KOMİSYON KONUŞMASI

AHMET ERBAŞ (Kütahya) - Teşekkür ediyorum.

Sayın milletvekillerim, Sayın Bakanım, değerli bürokratlar; şimdiden 2026 Ulaştırma Bakanlığı bütçemiz hayırlı uğurlu olsun.

Sayın Bakanım, Kütahya'dan bir yol göstermek istiyorum size. Bu yolun sizinle bir alakası yok yani Karayolları ağı içinde değil; bu yol, Organize Sanayiye giden yani sizin hemen bağlantı yolunuzdan 2 yada 3 kilometrelik bir yol. Sayın Bakanım, bu yolun bitiminde Organize Sanayi ve 13 tane de okul var. Aynı güzergâha 13 okul, 1 Organize Sanayi kurmuşuz. Bunun anlamı şu Sayın Bakanım, bu yol tırlardan geçilmiyor. Yalnızca son bir buçuk yılda 13 kaza, 16 yaralı vatandaşımız, 3 de ölen vatandaşımız oldu. Allah rahmet eylesin. Bunun, bu yanlış planlamanın sizinle hiçbir alakası yok Sayın Bakanım fakat buraya bir kavşak yaptınız biraz rahatlatmak için ama esas bu yolun içindeki yoğunluğu alabilmemiz için, 2011 yılında planlanmış, faaliyete geçmemiş ama burayla ilgili bir bağlantı yolu olan Ağaçköy istikametine 1-1,5 kilometrelik bir yan yol bağlantısı Sayın Bakanım çünkü her gün buraya 10 bin araç giriyor, bu Organize Sanayi Bölgesi'ne. Artık bu Organize Sanayi Bölgesi bizim göz nurumuz, Kütahya'nın göz nuru, Türkiye'nin göz nuru ama öğrencilerimiz ile ağır vasıtaların aynı yerde seyahat etmesi çok ciddi bir sıkıntı yaratıyor. Bu konuda, 1-1,5 kilometrelik yapacağımız çevre yolu bağlantısı gibi bir yol sizi Kütahya'da tarihe geçirir Sayın Bakanım.

KAMURAN TANHAN (Mardin) - Sayın Bakan zaten tarihe geçti.

AHMET ERBAŞ (Kütahya) - Geçmiştir.

Sayın Bakanım, Domaniç yolumuz devam ediyor, büyük bir hızla da devam ediyor. Yine, Abide-Simav arasındaki yolumuz devam ediyor. Tabii, bizim, esas, Domaniç-İnegöl bağlantısındaki o tek gidişli yolun bir şekilde 3 şeride çıkarılması lazım çünkü çok ciddi bir Kuzey Marmara'yla bağlantı yolumuzdur.

Ayrıca, Tepecik ve Kuruçay beldelerimiz var Sayın Bakanım. Tepecik ve Kuruçay beldelerinde ve Tunçbilek beldesinde çevre yolu geçiyor. Şimdi, Belediye bu yolların içine kasis koyduğu zaman hemen şikâyet ediliyor, haklı olarak da Karayolları "Benim yol ağımdaki bir şeyi kasisle durduramazsınız." diyor ama burayı belediyelere terk etsek buralar belediyenin gücünün üzerinde bir yük getirir, sizde kalsa kasis koyamıyoruz hızı kesebilmek için. Oradan her gün öğrenciler geçiyor, vatandaş geçiyor, yaşlı teyzelerimiz, dedelerimiz geçiyor. Bu bir sıkıntı, herhâlde Türkiye çapında böyle çok sıkıntılı yerler vardır. Buna genel bir önlem alabilirsek ne mutlu.

Hızlı tren Sayın Bakanım, bütün milletvekillerimiz gibi... Artık yolları bir aşamaya geldi bu memleketimizin, hızlı tren... Biz de 2 tane hızlı tren projesinin olduğunu biliyoruz; biri Eskişehir üzerinden Antalya, diğeri de İzmir hattı. Dumlupınar hattında yani İzmir hattında Dumlupınar'a koyacağımız bir durak, amenna, teşekkür ederiz ama bu şehrimize 83 kilometre uzaklıkta bir yerdir. Esasında, aslında, Kütahya'nın beklediği, Eskişehir-Antalya güzergâhından geçecek hızlı trenin Kütahya'dan geçmesi. Bizim bütün Kütahya olarak beklentimiz bu, yoksa 83 kilometre uzaklıktaki bir yere koyduğumuz durak tabii ki bizim için kazançtır, Dumlupınar bizim için olmazsa olmazımızdır, tarihi tekrar yazdığımız yerdir ama esas beklentimiz, Eskişehir'den Antalya'ya gidecek hızlı tren projesinde bu projenin bir şekilde Kütahya'nın içinden geçmesi ve biz Kütahya'ya bir durak istiyoruz çünkü yaklaşık nüfusumuz, yalnızca merkez nüfusumuz 300 bine ulaştı Sayın Bakanım.

Alt yapıyla ilgili, internet ve Telekom hizmetlerinde birçok hizmet geldi Sayın Bakanım ama özellikle Domaniç Yaylası'nda -tabii ki fiziki şartlarımız da elvermediği için, çok dağlık ve ağaçlık bir yer- hâlâ, maalesef, telefonun çekmediği bölgelerimiz var. Yine, Dumlupınar bölgesinde yaklaşık 10 köyümüzde telefonun sağlıklı çekmediği yerlerimiz var. Bunların bir kısmı...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)