2005-10-11 - 12:00
Marmara Üniversitesi araştırma görevlisi, Rafet Akay tarafından hazırlanan yüksek lisans tezinde, TBMM'nin markalaşması, kurumsal kimliği ve imajı mercek altına alınıyor.
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Bilimleri Anabilim Dalı için, Rafet Aykut Akay tarafından hazırlanan 'Kurumsal İmaj Yönetimi ve TBMM'de Yeni İletişim Konsepti' başlığını taşıyan tez çalışması, TBMM'nin yeni iletişim modelini anlatıyor.
Sözkonusu çalışmada, TBMM hakkında verilen ayrıntılı bilgilerin yanısıra, TBMM'de yapılan reform niteliğindeki çalışmalara da değiniliyor. TBMM'nin resmi haber sitesinin yenilenmesi, değişik dillerde oluşturulan veri tabanları ile TBMM Haber Portalı ile İletişim Ofisi ve İletişim Danışmanlığı modeli bu konu için verilen örneklerden bir kaçı. Ancak, ana başlığı bilginin bir merkezde toplanması yani İletişim Ofisi oluşturuyor.
İLETİŞİM REFORMU KAPSAMINDA YAPILAN FAALİYETLER
Akay'ın çalışmasında, TBMM Başkanlığı'na doğrudan bağlı hizmet vermekte olan İletişim Ofisi ve İletişim Danışmanlığı modeli, 'Yeni İletişim Konsepti'ni oluşturan unsurlar olarak görülüyor. TBMM'nin halkla ilişkiler ve iletişime dayalı faaliyetlerini projelendiren, yönlendiren İletişim Ofisi'nin, Meclis'in itibarı, markalaşması, kurumsal kimliği ve imajı açısından önemi vurgulanıyor.
YENİ İLETİŞİM KONSEPTİ ve KURUMSAL İMAJ
Yeni İletişim Konseptine duyulan ihtiyacın nedenleri TBMM Başkanı Bülent Arınç'ın ifadeleriyle aktarılırken yeni sistemin sağladığı avantajlara da değinilmiş. Bunlar: hızlı ve düzenli hizmet, bürokrasinin ağırlığındaki azalma, tek elden yönetilen iletişim alanlarının yarattığı düzen olarak sıralanırken, yeni sistemin zaman, mekan, işgücü, bilgi ve ekonomik kazanç şeklinde sıralanırken İletişim Ofisi'nin çalışma biçimine de geniş bir yer ayrıldığı görülüyor.
TBMM Başkanı'nın sekreterya, özel kalem, araştırma-inceleme hizmetlerinin, ziyaret-davet programlarının, basın ile ilişkilerin düzenlenmesi, gibi İletişim Ofisi tarafından yürütülmekte olan çeşitli hizmetlere geniş yer ayrılan bu çalışmada, ofisin 7 gün 24 saat iletişime açık olması da en önemli özelliklerinden biri olarak gösteriliyor.
