2005-04-22 - 17:45
2. DÖNEM TÜRKİYE ÖĞRENCİ MECLİSİ ÇALIŞMALARINI TAMAMLADI
Türkiye Öğrenci Meclisi Başkanlığı'na Ramazan Bıyık seçildi. Yapılan konuşmaların ardından bir sonuç bildirisi yayımlandı. Bildiride, Türkiye Öğrenci Meclisi'nin bir yerine yılda iki kez toplanması, demokrasi kültürüne ders kitaplarında daha fazla yer verilmesi, üniversite giriş sınavının iki aşamalı yapılması ve sokak çocuklarına eğitim ve iş imkanı sağlanması gibi talepler yer aldı.
TBMM Genel Kurul Salonu'nda yapılan 2. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi çalışmalarını tamamladı. Öğrenci Meclisi başkanlığı seçimini Eskişehir Temsilcisi Ramazan Bıyık'ın listesi kazandı.

Altı adayın yarıştığı ve gizli oylama ile yapılan seçimlerde, 80 üyeden 32'sinin oyunu alan Eskişehir Temsilcisi Ramazan Bıyık, Türkiye Öğrenci Meclisi Başkanlığı'na seçildi. İlhan Cavit Kaya Başkanvekilliği'ne seçilirken, Nurullah Can ile Aslan Parmaksız da katip üyeliğe seçildi.

Görevi devralan Bıyık, yaptığı teşekkür konuşmasında, Türk eğitim sisteminin daha da geliştirilmesi, hakların korunması ve daha da iyileştirilmesi yönünde çalışacaklarını bildirdi.

MAZBATALARINI ARINÇ VERDİ
2. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi'nin ikinci oturumunda, TBMM Başkanı Bülent Arınç, Öğrenci Meclisi Başkanlık Divanı'na seçilen öğrencilere mazbatalarını verdi. Bülent Arınç Başkanlık divanı üyelerine görevlerinde başarılar diledi.

Öğleden sonraki çalışmaların ilk bölümünde öğrenciler gündemdışı konuşmalar yaptı. Bu bölümde, Adana Temsilcisi Ömer Atıcı, Aksaray Temsilcisi Tacettin Akyol, Elazığ Temsilcisi Mustafa Emre, Diyarbakır Temsilcisi Ruken Arslanlı, Çanakkale Temsilcisi Merve Acar çeşitli konularda görüşlerini açıkladılar.

ÜNİVERSİTE SINAVLARINDAN YAKINDILAR
Gündemdışı konuşmaların ardından ''Eğitimde genel sorunlar'' ve ''Kırsal bölgelerde eğitim'' başlıklı iki oturum gerçekleştirildi. Bu bölümde öğrenciler, daha çok üniversite sınavlarından ve bu sınavlar sonucunda yaşanan başarısızlıktan yakındılar. Öğrenciler eğitim sisteminin birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi öğrencileri başarılı olabilecekleri ilgi alanlarına yöneltecek şekilde değiştirilmesini istedi.

EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ
İkinci oturumda da özellikle kırsal kesimden gelen öğrenci temsilcileri yaşadıkları sorunları dile getirdi. ''Eğitimde fırsat eşitliği'' sağlanmasını isteyen öğrenciler, özellikle Batı bölgelerinde yaşayan öğrencilerin eğitimde yaşamlarının doğal parçası birçok olanağın, kendileri için ''hayal'' olduğunu söyledi. Öğrenciler, öğretmenlerin kırsal kesimlere gitmelerinin özendirilmesi gerektiğini de vurgulayarak, vekil öğretmenlerle yapılan eğitimin çok yararlı olmadığını kaydettiler.

BİLDİRİ
Türkiye Öğrenci Meclisi, çalışmalarını tamamlamasının ardından bir bildiri yayımladı. Başkanlık Divanı üyeleri tarafından verilen önerge ile kabul edilen bildiride, Türkiye Öğrenci Meclisi'nin bir yerine yılda iki kez toplanması, demokrasi kültürüne ders kitaplarında daha fazla yer verilmesi, üniversite giriş sınavının iki aşamalı yapılması ve sokak çocuklarına eğitim ve iş imkanı sağlanması gibi talepler yer aldı. Kabul edilen sonuç bildirisi şöyle:

1-Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisi Projesinin ülkemiz genelinde uygulanmaya konulması, biz öğrenciler arasında mutluluk yaratmıştır. Projenin daha da etkili uygulanabilmesi için gerekli yapısal düzenlemeler yapılarak, Türkiye Öğrenci Meclisinin yılda en az iki kez toplanmasının sağlanmasını;

2-Demokrasinin eğitim yoluyla öğrenilecek bir hayat tarzı olması nedeniyle, öğretim programlarında ve ders kitaplarında demokrasi kültürü ve değerlerine daha kapsamlı bir şekilde yer verilmesini;

3-Eğitim ve öğretime erken yaşlarda başlanabilmesi için okul öncesi eğitim büyük önem taşımaktadır. Bundan dolayı ülkemiz genelinde okul öncesi eğitimin özendirilmesi, geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması hususunda gerekli çalışmaların hızlandırılmasını;

4-Öğrencilerin ve velilerin okulların karar süreçlerine daha etkili bir şekilde katılabilmeleri için gerekli yapısal düzenlemelerin yapılması; öğrencilerin giyeceği üniformaların renk, model vb. standartlarının tespitinde öğrencilerin de görüşlerinin alınmasının;

"5- ÖSS ve OKS sınavlarının ezberciliği özendirmeyecek ve müfredatın tamamını kapsayacak bir şekilde ve iki aşamalı yapılmasını;

6- Ne sebeple olursa olsun sokağa düşmüş veya suçun dışına itilmiş çocuk ve gençlerin sivil ve resmî kurumların desteğiyle eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerinden yararlanmalarının sağlanması ve yeterliliklerine uygun işlerde istihdam edilmelerini;

7- Millî Eğitim Bakanlığı'nın temel görevi eğitim ve öğretimdir. Bir birinden ayrılması mümkün olmayan bu iki kavramın yurdumuzun her köşesinde fırsat eşitliği tanınarak uygulanması, öğrencinin ekonomik ve/veya sosyal statüsü veya görevi itibarıyla ailesinin ayrıcalık taşımayacağı ilkesinden her yere her yere aynı muamelenin uygulanmasını:

8- Avrupa Birliği'ne giriş, Büyük Atatürk'ün gösterdiği "Muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkma" hedefine bir adım daha yaklaşma olarak değerlendirilmesini; bununla birlikte, bu süreçte, bizi farklı ve özgür kılan millîi ve manevî değerlerimizi yaşama ve yaşatma konusunda gerekli hassasiyetin korunmasını;

9- Ülkemizde bütün öğrencilerimizin ve gençlerimizin barış, diyalog, hoşgörü ve paylaşım kültürü ile donanması; millî birlik ve beraberliğimize zarar verebilecek ve şiddete özendirici her türlü kışkırtma, yanıltma ve yönlendirmelerden kaçınmalarının önemini;

10- Bölgemizde ve dünyada yer yer sürmekte olan savaşların sona erdirilmesi ve ülkeler arası sorunların, Atatürk'ün "Yurtta Sulh, Cihanda Sulh" ilkesi rehberliğinde barışçı yollarla çözülmesini;

Türkiye Büyük Millet Meclisi, Millî Eğitim Bakanlığı, yurt ve dünya kamuoyunun dikkatine sunuyoruz.