2006-06-08 - 14:30
TCDD Genel Müdürlüğü ve bağlı ortaklıklarının 2004 yılı hesapları 629 milyar 376 bin YTL zararla ibra edildi.
TBMM KİT Komisyonu, TCDD Genel Müdürlüğü ve bağlı ortaklıklarının 2004 yılı hesaplarını ibra etti.
Komisyon Başkanı Nurettin Canikli, Cumhuriyetin kuruluş yıllarında demiryollarına verilen önemin daha sonra unutulduğunu belirterek, demiryollarının ülkenin geleceği açısından hayati önem taşıdığını kaydetti.
Geçmişte hükümetlerin demiryollarının modernize edilmesi için gereken kaynakları ayırmadığını ifade eden Canikli, son yıllarda gelişmiş ülkelerdeki standartların yakalanması amacıyla ciddi adımlar atıldığını dile getirdi.
Canikli, meydana gelen tren kazalarının da TCDD Genel Müdürlüğünün çalışma azmini kırmaması gerektiğini, hızlı tren projelerinin hayata geçirilmesini beklediklerini söyledi.
Daha sonra komisyonda TCDD Genel Müdürlüğünün çalışmalarının anlatıldığı tanıtım filmi gösterildi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, komisyon üyelerinin Ankara-İstanbul hızlı tren projesindeki bütçe artışı ile projedeki gecikmenin nedenlerine ilişkin sorularını yanıtlarken, projede trenlerin hızının 200 kilometreden 250 kilometreye çıkarıldığını, bazı altyapı sorunları nedeniyle yaklaşık 42 milyon avroluk maliyet artışı olduğunu söyledi.
Projenin Ankara-Eskişehir bölümünü kapsayan birinci etabına ilişkin bir gecikme olmadığını, ikinci etabında ise ihale sürecindeki aksaklıklar nedeniyle gecikme yaşandığını anlatan Karaman, ikinci etap ihalesine ilişkin mahkeme aşamasının sona erdiğini, önümüzdeki günlerde ihaleyi kazanan firmayla sözleşme imzalayacaklarını bildirdi.
TCDD Genel Müdürü Karaman, altyapısı yenilenen Bandırma-İzmir hattındaki tren seferlerinin ne zaman başlayacağı yönündeki soru üzerine, Ankara-İstanbul, Bandırma-İzmir ve Adana-Mersin hatlarında Alman demiryollarına inceleme yaptırdıklarını, ancak Ulaştırma Bakanlığı'nca oluşturulan Bağımsız Bilim Kurulunun bunu yeterli görmeyerek bağımsız bir kuruluştan sertifika alınmasını istediğini kaydetti. Alman sertifikasyon kuruluşu TÜV'ün bu sertifika için 1 trilyon lira istediğini belirten Karaman, kaynak sıkıntısının yanı sıra diğer ülkelerde konvansiyonel trenler için böyle bir uygulama bulunmadığını ifade etti.
Komisyon, altyapı yenileme çalışmaları tamamlanan hatlar için TÜV'den sertifika alınmadan TCDD'nin kendi bünyesinde bir heyet oluşturarak sertifikasyon işlemlerini yerine getirilmesi için tavsiye kararı aldı.
Görüşmelerin ardından TCDD Genel Müdürlüğü ve bağlı ortaklıklarının 2004 yılı hesapları 629 trilyon 376 milyar lira zararla ibra edildi.
