GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2022 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ile 2020 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifinin 6'ncı Tur Görüşmeleri münasebetiyle
Yasama Yılı:5
Birleşim:34
Tarih:12.12.2021

MHP GRUBU ADINA BAKİ ŞİMŞEK (Mersin) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi üzerine Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunmaktayım. Bu vesileyle, yüce Meclisi ve aziz Türk milletini saygıyla selamlıyorum.

Bütçe kanun teklifiyle, küresel salgına da bağlı olarak dengelerin yeniden şekillendiği bir dünyada Türkiye ekonomisinin güçlü bir biçimde yükselişini sürdürmesi ve halkımızın refahının artırılması amaçlanmaktadır. Kamu dengelerinin iyileştirilmesi, kamu maliyesi alanında bugüne kadar elde edilen kazanımların gelecek dönemde de korunması hedeflenmiştir.

Türkiye, dört saatlik uçuş süresiyle 1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar gayrisafi millî hasılaya ve 7 trilyon dolar ticaret hacmine sahip 67 ülkenin merkezindedir. Stratejik konumumuzun bizlere yüklediği misyonla ülkemizin, hava, deniz, kara ve demir yollarının bölgesel kesişme noktası hâline gelmesi hepimizin beklentisidir. Yük ve yolcu taşıma, hızlı tren, metro ve raylı sistem projelerine ağırlık verilmelidir.

Değerli milletvekilleri, Türkiye, İstanbul Havalimanı, Osmangazi Köprüsü, Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, Ankara-Niğde Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu başta olmak üzere çok sayıda projeyi hayata geçirmiş, milletimizin hizmetine sunmuştur. Toplam 330 kilometre uzunluğunda olan Ankara-Niğde Otoyolu'nun tamamı hizmete açılmıştır. İstanbul-İzmir Otoyolu bitirilmiş olup Aydın-Denizli Otoyolu Projesi Antalya'ya kadar uzatılarak İstanbul-Antalya bağlantısı sağlanmalıdır.

Dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü özelliğine sahip, İstanbul-Çanakkale arasını iki saat yirmi dakikaya indirecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün hayata geçirilmesini sabırsızlıkla beklemekteyiz.

Devam eden projelerde mutlaka öncelikler iyi tespit edilmeli, Türkiye'nin ve milletimizin çıkarlarına uygun projelere ağırlık verilmelidir.

Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören ülkemizin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demir yollarında yeni yatırımlara ihtiyaç vardır. Demir yollarının limanlara ve havalimanlarına bağlanması için çalışmalar yapılarak sadece doğu-batı hattı değil, kuzey-güney kıyılarımız arasında da demir yolu ulaşımını aktif hâle getirerek ekonomiye katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Konya-Karaman-Ulukışla-Mersin-Adana hızlı tren hattına öncelik verilmeli, yakın zamanda milletimizin hizmetine sunulmalıdır. Bu proje tamamlandığında altı saat olan Konya-Adana arası iki saat yirmi dakikaya düşecektir.

Mersin'den Gaziantep'e uzanan hızlı tren hattındaki çalışmalar devam etmektedir. 2024 yılında tamamlanması planlanan bu projeyle Adana-Gaziantep arasındaki seyahat süresi altı buçuk saatten iki saat on beş dakikaya düşecektir.

Ankara-İzmir hızlı tren hattının altyapı çalışmaları büyük oranda tamamlanmıştır. Ankara-İzmir arasında on dört saat olan demir yolu seyahat süresi üç buçuk saate düşecek. Bu proje bittiğinde, 525 kilometrelik mesafede yaklaşık 13,5 milyon yolcu taşınması hedeflenmektedir.

Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattı altyapı çalışmalarının büyük bir kısmı tamamlanmıştır. Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren hattına bağlı olarak 106 kilometre uzunluğundaki Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattı tamamlandığında hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul yaklaşık iki saat on beş dakika olacaktır.

Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattının hizmete girmesiyle Çin-Avrupa arasında demir yolu yük trafiğinde orta koridorun etkin olarak kullanılması olanağı ortaya çıkmıştır. Bakü-Tiflis-Kars demir yolu İpek Yolu üzerinden Çin'den Avrupa'ya giden ve Marmaray'ı kullanarak Avrupa'ya ulaşan ilk yük treni olarak tarihe geçmiştir. 11.483 kilometrelik Çin-Türkiye parkuru on iki günde tamamlanabilmektedir.

Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattının yapım çalışmalarında son aşamaya gelinmiştir. Proje tamamlandığında Ankara-Sivas arasındaki demir yolu seyahat süresi on iki saatten iki saate düşecektir.

Halkalı-Kapıkule hızlı tren projeleri demir İpek Yolu güzergâhının ülkemizden geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalardan birini teşkil ediyor. Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresinin dört saatten bir saat yirmi dakikaya düşmesi hedeflenmektedir. Adapazarı-Gebze-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havaalanı-Halkalı Hızlı Tren Projesi'nin önemle üzerinde durulmaktadır. Ülkemiz açısından ekonomik anlamda birden fazla kritik değere sahip olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü demir yolu ulaşımıyla iki kıtayı bir kez daha birbirine bağlayacaktır. Yerköy-Kayseri hızlı tren hattı 1,5 milyon Kayserili vatandaşımıza hizmet edecektir. Taşımacılık AŞ hem uluslararası hem yurt içinde, pandemi süresi içerisinde, tüm zamanların en iyi demir yolu yük taşıma rakamlarına ulaşmıştır. Lojistik faaliyetlerinin üretimin büyümesi ve gelişiminde ne kadar etkili olduğunu biliyoruz.

Bugüne kadar 313 kilometre kent içi raylı sistem hattı tamamlanıp halkımızın hizmetine sunulmuştur. 4 ilde toplam 7 metro projesiyle Türkiye ekonomisine 22 milyar TL katkı sunulmuştur. İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Antalya'da hayata geçirilen metrolarla 988 milyon yolcu taşınmıştır. Kent içi raylı sistemlerin ekonomiye ve çevreye katkıları göz ardı edilemeyecek boyuttadır. 6 ilde yapımı süren 10 proje mevcuttur. İstanbul'da Marmaray, Ankara'da Başkentray, İzmir'de İZBAN, Konya'da Konyaray vatandaşlarımıza hizmet vermektedir. Gaziantep'te Gaziray Projesi devam etmektedir. Saatte 120 kilometreyle Türkiye'nin en hızlı metrosu unvanına sahip Beşiktaş-Kâğıthane-Eyüp-İstanbul Havaalanı Metrosu'nda sona yaklaşılmıştır. Bu hatta Kâğıthane-Havalimanı arasının 2022 yılı ilk çeyreğinde, Gayrettepe-Kâğıthane arasının ise 2022 yılı ikinci çeyreği itibarıyla hizmete açılması hedeflenmektedir.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; mahalle, köy, belde, yayla ayrımı yapmaksızın insanımızın yaşadığı her yere kesintisiz cep telefonu erişimi ve internet hizmetinin mazeretsiz sunulması beklentimizdir. Seçim bölgem olan Mersin başta olmak üzere birçok yayla ve köyümüzde internet erişimi ve cep telefonu erişimiyle ilgili şikâyetler almaktayız. Bu yerler tespit edilip ülkemizin her köşesine cep telefonu ve internet hizmeti götürülmelidir.

Denizcilik, uluslararası ticari taşımacılıkta en büyük paya sahip olan sektör olarak, dış ticaretimizin geliştirilmesi, ekonomimizin dışa açılarak dünya ekonomisiyle bütünleşmesi ve diğer ekonomik hedeflerimizin gerçekleştirilmesi açısından son derece önemli bir fonksiyona sahiptir. Deniz yolu taşımacılığı, birim başına en düşük maliyetle gerçekleştirilen ulaştırma modelidir; kara yolu taşımacılığına göre 6,5 kat, demir yolu taşımacılığına göre ise 3,5 kat daha ucuzdur. Konum olarak ulaşım ağının tam göbeğinde bulunan Mersin Limanı Türkiye ekonomisine ciddi katkılar sunacaktır. Bu sebeple, Mersin Limanı'nın kapasitesi artırılmalı ve konteyner limanıyla ilgili çalışmalar bir an önce başlatılmalıdır. Bu çerçevede, ülkemizde liman yatırımlarının bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirilmesi, fiziksel altyapının geliştirilerek deniz yolu taşıma paylarının artırılması önem arz etmektedir. Transit yük taşımacılığı açısından uygun olan limanların kapasitesi artırılmalıdır. Limanların coğrafi konumu dikkate alınarak etkin bir düzenleme ve denetim sistemi oluşturulmalıdır. Liman hizmet kalemleri tüm limanlarda standart hâle getirilmeli "Yeşil Liman" uygulamaları desteklenmelidir.

Ülkemiz, dünya ve Avrupa yolcu trafiği sıralamasında 2020 yılında 7'nci sırada yer almış olup Avrupa ülkeleri arasında 2'nci sıraya yerleşmiştir. Ülkemiz, Türk sivil havacılığı sayesinde dünyanın en geniş uçuş ağına sahip ülkelerin başında yer almaktadır. Seçim bölgem olan Mersin'in bölgesel ticaretine hareket katacak, yörenin turizmini canlandıracak Çukurova Havalimanı'nın artık milletimizin hizmetine sunulması beklenmektedir.

Değerli milletvekilleri, ülkemizde yaşanan ve bölgemizde yaşanan önemli sorunlardan bir tanesi mülteci sorunlarıdır. Suriyeliler ve Afganlarla ilgili tedbirler alınmalı, Türkiye yeni bir göç dalgasıyla karşı karşıya bırakılmamalıdır. Nüfus yapımızı korumak mecburiyetindeyiz. Bayram münasebetiyle kendi ülkelerine gidebilenlerin, bu gidişlerinde sorun yaşamayanların geri dönüşlerine de lüzum yoktur. Mülteciler mutlaka kendi ülkelerinde güvenli bölgelerde yaşamlarına devam etmelidir.

Vatandaşlarımızın yaşadığı sıkıntıları biliyoruz. Milliyetçi Hareket Partisi olarak asgari ücretle çalışan emekçilerimizin rahat bir nefes alması için net asgari ücretin açlık sınırının üzerine çıkarılması ve asgari ücretliye büyükşehirlerde ulaşım desteği verilmesi görüşündeyiz. Ayrıca, asgari ücretten vergi alınmamasını ve çalışanların asgari ücret kadar gelirinin vergi dışı bırakılmasını imkânlar çerçevesinde gerekli görmekteyiz. Bütçe imkânları doğrultusunda 3600 ek göstergenin bütün memurlar için çıkarılmasını ve emeklilikte yaşa takılanların sorunlarının artık çözülerek vatandaşlarımızın gündeminden düşürülmesini beklemekteyiz. En düşük emekli maaşının en az asgari ücret kadar olması vatandaşlarımızın beklentisidir. Emekli maaşlarının iyileştirilmesi, memurlarımızın sosyal haklarının ve maaşlarının yükseltilmesi, engelli maaşlarının iyileştirilmesi beklentimizdir.

Tarımda mazot, gübre ve yem fiyatlarının makul seviyelere çekilmesi çiftçilerimizin beklentisidir. Bu sezon, zor bir yıl geçiren narenciye üreticilerine, limon üreticilerine ve domates üreticilerine mutlaka DFİF desteği verilmesi gerekmektedir.

Bir defaya mahsus olarak, ölümlü kazaya sebebiyet vermemiş, sadece ceza puanından dolayı ehliyetine el konulmuş olan 1 milyona yakın vatandaşımızın yüz binlercesi geçimini sadece şoförlükten temin etmektedir. Bunlarla ilgili mutlaka ehliyet affı çıkarılmalıdır.

Üniversitelerden harç yatıramama, ders geçememe gibi sebeplerden ötürü kaydı silinen, terör olayına bulaşmamış 1 milyona yakın öğrencimiz de "Sadece okumak istiyoruz, öğrenci affı istiyoruz." diyorlar; bu da mutlaka çıkarılmalıdır.

Özellikle Cumhuriyet Halk Partili belediyelerden haksız, hukuksuz yere işten çıkarılan işçiler ve sözleşmeliler haklarının yasal bir düzenlemeyle güvenceye alınmasını istemektedirler. (MHP sıralarından alkışlar) Bunlar 2.825 lira asgari ücretle çalışıp haksız, hukuksuz yere Mersin, Adana başta olmak üzere İstanbul, Ankara gibi Cumhuriyet Halk Partili belediyeler tarafından işten çıkarılmış, mahkemeden göreve iade almalarına rağmen işlerine başlatılmamaktadır. Bununla ilgili mutlaka yasal bir düzenleme yapılmalıdır.

54 ilden büyük olan, 350 bin nüfuslu, Türkiye'nin en büyük müstakil ilçesi olan Tarsus'umuza araç muayene istasyonu artık açılmalıdır. (MHP ve İYİ Parti sıralarından alkışlar) Tarsus'ta şehir içi demir yolu hattı yer altına alınmalı, yüzde 80'i biten Mersin-Antalya yolu bitirilmelidir. Çeşmeli-Taşucu yoluna kazma vurulmalıdır. Tarsus-Çamlıyayla yolu, Tarsus Organize Sanayi bağlantı yolu bitirilmelidir. Mersin-Tarsus arası otoban ücretsiz olmalıdır. Mersin Şehir Hastanesine mutlaka otoyoldan çıkış verilmelidir. Silifke-Mut-Karaman yolu, Silifke-Gülnar yolu, Erdemli-Ayrancı yolu bitirilmeli; Mersin Kazanlı-Karataş-Yumurtalık üzerinden İskenderun'a mutlak yeni bir yol projesi yapılmalıdır. (MHP ve İYİ Parti sıralarından alkışlar) Bu, hem sahildeki trafiği rahatlatacak hem de Türkiye'nin 2 tane büyük limanı arasında, çok da istimlak problemi olmayan bir bölgede yeni bir yol güzergâhı oluşturacaktır.

Türkiye, hem pandemi hem de terörle büyük bir mücadele vermektedir. Değerli milletvekilleri, Türk milleti tarihin ve coğrafyanın kendisine yüklediği sorumluluğun farkındadır. Hiç kimse hayale kapılmasın, hiç kimse rüyaya dalmasın, hiç kimse yanlış hesap yapmasın; Oğuz nesli mukadderatına sahip çıkacaktır, Ötüken ruhu hainlere geçit vermeyecektir. (MHP, AK PARTİ ve İYİ Parti sıralarından alkışlar) Bölücülük, hak arama yolu; terör, kurtuluş reçetesi değildir. Fırat Kalkanı, Zeytin Dalı, Barış Pınarı Harekâtları başarıyla yapılmış, güney sınırlarımız boyunca açılmak istenen terör koridorunun önü kesilmiştir.

Kırk altı yıldır hayalet şehir olan kapalı Maraş, çok şükür ki aslına dönmüş, Kıbrıs halkının kullanımına açılmıştır. Müslüman Türk milletinin haklı ve meşru beklentisi karşılık bulmuş, Ayasofya'nın kapıları, hamdolsun, ardına kadar açılarak tertemiz alınların secdeyle buluşması sağlanmıştır.

Tarih gözlerini açmış, coğrafya uykusundan uyanmış, Türklük ihtişamlı mazisinin iradesiyle kutlu bir istikbalin muhteşem rotasını çizmiş ve Karabağ Ermeni işgalinden kurtulmuştur, çok şükür ki Şuşa'da ezan sesleri yükselmiştir. Geriye çark yoktur, bu yoldan dönüş yoktur, mücadeleden taviz yoktur; Karabağ Türk'tür, Türk kalacaktır. (MHP sıralarından "Helal!" sesleri, alkışlar; AK PARTİ ve İYİ Parti sıralarından alkışlar)

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Tamamlayalım lütfen.

BAKİ ŞİMŞEK (Devamla) - Türk devletleri teşkilatı kurulmuş, Türk birliği sağlanmıştır. Al bayrağı görünce, İstiklal Marşı'nı duyunca göğüsleri gururla kabarmayan, yürekleri coşkuyla atmayan, vicdanları titremeyenlerle paylaşacağımız ekmeğimiz olmayacaktır. Vatan sahipsiz değildir, millet yetim değildir, devlet öksüz değildir; tarih boyunca Türkiye Cumhuriyeti var olacak, egemenlik kayıtsız şartsız milletin olacaktır. (MHP, AK PARTİ ve İYİ Parti sıralarından alkışlar) Türkiye Cumhuriyeti 100'üncü yılına Cumhur İttifakı'yla girecek ve ülkenin geleceğine sahip çıkacaktır. (MHP ve AK PARTİ sıralarından alkışlar)

Sayın Genel Başkanımız, liderimiz, Türkmen Beyimiz Devlet Bahçeli Beyefendi'nin ifade ettiği gibi, Türkiye, düşmeyecek ve teslim olmayacaktır. Tek kişi kalsak da bu davadan dönmeyecek; şehidin, şühedanın izinden, sözünden ve hatırasından ayrılmayacağız. (MHP ve AK PARTİ sıralarından alkışlar)

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.

BAKİ ŞİMŞEK (Devamla) - Bu duygu ve düşüncelerle Millî Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı bütçelerinin hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyor, yüce Meclisi saygıyla selamlıyorum. (MHP ve AK PARTİ sıralarından alkışlar)