| Konu: | Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 71 |
| Tarih: | 26.03.2025 |
İRFAN KARATUTLU (Kahramanmaraş) - Sayın Başkan, kıymetli milletvekilleri; YENİ YOL Grubu ve DEVA Partisi adına hepinizi saygıyla selamlıyorum.
14'üncü madde sivil hava limanlarından gerçekleşen giden uçak trafiğine bağlı prim sistemi getiriyor yani performansa göre bir prim sistemi var. Bu bana neyi hatırlatıyor? Sağlık mensubu olduğum için, hastanelerde yaşanan, 2004'te gelen performansa dayalı prim sistemini hatırlatıyor. Ne oldu yirmi yıl içerisinde? Personel arasında nizalar oluştu, çalışma barışını bozdu ve verimliliği azalttı. Gördüğünüz gibi, sağlık sisteminde yirmi yılda elde edilen nedir? Bulunamayan randevular, ulaşılamayan sağlık sistemi, ulaşılamayan ilaçlar. Getirilen performansa dayalı sistem böyle olacak; giden uçak sayısına göre yapıyorsunuz.
Uçak sayısı deyince tabii ki konuyu kendi memleketime bağlamak isterim. Biliyorsunuz, Kahramanmaraş, 1 milyon 200 bin nüfuslu bir şehir, orada bir havalimanı var; genelde uçakların inemediği, zorlandığı, sefer sayılarının kötü saatlerde olduğu, az olduğu bir havalimanı. Bunun için mücadele ediyoruz yıllardır ve bu havalimanına uçak indirmeye çalışıyoruz. Daha düne kadar haftada dört gün Ankara seferi vardı; 1 milyon 200 binden bahsediyoruz. Muadil iller neresi biliyor musunuz? 250 bin nüfuslu Bingöl'de de haftada dört gün var. Kahramanmaraş'a sefer arıyoruz. Örneğin, Kahramanmaraş'a Sabiha Gökçen'den hiçbir sefer yok. Kutsal bölge Karadeniz, örneğin, Rize-Artvin Havalimanı; nüfuslarının toplamı 500 bin, Maraş'ın yarısı kadar yok, sadece AJet'in günde 3 kere Sabiha Gökçen'den Rize'ye seferi var; sabah hemen kuşluk vakti ve öğleden sonra. Yine, kutsal bölge Karadeniz; OR-Gİ Havalimanı, yine Ajet'in -Pegasus'u saymıyorum- yine sabah saatlerinde, hemen kuşluk saatlerinde ve öğleden sonra 3 seferi var. Bunların toplam nüfusu Maraş'ın yarısı kadar. Biz Sabiha Gökçen'e bir türlü sefer koyduramıyoruz. Devlet Hava Meydanları özellikle bu şehirlerin lobisinin etkisinde kalarak bizim o bölgede nerelere koyuyor? Örneğin; Adana'dan günde 12 sefer var Sabiha'ya, hemen yanımızdaki Kayseri'den 8 sefer var, hemen 80 kilometre ötedeki Antep'ten 6 sefer var, üstümüzdeki Malatya'dan 2 sefer, yanımızdaki Urfa'dan 1 sefer, üstümüzdeki Sivas'tan 2 sefer var, ortadaki Maraş'tan bir sefer yok. Niye?
MEHMET EMİN EKMEN (Mersin) - Günahınız ne?
İRFAN KARATUTLU (Devamla) - Anlayamıyoruz biz nedenini, Kahramanmaraş'a özellikle uçuş saatlerinin ve sefer sayılarının niye böyle olduğunu. "Efendim, uçaklar inemiyor"
Arkadaşlar, 1990 küsur yılında yapılmış havalimanına ILS cihazı geçen yıl takılabildi. "ILS cihazı" dediler ama yine uçaklar inemeyince niye inemiyor diye biz bunların nedenini anlamaya çalıştık, baktık ki ILS cihazı takılmamış, ILS cihazının üçte 1 özellikleri olan "lokalizer" diye bir cihaz var, tutmuşlar, Kahramanmaraş'a onu takmışlar.
Biz, özellikle ulaşım konusundaki sıkıntıları, özellikle sağlık alanındaki sıkıntıları ve özellikle Gençlik ve Spor Bakanlığının yatırım sıkıntılarını Maraş'ta çok çekiyoruz. Baktığımız zaman, Sağlık Bakanı Rize'den, Spor Bakanı Rize'den, Ulaştırma Bakanı Karadeniz'den, dedik ki: "Bir kasıt mı var?" Örneğin, hızlı tren; Ulaştırma Bakanı Trabzon'a kadar planlamayı yapmış, bizim alt tarafta nereye kadar yapmış? Adana tamam, Antep tamam, Urfa tamam, üstte Kayseri planlamaya alındı, Malatya sağda tamam, ortada Maraş yok. Niye? Kahramanmaraş, deprem bölgesinde ve yüzyılın felaketini yaşadı, pozitif ayrımcılık isteyen bir şehir. Oralara gelen Bakanlarımızı görüyoruz, 3-5 tane bina açılışı yapıp, 3-5 tane sağlık tesisini gezip "Kahramanmaraş'a şunu yaptık, Kahramanmaraş'a bunu yaptık." edasıyla geri dönmekte.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Buyurun, tamamlayın.
İRFAN KARATUTLU (Devamla) - Dolayısıyla, eğer Hükûmet yetkilileri oraya gelip "Asrın depremi." "Şöyle de böyle de..." "Şunu yaptık, bunu yaptık." diyeceklerine biz sayılara bakarız. Bugün size kutsal bölge Karadeniz'den veriler verdim, yine aynı şekilde Kahramanmaraş'ın etrafındaki verileri verdim. Sağ olsunlar, iktidar milletvekillerinin çalışmalarıyla nihayetinde iki yıl sonra Kahramanmaraş'a haftada her gün bir Ankara seferi koydurduk. Yine iktidar milletvekilleriyle birlikte geçen salı günü gelebildik. Teşekkür ediyoruz, bu da bir ilerleme ama bu verdiğim veriler doğrultusunda Kahramanmaraş'ın özellikle hava ulaşımının muhakkak, muhakkak tekrar değerlendirilmesini talep ediyorum.
Hepinize saygılar sunuyorum. (YENİ YOL, CHP ve İYİ Parti sıralarından alkışlar)