2021-06-28 - 12:43
TBMM MİLLİ SAVUNMA KOMİSYONU
TBMM Milli Savunma Komisyonunda, Makine ve Kimya Endüstrisi Anonim Şirketi Hakkında Kanun Teklifi kabul edildi.
TBMM Milli Savunma Komisyonunda, Makine ve Kimya Endüstrisi Anonim Şirketi Hakkında Kanun Teklifi'nin görüşmeleri devam ediyor.

AK Parti Kırıkkale Milletvekili Ramazan Can, "MKE'yi özelleştirme kapsamından çıkarıyoruz, Hazine'ye bağlıyoruz. 'Satılamayacak', 'devredilemeyecek' diye de ibare ekliyoruz." dedi.

CHP Kayseri Milletvekili Çetin Arık, Türkiye'nin, Meclis iradesiyle imzalanan İstanbul Sözleşmesi'nden, Cumhurbaşkanı Kararı ile ayrıldığını anımsatarak, "Bir gece yarısı kararnamesiyle 'MKE AŞ özelleştirildi' denirse çocuklarınızın, torunlarınızın yüzüne bakamayacaksınız. Gelin, bu işten vazgeçin." diye konuştu.

Düzenlemedeki amacın, "MKE'yi anonim şirkete dönüştürerek birilerine peşkeş çekmek" olduğunu öne süren Arık, "MKE, askerimize silah ve mühimmat üretiyor. Burada yabancıların önünü açıyorsunuz. Bu ülkeye bu kadar kötülük etmeyin. MKE, milli savunmanın omurgasıdır. Milli savunmanın omurgasını kırmayın." görüşünü paylaştı.

CHP Gaziantep Milletvekili Bayram Yılmazkaya ise Anayasa'ya aykırı olduğunu savunduğu düzenlemenin, toplum vicdanında karşılık bulmadığını, daha detaylı irdelenmesi ve tartışılması gerektiğini söyledi.

MKE'nin kar ettiğini, kurumun anonim şirkete dönüştürülmesinde kamu yararı bulunmadığını dile getiren Yılmazkaya, düzenlemenin bu şekilde yasalaşması durumunda milli güvenlik zafiyeti ortaya çıkacağını savundu.

CHP Malatya Milletvekili Veli Ağbaba da bu kapsamda yapılan düzenlemeleri hatırlatarak, bu konuda bir tane doğru örnek olmadığını ileri sürdü. Ağbaba, kanun teklifinin geri çekilmesi önerisinde bulundu.

Teklif sahibi olarak komisyona bilgi veren AK Parti Kırıkkale Milletvekili Ramazan Can ise muhalefetin, "MKE'nin özelleştirileceği" yönündeki iddialarına cevap verdi.

MKE'nin, şu anda özelleştirme kapsamında olduğunu hatırlatan Can, "Biz de aksine 'Özelleştirme kapsamından çıkarıyoruz, Hazine'ye bağlıyoruz' diyoruz. 'Satılamayacak', 'devredilemeyecek' diye de ibare ekliyoruz." dedi.

Bu arada komisyonun CHP'li üyelerinin masalarındaki, "MKE'ye sahip çık", "MKE'nin Tank Palet olmasına izin vermeyeceğiz", "Anonim şirkete dönüştürme bahane, amaç özelleştirme" yazılı pankartlar da dikkati çekti.

İYİ Parti Bursa Milletvekili İsmail Tatlıoğlu, "Bu düzenleme satışa giden yolun kapısını açıyor." ifadesini kullandı.

Daha önceki özelleştirmelere bakıldığında bir servet aktarımının söz konusu olduğunu savunan Tatlıoğlu, "Devlet, kimin ne kadar kazanacağına karar veren bir yapı değildir. Bunun olduğu her yerde millet zayıflamıştır. MKE'de 20 yılın sonunda buraya gelinmemeliydi. Personelle ilgili sorunların çok çeşitli çözümleri var." diye konuştu.

CHP Muğla Milletvekili Süleyman Girgin ise "Biz bu filmi daha önce görmüştük. Özelleştirmenin adeta baş ağrısına bile iyi geleceği yönündeki propagandalardan sonra elde avuçta ne varsa satıldı. Olan yine vatandaşa oldu." dedi.

MKE'nin, anonim şirkete dönüştürülmesi halinde binlerce emekçinin, iş güvencesinin ortadan kaldırılacağını ileri süren Girgin, "Kamudan şirket maaşı alanlara yeni bir arpalık yaratılacak." ifadesini kullandı.

AK Parti Bursa Milletvekili Refik Özen de savunma sanayisindeki kazanımların uluslararası alanda takdir edildiğini, bu kazanımları daha da ileri noktaya taşımayı hedeflediklerini belirtti.

MKE'nin, 1984'ten beri özelleştirme kapsamında yer alan bir kurum olduğunu hatırlatan Özen, "20 yıllık iktidarımızda özelleştirme kapsamında yer alan bir şirketle ilgili böyle bir adım atmamışız. AK Parti, bu hassasiyeti en fazla taşıyan partidir. Bu çalışmayla özelleştirmenin de önünü kapatıyoruz." görüşünü paylaştı.

Özen, MKE'nin potansiyelini daha da geliştirmek istediklerini, teknolojik yatırımları artırmayı ve karlılığını daha ileri seviyelere taşımayı amaçladıklarını dile getirdi.

MHP Bursa Milletvekili Mustafa Hidayet Vahapoğlu ise stratejik bir alan olan savunma sanayisinin tamamıyla özel sektöre devredilmesinin mümkün olmadığını vurguladı.

Savunma sanayisinde karlılığın esas olmadığını belirten Vahapoğlu, "MKE'nin anonim şirketi olmasıyla eksiklikler giderilecek, uluslararası alanda söz sahibi olunacaksa hiç durmamamız lazım." değerlendirmesinde bulundu.

Komisyonda, sendika temsilcileri de düzenlemeye ilişkin görüşlerini ve endişelerini dile getirdi.

Türk Metal Sendikası Genel Başkan Yardımcısı Halil Faki Erdal, "MKE yalnızca Kırıkkale değil, Türkiye demek. MKE ülkemiz için çok önemli." dedi.

MKE'de 1963'ten beri yetkili sendika olduklarını anımsatan Erdal, "MKE özelleştirilemez, kesinlikle kamuda kalması lazım. MKE olacaksa yüzde 100 Hazine'de, Milli Savunma Bakanlığına bağlı bir kurum olması gerekiyor. Kamu İhale Kanunu'ndan da çıkarılması lazım." diye konuştu.

Memur-Sen'e bağlı Enerji Bir-Sen Genel Başkan Yardımcısı Türker İpek de kanun teklifinde mevcut personelin düzenleme yasalaştıktan sonra ne şekilde çalıştırılacağına ilişkin 6 aylık süre sınırının yetersiz olduğunu, bu sürenin en az 24 ay olarak belirlenmesi gerektiğini belirtti.

MKE'de çalışan koruma güvenlik personelinin talepleri olması halinde memur statüsünde değerlendirilerek işlem yapılmasını ve başka kurumlara geçişlerinin bu şekilde sağlanmasını isteyen İpek, istihdam fazlası personel durumuna gelen çalışanların, talepleri olması halinde birinci öncelikli Kamu İktisadi Teşekküllerine geçişinin sağlanmasını talep etti.

İpek, MKE'de çalışmaya devam eden, 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 1 ve 2 No'lu cetveline tabi personelin, talepleri halinde kurumda aynı hukuki statü ile çalışmaya devam etmesini, kurumda çalışan ve emekli olmaya hak kazanmış personelin ise talepleri halinde emeklilik tazminatlarının yüzde 40'tan az olmamak kaydıyla artırılarak ödenmesini istedi.

Türkiye Kamu-Sen'e bağlı Türk Enerji-Sen Genel Başkanı Mustafa Tümer ise düzenlemeyle, çalışanların hak kaybının olmayacağını inandırıcı bulmadığını söyledi.

"Devletin memurunun olmadığı yerde devletten bahsetmenin mümkün olacağını düşünmediğini" dile getiren Tümer, "Devlet memurlarının, MKE'nin gelişiminin önünde engelmiş gibi yansıtılmasından rahatsızız." ifadesini kullandı.

Tümer, MKE AŞ ile sözleşme imzalamayan, 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 1 ve 2 No'lu cetveline tabi sözleşmeli çalışanların, başka kurumlara nakil olurken mevcut kadro ve pozisyon, kazanılmış hak aylıkları ve sınavla kazanılmış haklarıyla gönderilmelerinin sağlanmasını talep etti.

MKE AŞ ile 3 aylık süre içinde sözleşme imzalayan memur ve sözleşmeli personeller için çalıştıkları 1 yılın sonunda istekleri halinde diğer kurumlara önceki kazanılmış kadro, pozisyon ve hak aylıkları ile atanma talep etme hakkı verilmesi gerektiğini kaydeden Tümer, "MKE AŞ ile sözleşme imzalamayan 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 1 ve 2 No'lu cetveline tabi çalışan sözleşmeli personele, tercih edecekleri üç il tercihinin beraberinde KİT kurumları dahil olmak üzere kurum tercihi yapabilme ve 1 yılın sonunda bir defaya mahsus olmak üzere yeniden kurum değişikliği hakkı verilmeli." önerilerinde bulundu.

KESK'e bağlı Enerji Sanayi ve Maden Kamu Emekçileri Sendikası Genel Başkanı Cemalettin Sağtekin de düzenlemeyle özelleştirmenin önünün açılacağını iddia ederek, teklifin geri çekilmesini istedi.

Komisyonda daha sonra Milli Savunma Bakan Yardımcısı Muhsin Dere, milletvekillerinin eleştirilerine cevap verdi.

"Katarlıların, düzenleme öncesinde MKE'yi ziyaret ettiği" iddiasına cevap veren Dere, "Hiçbir Katarlı, Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu'nun herhangi bir fabrikasına girmedi, gelmedi ve bir görüşme olmadı." dedi.

MKE'den, 2017'den bu yana 306 yetişmiş nitelikli personelin, özlük hakları nedeniyle ayrılmak durumunda kaldığını bildiren Dere, "Savunma sanayisinde benzer işi yapan işlerde birkaç kat daha fazla maaş alıyor. Bu, Türkiye'nin gerçeği. Dolayısıyla savunma sanayisi alanında, bu konuda birazcık imtiyaz beklediğimizi ifade etmek istiyorum." görüşünü paylaştı

Düzenlemeyle, işçilerin, toplu sözleşmeden kaynaklı haklarının kesinlikle zayi olmayacağını vurgulayan Dere, şunları kaydetti:

"Memurlarımızın tercihleri, gittikleri yerlerde mağdur olmamaları için gerekli düzenlemeler var. MKE'den hiçbir memur, sözleşmeli personel ya da işçimizin ayrılmasını arzu etmiyoruz. Mevcut durumda işçilerimizin zaten sözleşmeleri aynen devam eder, ilave iyileştirmeleri yapılır, bütün işçilerimizi bünyemizde muhafaza ederiz. Memur ve sözleşmeli personelimizin de tabii ki statüsü değişir ama genel müdür, genel müdür yardımcıları dahil diğer savunma sanayisi şirketlerinde olduğu gibi yönetim kademesinde olurlar. Bu şekilde haklarını muhafaza ederek, bizlerle devam etmelerini arzu ediyoruz ama bütün bunlara rağmen gitmek isteyenler de olursa onların mağdur olmamaları için bütün düzenlemeleri yapmaya hazırız."

Müzakerelerin ardından AK Parti milletvekilleri, komisyona, MKE AŞ'nin, özelleştirme kapsamından çıkarılmasını içeren önerge sundu. Müzakerelerin ardından yapılan oylamada önerge kabul edildi.

Kanun teklifine eklenen hükümle, MKE AŞ, hisseleri ve bağlı ortaklıkları; satış, kiralama, işletme hakkının devri veya sair başka tasarruflar yoluyla yerli veya yabancı özel hukuk gerçek ve tüzel kişilerine devre konu edilemeyecek.

MKE AŞ hakkında Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun hükümlerinin uygulanmayacağı hükmü de korunacak.

TBMM Milli Savunma Komisyonunda Makine ve Kimya Endüstrisi Anonim Şirketi Hakkında Kanun Teklifi kabul edildi.

Teklife göre, Türk Ticaret Kanunu ile özel hukuk hükümlerine tabi, başlangıç sermayesi 1 milyar 200 milyon lira olan Makine ve Kimya Endüstrisi Anonim Şirketi (MKE AŞ) kurulacak. MKE AŞ'nin yönetimi, denetimi, görev, yetki ve sorumlulukları düzenlenecek. Şirketin ilgili olduğu bakanlık, Milli Savunma Bakanlığı olacak.

MKE AŞ, Hazine ve Maliye Bakanlığının görüşü alınarak hazırlanacak esas sözleşmesinin imzalanmasının ardından yapılacak tescil ve ilan ile faaliyete geçecek.

Şirketin sermayesinin tamamı Hazine'ye ait olacak ancak mülkiyet hakkı ile kar payı hakkına halel gelmemek ve pay sahipliğinden kaynaklanan bütün mali haklar Hazine ve Maliye Bakanlığında kalmak kaydıyla Hazine'nin şirketteki pay sahipliğine dayanan oy, yönetim, temsil, denetim gibi hak ve yetkileri, Milli Savunma Bakanlığı tarafından kullanılacak.

MKE AŞ, milli güvenlik hedefleri doğrultusunda askeri ve sivil amaçlı; her çeşit silah, mühimmat, patlayıcı ve kimyasal madde, petrokimya ve diğer kimyevi ürünleri, makine, teçhizat, malzeme, ham madde, araç gereç, cihaz, sistem ve platformları yurt içi ve yurt dışında üretme veya ürettirme, pazarlama ve ticaretini yapma, temsilcilik faaliyetlerinde bulunma, araştırma-geliştirme, ürün geliştirme ve mühendislik faaliyetleri, modernizasyon, tasarım, test, montaj, entegrasyon ve satış sonrası hizmeti yapma veya yaptırma, jenerik ve yenilikçi teknolojilerin yerli ve milli olarak geliştirilmesine ilişkin tematik araştırma merkezi/laboratuvarı, özel endüstri bölgesi veya eğitim kurumları kurma; her türlü kurum, kuruluş ve tüketiciye yönelik olarak proje mühendisliği, danışmanlık, teknoloji transferi, eğitim hizmetleri ile enerji, geri dönüşüm, taahhüt işleri yapma lojistik destek sağlama, mühimmat ayırma ve ayıklama faaliyetlerinde ve esas sözleşmesinde belirlenen diğer faaliyetlerde bulunabilecek.

Şirket, yüklendiği taahhütleri daha etkin şekilde yerine getirmek için aynı şekilde geri vermek veya gerçeğe uygun değerini ödemek şartıyla Milli Savunma Bakanlığı envanterinde bulunan ham madde, malzeme, araç gereç, cihaz, teçhizat, yedek parça, sistem, alt sistem ve benzerlerini kullanabilecek. Milli Savunma Bakanlığı envanterinde bulunan bina, fabrika, imalathane, atölye, iş yeri ve benzeri taşınmazlar, arazi, platform, silah, mühimmat, ekipman, sistem ve alt sistemler ile altyapı ve test merkezleri Milli Savunma Bakanı onayı ile bedelsiz kullanılabilecek.

MKE AŞ, yurt içi ve dışında şirket kurma, kurulmuş şirketleri satın alma, bu şirketlere iştirak etme veya bu şirketleri işletme, gerektiğinde yurt içi ve dışında şube/temsilcilik açma, milli güvenlik ve ulusal kalkınma içeren yatırım projeleri için Cumhurbaşkanı Kararı ile kamulaştırma yapma yetkisine sahip olacak. Yurt dışında şirket kurma, kurulmuş şirketleri satın alma ve bu şirketlere iştirak etme Hazine ve Maliye Bakanlığının görüşü alınarak, genel kurul kararı ile gerçekleştirilecek.

MKE AŞ, ikili veya çok taraflı anlaşmalar gereği yabancı ülkeler tarafından Türkiye'de bırakılanlar ile kamu idareleri, kamu iktisadi teşebbüsleri ve sermayesinin en az yüzde 50'si kamuya ait olan bağlı ortaklıklarca ihtiyaç fazlası ve kullanım dışı bırakılan veya niteliğini kaybetmiş olan her türlü hava, deniz ve kara taşıtları, makine ve teçhizat ile tehlikeli veya tehlikesiz metal/metal bileşim atıkları, ekonomik değer taşıyan metal dışı (evsel nitelikte olmayan) mal ve malzemeleri; faaliyetlerini gerçekleştirmek için gerekli olan malzemelerin üretilmesinde ham madde olarak kullanmak ve gerektiğinde piyasada değerlendirmek üzere, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınca belirlenen birim fiyatlarından satın alabilecek veya devralabilecek.

MKE AŞ, Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumunun yetkilendirdiği bağımsız denetim kuruluşları arasından genel kurul kararı ile belirlenecek kuruluş tarafından bağımsız denetime tabi tutulacak. Hazırlanan bağımsız denetim raporu, genel kurula sunulmasının ardından MKE AŞ tarafından Milli Savunma Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığına gönderilecek.

MKE AŞ yönetim kurulu üyeleri, bir üyesi Hazine ve Maliye Bakanı'nın önereceği adaylar arasından olmak üzere genel kurul tarafından seçilecek. Genel müdür, genel kurul tarafından belirlenecek.

Yönetim kurulu ve genel müdürün görev, yetki ve sorumlulukları, yönetim kurulu üye sayısı, yönetim kurulu başkanı ve üyelerinin seçimi ve görev süreleri ile çalışma usul ve esasları, MKE AŞ'nin faaliyet konuları, organları, teşkilat yapısı, tasfiye ve denetimi, iştirakler kurulması, devir ve tasfiyesi, mali hükümleri ile diğer konular, şirketin esas sözleşmesiyle belirlenecek.

Yönetim kurulunda görev alan kamu görevlilerine, kamu iktisadi teşebbüsleri yönetim kurulu üyelerine ödenen tutarda ödeme yapılacak.

MKE AŞ hizmetlerinin gerektirdiği görevler, İş Kanunu'na tabi personel eliyle yürütülecek. Şirket, faaliyet alanı ile ilgili konularda geçici veya sürekli olarak yerli ve yabancı uyruklu personel istihdam edebilecek.

Şirkette istihdam edilecek personel hakkında kamu kurum ve kuruluşlarına personel alınmasına dair mevzuat hükümleri uygulanmayacak. İstihdam edilecek personelin işe alınması, sayısı, nakli, görevlendirilmesi, eğitimi, niteliği, kadrosu, unvanı, ücreti ile diğer tüm mali ve sosyal hakları, terfisi, izni, çalışma esasları, vekalet, ödül ve disiplin işlemleri ile sözleşme esasları ve benzeri diğer uygulamaya ilişkin hususlar, genel kurul tarafından çıkarılacak düzenlemeler ile belirlenecek.

MKE AŞ bünyesinde çalışma izni veya çalışma izni muafiyeti ile yabancı uyruklu personel çalıştırılabilecek. Çalışma izni muafiyeti olan yabancı, bu belge ile iş sözleşmesi süresi boyunca Türkiye'de ikamet edebilecek ve şirket bünyesinde çalışabilecek.

Kanun teklifiyle, MKE AŞ'nin ve sermayesinin yüzde 50'sinden fazlası MKE AŞ'ye ait olan iştiraklerin muaf tutulacağı mevzuat hükümleri de düzenlenecek. Türk Ticaret Kanunu'nun anonim şirketler hakkında uygulanan birtakım hükümleri, MKE AŞ hakkında uygulanmayacak.

Türk Ticaret Kanunu'nun, ayni ve nakdi sermaye konulmasına, şirketler topluluğuna, genel kurul toplantısına çağrı usulü ile genel kurul toplantılarında Ticaret Bakanlığı temsilcisi görevlendirilmesine ilişkin hükümleri de MKE AŞ hakkında uygulanmayacak.

MKE AŞ, hisseleri ve bağlı ortaklıkları; satış, kiralama, işletme hakkının devri veya sair başka tasarruflar yoluyla yerli veya yabancı özel hukuk gerçek ve tüzel kişilerine devre konu edilemeyecek. MKE AŞ'nin, faaliyetlerini sermayesinin tamamı Hazine'de olacak şekilde sürdürmesi hüküm altına alınacak.

MKE AŞ hakkında Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun hükümlerinin uygulanmayacağı hükmü de korunacak.

MKE AŞ'nin faaliyet alanı kapsamında ithal edeceği mal ve hizmetler gümrük vergisinden muaf tutulacak.

Kanun teklifinde, Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunda çalışan mevcut personelin durumuna ilişkin uygulamaların belirlenmesi için geçiş hükmü yer alıyor.

Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunda istihdam edilen İş Kanunu'na tabi personel ile 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin eki (I) ve (II) sayılı cetvele tabi personel, mevcut statüleri ve unvanlarına ilişkin sosyal ve özlük haklarıyla MKE AŞ'de istihdam edilmeye devam edilecek. Düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla emekli aylığı bağlanmasına hak kazanmış olanlardan istekte bulunanların emekliye ayırma işlemleri gecikmeksizin yerine getirilecek.

Düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarihi müteakip 6 aylık sürenin sonundan itibaren MKE AŞ'de özel hukuk hükümlerine tabi olmayan personel çalıştırılamayacak.

Düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarihte Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunda 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin eki (I) ve (II) sayılı cetvele tabi olarak çalışan personele, düzenlemenin yürürlük tarihinden itibaren 6 ay içinde yönetim kurulunca iş sözleşmesi teklif edilecek. MKE AŞ ile sözleşme imzalayanlar, bu kapsamda geçen hizmet süreleri kıdeme bağlı haklarının tespitinde dikkate alınmak suretiyle İş Kanunu kapsamında istihdam edilecek.

Düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarihte Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunda 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin eki (I) ve (II) sayılı cetvele tabi olarak çalışan personelden, düzenlemenin yürürlük tarihinden itibaren 6 ay içinde şirket ile sözleşme imzalamayı kabul etmeyenler, üç farklı il tercihi alınarak diğer kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilmek üzere yönetim kurulunca Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına bildirilecek.

MKE AŞ'de çalışmaya devam etmek istemeyen mevcut işçiler, düzenlemenin yürürlük tarihinden itibaren 6 ay içinde Milli Savunma Bakanlığı kadro ve kuruluşunda yer alan kurumlarda, Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumunda istihdam edildikleri statüye uygun kadro ve pozisyonlarda istihdam edilmelerini sağlamak üzere Milli Savunma Bakanlığına bildirilecek.

MKE AŞ tarafından bildirilen personelin işlemleri Bakanlık tarafından yürütülecek. Bakanlık tarafından personele Bakanlık kadro ve kuruluşunda yer alan kurumlardan belirlenen üç farklı birimden tercih yapılmak üzere atama teklif edilecek. Bu personelin iş sözleşmesi Bakanlığa devredilmiş sayılacak ve bunların Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu ile MKE AŞ'de geçen hizmet süreleri kıdeme bağlı haklarının tespitinde dikkate alınacak.

Ataması tekemmül ettirilen işçiler, atama emirlerinin tebliğini izleyen günden itibaren 15 gün içinde yeni görevlerine başlamak zorunda olacak.

Milli Savunma Bakanlığı kadro ve kuruluşunda yer alan kurumlarda çalışmayı kabul etmeyenler ile 15 iş günü içinde yeni kurumunda görevine başlamayanların iş sözleşmeleri, feshin geçerli sebep kapsamında olduğu ve MKE AŞ tarafından İş Kanunu'nun "sürekli fesih" başlıklı maddesinde belirtilen ihbar süresi yükümlülüğünün yerine getirildiği kabul edilerek feshedilecek. Bu kapsamda iş sözleşmesi feshedilenlerin, kıdem tazminatı ile fesih tarihinden önce doğmuş ve fesih tarihinde ödenmesi gereken işçilik alacaklarına ilişkin hakları saklı olacak.

Bu arada komisyonda CHP milletvekillerinin, Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunun Ankara'da bulunan Genel Müdürlüğünün Kırıkkale'ye taşınmasını içeren yeni madde ihdasına ilişkin önergesi kabul edilmedi.