| Konu: | YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TEŞKİLATI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFLERİ |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 84 |
| Tarih: | 28.03.2012 |
ADİL KURT (Hakkâri) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Görüştüğümüz kanun teklifi Türkiye'de herkesin, hepimizin çocuklarının geleceğini yakından ilgilendirdiği için burada yapacağımız her kanundan çok daha önemli ve önceliklidir. Bu nedenle, bu kanunu burada tartışırken, enine boyuna tartışıp neyi doğru, neyi yanlış yaptığımızı iyice bilince çıkardıktan sonra elimizi kaldırmamız gerekiyor ama bu kanunu yaparken, önümüze, çocuklarımızın önüne yarından itibaren yeni bir sistem, yeni bir eğitim modeli koyarken, aslında, hiçbir fiziki altyapı hazırlığı yapmaksızın öncelikle bunları yapıyoruz. Âdeta "Kervan yolda düzülür." anlayışıyla hazırlanmış bir kanun teklifi bu ve biz, burada, bu kanun teklifini, içeriğine girmeden, yaratacağı sıkıntılara dikkat çekmeden, şeklî olarak, üzerinde tartışmalar yaparak elimizi kaldırıp kabul ediyoruz. Doğrusu -mevcutta tartıştığımız bu kanun teklifi- eğitim sorunlarına temelden çözüm getirmeden, sorunların çözümünü tartışmadan böyle bir düzenleme yaptığınız zaman yarın öbür gün okullarda kaosa sebep olursunuz.
Sayın Bakana sormak istiyorum: 4+4+4 sistemiyle önümüzdeki eğitim öğretim yılına başladığımızda, hangi okulumuzun fiziki koşulları bu sisteme uygundur? Hangi eğitimci profilimizle bu sorunun ya da getirdiğimiz bu sistemin mantalitesini, mantığını çocuklara doğru kavratacak şekilde bir düzenleme yapıldı? Neyin hazırlığı yapıldı? Hiçbir şekilde hiçbir fiziki altyapı hazırlığı yapılmadan böylesi köklü bir sistem değişikliğine gittiğiniz zaman okullarda kaosa sebebiyet verirsiniz.
Bu sistemin olabilmesi için öncelikle okulların fiziki koşullarının değiştirilmesi gerekir. Bu sadece meslek okulları ve diğer düz okullar ayrımı üzerinden yapılacak bir tartışma değildir. Okulların fiziki koşulları, eğitimci profilleri buna uygun dizayn edilmediği sürece, siz burada hangi kanunu yaparsanız yapın, hangi sistemi getirirseniz getirin çözüm olamazsınız.
Şeklî bir düzenleme ve bu şeklî düzenleme de maalesef, sadece seçmene selam gönderme düsturu üzerine oturtulmuş bir düzenlemedir. Kendisiyle hesaplaşan, kendi geçmişiyle hesaplaşan ve birbirleriyle bu boyutta paslaşan bu düzenleme çocuklarımızın geleceğiyle oynuyor; çocuklarımızın geleceğine dinamit koyuyor, çocuklarımızı belirsizliğe sürüklüyor. Bu belirsizlik ortamından çocukların nasıl olumsuz etkileneceklerini hesaba katmamız gerekiyor; Meclisin bunu hesaba katması gerekiyor, Millî Eğitim Bakanlığının hesaba katması gerekiyor, bürokratların bunu hesaba katması gerekiyor. Hiçbir düzenleme, hiçbir fiziki düzenleme, teknik altyapı hazırlığı yapılmaksızın böylesi köklü bir değişikliği çocukların, eğitimcilerin önüne koyduğunuz zaman ciddi bir sıkıntıya sebebiyet vermiş olursunuz. Yarın, okullarda bunun cevabını veremezsiniz. Millî Eğitim müdürlerini toplayarak, sistemi idealize ederek, kendilerine anlatarak bu sistem sorununu ortadan kaldıramazsınız. Siz, bugün, bu değişiklik teklifini getirdiğiniz şu saatler itibarıyla -ki Sayın Bakan demin de ifade etti- sistemin çökmüş bir sistem olarak, daha kabul edilmeden çökmüş bir sistem olarak gündeme getirildiğini kabul etmiş olursunuz.
Hepinizi saygıyla selamlıyorum. (BDP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ediyorum Sayın Kurt.