2006-01-05 - 20:00
TBMM GENEL KURULU...
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım,TBMM Genel Kurulu'nda milletvekillerinin sözlü sorularını yanıtladı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım,TBMM Genel Kurulu'nda milletvekillerinin sözlü sorularını yanıtladı.
Yıldırım, kamyon sahiplerinin alması gereken belgelerin ücretlerinin önemli ölçüde indirileceğini
ve peşin ödemede de ayrıca indirim uygulanacağını söyledi.

Türkiye'de yaklaşık 500 taşımacılık kooperatifi bulunduğunu ve
bunlara 35 bin kişinin üye olduğunu ifade eden Yıldırım, taşımacılık
sektörünün sorunlarının çözümü için bu kooperatiflerle işbirliği
içinde çalıştıklarını söyledi. Kamyonculardan istenen K-1 belgesinin 1
milyar 300 milyon lira olduğunu ve bu rakamın, sektörün içinde
bulunduğu durum nedeniyle hayli yüksek olduğunu vurgulayan Yıldırım,
''Bu ücretleri çok önemli ölçüde indireceğiz. Peşin ödemede indirim
yapacağız, vadeli ödemeleri de belge süresi olan 5 yıla yayacağız''
diye konuştu.
Yıldırım, 26 Şubat 2006'da yürürlüğe girecek yasayla, taşımacılık
sektörüne girmek için en az 100 milyar lira gerekeceğini, ancak var
olan taşımacıların, aynı statüde işlerini sürdüreceğini kaydetti.
Taşımacılardan alınan paraların yine onlar için kullanılacağını ve
30 yaşın üstünde olan 247 bin aracın bir proje kapsamında
yenileneceğini ifade eden Binali Yıldırım, bu yolla alınan paranın,
yine taşımacılara döneceğini belirtti.

-DEMİRYOLLARINA REKOR BÜTÇE-

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Türkiye'de 10 bin 984 kilometre
demiryolu bulunduğunu ve bunun yüzde 80'inde dizel, yüzde 20'sinde ise
elektrikli sistem kullanıldığını söyledi. Demiryolu filosundaki
lokomotiflerin yüzde 50'sinin 25 yaşın üzerinde olduğunu, bu nedenle
bakım ve onarım harcamalarının oldukça yüksek olduğunu vurgulayan
Yıldırım, ''Demiryolları bütçesi, 50 yıldan sonra ilk kez 3 yıl içinde
yüzde 385 artmıştır. 3 yılda bu sektöre 6 milyar YTL aktarılmıştır.
Bu, 150 yıllık demiryolu tarihinde bir rekordur'' diye konuştu.
2002 yılında karayoluyla 14.3 milyon ton yük taşınırken, 2005
yılında bu rakamın 18.7 milyon tona ulaştığını belirten Yıldırım,
''Yaklaşık 5 milyon tonluk rekor düzeyde artışa karşın, bu bir hiçtir.
Bu rakam, Kanada'nın onda biridir'' dedi.
Türkiye'de 3 bin 797 adet kontrolsüz hemzemin geçit bulunduğunu ve
bir hemzemin geçidi onarmanın bedelinin 40 bin YTL olduğunu kaydeden
Bakan Yıldırım, tüm geçitlerin onarımı için de 160 milyar YTL'ye
ihtiyaç olduğunu söyledi.


Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında
Ankara-Eskişehir arasındaki demiryolunun yüzde 70'inin tamamlandığını
bildiren Yıldırım, Eskişehir-İstanbul demiryolu hattının da ihale
edildiğini kaydetti.
Mevcut hattın dışında gidiş-dönüş demiryolu hattının yapıldığını
belirten Yıldırım, elektrikli trenin saatte 250 kilometre hızla mesafe
alacağı Ankara-Eskişehir demiryolunun 2006'da, Ankara-İstanbul
demiryolunun ise 2008'de tamamlanacağını ifade etti.
Yıldırım, İzmir-Ankara demiryolunun kısaltılması amacıyla da
projelendirme çalışması yapıldığını, 2007'den itibaren yapımına
başlanacağını belirtti.

-DENİZ TAŞIMACILIĞI-

Kamu yatırımlarına zamanında kaynak aktarılamadığı için istenilen
faydanın sağlanamadığını ifade eden Yıldırım, bu nedenle deniz
taşımacılığı yatırımlarına teşvik uyguladıklarını söyledi.
Limanlardaki hizmet tarifelerinde yüzde 50, deniz araç
yakıtlarında ÖTV'nin kaldırılmasıyla yüzde 65 oranında indirim
yapıldığını anımsatan Yıldırım, ''Gemi alıp işletme gibi bir niyetimiz
yok. 8 bin 400 kilometrelik sahilimizdeki müteşebbislerin bu işe
girmelerini istiyoruz. Deniz ulaşımına yatırım yapma işine girenler,
pişman olmayacaktır'' diye konuştu.

-HAVA TAŞIMACILIĞI-

Binali Yıldırım, hava taşımacılığında son 2 yılda yolcu sayısının
yüzde 100 arttığını kaydetti. Havayollarındaki rekabet nedeniyle tek
yön gidişlerin 50 YTL'ye kadar gerilediğini anımsatan Yıldırım, uçak
şirketleri arasındaki rekabet nedeniyle vatandaşın karlı çıktığını
ifade etti.
Bir süre önce Sabiha Gökçen Havaalanı'nın ''hayalet gibi''
olduğunu söyleyen Yıldırım, ''Yapılan çalışmalar sonucu Sabiha Gökçen
Havaalanı'nda 1 milyon yolcuya ulaşıldı. Türkiye, bir rekora koşuyor.
İç ve dış hatlarda geçen yıl 55 milyon olması öngörülen yolcu sayısını
59 milyona çıkarak aştık. Yolcu sayısındaki artış, önemli bir
aşamadır'' dedi.
THY'nin bölge müdürlüklerinin, sorunların çözümünü ve karar
sürecini geciktirdiğine dikkati çeken Yıldırım, bunun için 6 bölge
müdürlüğünün kaldırılarak, illerin doğrudan merkeze bağlanmasını
sağladıklarını, böylece işlerin yürümesinin hızlandığını söyledi.

-ADSL HİZMETLERİ-

Hızlı internet bağlantısı ADSL ile Türkiye'nin geç tanıştığını
vurgulayan Yıldırım, yapılan çalışmalarla bu konuda rekor kırıldığını
ifade etti. Yıldırım, 2000-2005 yılları arasında ADSL abonelerinin
sayısının yüzde 800 artarak 1 milyon 487 bine ulaştığını kaydetti.
ADSL'in tanıtımı için reklam ve promosyon gideri olarak 3.3 milyon
YTL harcandığına dikkati çeken Yıldırım, ''Bu tanıtım, yılda 500
milyon YTL'lik ciro getirdi'' dedi.

-ATAMALAR-

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bakanlığına bağlı 9 kuruluşta 80 bin
216, Telekom'da 51 bin olmak üzere toplam 131 bin 216 personel
çalıştığını bildirdi.
''Hizmet gereği, kamu yararı gözetilerek atama ve nakillerin
yapıldığını'' ifade eden Yıldırım, açıktan 4 bin 656, naklen 1566
olmak üzere toplam 6 bin 222 personel hakkında işlem yapıldığını
kaydetti. Yıldırım, toplam personel sayısının 131 bin olduğunun göz
önünde bulundurulması halinde atamaların yüzde 5'in altında olduğunu
belirterek, ''Kadrolaşma iddialarının aslı-astarı yoktur'' dedi.
Aralık 2005 itibariyle, devlet sınavını kazananlardan 1073 kişinin
işe alındığını belirten Yıldırım, işledikleri suçlardan dolayı mevzuat
kapsamında 218 kişinin görevine son verildiğini bildirdi.
Binali Yıldırım, 39 soruya 2 saat 15 dakikada cevap verdi.
TBMM Başkanvekili Nevzat Pakdil, 17 Ocak Salı günü toplanmak üzere
oturumu kapattı.