kadar mı sahipsiz olur, ben kendi ilim adına üzülüyorum. Yani, bakın, bu 3 tane ilçe ya ve Kayseri'ye bağlanıyor ve Sayın Bakanım, çok üzücü, bakın, 6 Nisan 2023 tarihinde 4 tane genç öğretmenimiz Saimbeyli'den Feke'ye gelirken yolda üzerlerine kaya düşmesi sonucunda -arabanın durumuna bakın Sayın Bakanım- 4 öğretmenimizi orada kaybettik, burada tekrar rahmetle anıyorum. Bundan iki yıl sonra, 14 Kasım 2025, yeni, aynı yerde yine otomobilin üzerine kaya düştü. Ya, burası ilçe ve dediğim gibi Adana'yı ve Kayseri'ye bağlayan yol. Şimdi, başka illerde görüyoruz, dağ delinip tünel yapılıyor ama maalesef Adana'da bu ilçe yollarımız duble yol değil, duble yoldan da vazgeçtik, heyelan, kaya düşmesi vesaire binbir tehlikenin içerisinden geçerek, bir tarafı uçurum zaten. Yani özellikle bu yolun ve aynı zamanda yıllardır bitmeyen Kozan-Mansurlu yolu Sayın Bakanım, bu da elzem, bir türlü bitmedi, bu Kozan'ımız için çok önemli, bölgenin hareketliliği için çok önemli, Kozan-Mansurlu yolunun da bu anlamda bir an önce tamamlanmasını sizden rica ediyoruz Sayın Bakanım.

Şimdi, tabii, biz sahipsizlerin sahibi olduğumuz için Başkanım, böyle sahipsiz illeri konuşuyoruz. Adana sahipsiz, ben de Adana Milletvekiliyim, bu anlamda size bunu ileteyim. Bir sahipsiz ilimiz daha var, Bayburt. Şimdi, Bayburt'un da bir milletvekili var, o da Ak PARTİ'den, muhalefetin burada hiç sesi çıkmıyor.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Bayburt'un Bakanı da var.

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU - Acayip sahip oraya.

SADULLAH KISACIK (Adana) - Ama Sayın Bakanım sahip de söyleyeyim, şimdi, bakın, şu altta gördüğünüz Artvin Havalimanı, bu da Bayburt-Gümüşhane; bu Artvin-Rize. Şimdi, ikisinin temeli aynı dönemde atılıyor, aynı zamanda atılıyor. İşte görüyorsunuz, Artvin-Rize'ye uçak iniyor, şimdi Bayburt'un hâli bu. Yani ama aynı anda, temel aynı zamanda atıldı Sayın Bakanım. Yani, şimdi sahibi olsaydı buraya da uçak iniyordu. Bayburtlu hemşehrilerimizin selamı var, sizden özellikle bu havalimanımız bir... İkincisi, şimdi sahipsiz illerimizi konuşuyoruz burada, şimdi, Allah rızası için sahipsiz şeyleri konuşmamız lazım. İkincisi, Kop Tüneli Sayın Bakanım, Kop Tüneli de biliyorsunuz, uzun süredir bir türlü tamamlanamadı. Şimdi, Bayburtlu hemşehrilerimiz diyor ki: "Ya, geçmişte AK PARTİ iktidardan önce diyordu ki 'Bu Bolu Tünelini patates deposu yapacaklar, bitiremiyorlar.' Acaba bizim Kop Tüneli de patates, soğan deposu mu olacak?" diye şimdi onların da aklına öyle bir şey geliyor. Bitmiyor ya bir türlü, acaba tünelden vazgeçtik, şey mi yapacağız diye bunu da iletmemi söylediler. Yani ben Bayburtlu hemşehrilerimizin burada elçisiyim, sizin adınıza, bunu da iletelim.

Şimdi, tabii, Bakanlığınız Türkiye'nin en önemli bakanlıklarından bir tanesi. Her anlamda yapacağımız işlerde, attığımız adımlarda hayat kalitemizin arttırılmasında önemli. Diğer bir şey de şu operatörler sanki biraz çok başıboş gibi geliyor bana. Yani bakıyorum bazen, mesela, modemlerde kesme ücreti alıyorlar, diyelim iki gün geciktiniz, üç gün geciktiniz, kestiler, bir bakıyorsunuz, 200 TL ek ücret almış, yansıtmış. Geldiği yok, gittiği yok, vesairesi yok, bilmiyorum bunlar yasal mı, bunlar takip ediliyor mu bu tarifelerde, vesairede?

Diğer bir olay, bir Türk vatandaşı olarak içimi acıtan bir olay, şimdi, millette acayip bir dinlenme güdüsü var, herkes zannediyor ki "Beni dinliyorlar." Normal vatandaşa bakıyorum, WhatsApp'tan arıyor, "Abi, niye WhatsApp'tan arıyorsun?" "Ya, Başkanım, öbür hat dinleniyor." diyor. Yani insanlarda, şimdi, devlet kurumlarında da var, iktidar Telegram kullanıyor, öbür taraf, muhalefet WhatsApp kullanıyor, iki taraf da kendi operatörlerine, kendi sistemine güvenmiyor. Bir de en önemlisi bu Sayın Bakanım, milletimizden bu şeyi kaldıralım artık yani bu algıyı. Ama var Başkanım yani baktığınız zaman, şu anda siz belki daha iyi kayıtlarından görüyorsunuz, ciddi anlamda bir WhatsApp'tan konuşma var, Telegram'dan konuşma var. Yani bu millet kendi operatörüne güvensin, kendi şeyine güvensin, milletimize bu yükü vermeyelim yani millet kendi operatörlerine, kendi devletine kendi şeylerine güvensin.

Ben bu mesajlarımla tekrar dinlediğiniz için teşekkür ediyorum. Bütçemizin hayırlı, uğurlu olmasını diliyorum.