Konu: | |
Yasama Yılı: | 4 |
Birleşim: | 4 |
Tarih: | 08.10.2025 |
BURAK AKBURAK (İstanbul) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bugün memleketim Giresun'un sorunlarıyla ilgili söz almış bulunuyor, Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.
Giresun, Kurtuluş Savaşı'nda en çok şehit veren, birçok cephede savaşan illerimizden biri; belki de en önde gelen illerimizden bir tanesi.
Giresunlular 42'nci, 44'üncü ve 47'nci Alaylarıyla cepheye koşmuş, en ön safta savaşmış; Atatürk'ün yanında omuz omuza duran, bağımsızlık uğruna gözünü kırpmadan canlarını feda eden insanlardır ama üzülerek söylüyorum ki bu fedakârlığın karşılığı olan ve 7 Şubat 1939 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan İstiklal Madalyaları seksen altı yıldır maalesef Giresun'a verilmedi. Geçtiğimiz hafta Giresun Esnaf ve Sanatkârlar Odasının öncülüğünde başlatılan imza kampanyası Giresun halkının bu konudaki haklı talebinin göstergesidir. Biz de STK'lerimizle, vatandaşlarımızla birlikte hareket ediyor, resmî başvurularımızı yapıyoruz. Tarihçilerle görüşüp belgelerimizi güçlendiriyoruz ve sunuyoruz. Son olarak, Millî Savunma Bakanlığı Askeralma Genel Müdürlüğüne tüm Giresunlular adına resmî başvurumuzu yapmış olduk, Bakanlıkla görüşmelerimiz devam ediyor. Amacımız şehitlerimizin hakkını teslim etmek, bu kahramanlığın resmen taçlanmasını sağlamaktır.
Değerli milletvekilleri, bu kürsüden sıklıkla belirttiğim gibi, Giresun'un çözüm bekleyen sorunları var, en önemli sorunlarından biri de yolları. Doğu Karadeniz sahilini en kısa ve en rahat şekilde iç bölgelere bağlayan Giresun-Dereli-Şebinkarahisar-Sivas yolunun uluslararası kara yolları standardına uygun hâle getirilmesi için başlatılan proje tozlu raflardan bir an önce çıkarılmalıdır. Bu projenin ilk etabı olan 25 kilometrelik Giresun-Ayrım-Dereli Devlet Kara Yolu 2011'de ihale edilmiş, 80 milyon lira keşif bedeliyle yapımına başlanmış, tünelleriyle, köprüleriyle tamamlanmıştır ama asıl mesele olan 86 kilometrelik Dereli-Şebinkarahisar yolu hâlâ yatırım kararını beklemektedir. Giresun nüfusunun dörtte 1'i bu bölgede yaşamaktadır. Dereli, Şebinkarahisar, Alucra ve Çamoluk'taki vatandaşlarımız ulaşım sorunu yüzünden sağlık için, eğitim için, ticaret için yolunu Sivas'a çevirmek zorunda kalıyor. Kuzalan Tabiat Parkı, Göksu travertenleri, Mavi Göl, Kümbet Yaylası gibi turizm cennetlerini içine alan bu bölgeye böyle bir yol maalesef yakışmıyor. 86 kilometrelik hattın acilen standardı yükseltilmiş yol hâline getirilmesi ve yatırım kararının alınması elzemdir.
Değerli milletvekilleri, komşu illerde Ovit Tüneli, Zigana Tüneli, Trabzon ve Ordu Çevre Yolları tek tek yapılırken Giresun'un projesinin tasarruf tedbirleri gerekçesiyle ertelenmesi Giresun'un yine yalnız kaldığının resmedilmiş hâlidir çünkü bu yol sadece Giresun'un yolu değil aynı zamanda İran'a, Sivas üzerinden Akdeniz'e açılan en kolay ulaştırma hattıdır. Bu yol Erzincan'ın, Erzurum'un, Sivas'ın da yoludur. Giresun Limanı bugün ihracat rekorları kırıyorsa bu potansiyeli daha da artırmak için bu yolun tamamlanması zorunluluktur.
Ben İstanbul Milletvekiliyim ama aynı zamanda Giresun'un evladıyım. Şehitlerimizin hakkı, üreticimizin emeği, yollarımızın geleceği için bu kürsüden seslenmeye devam edeceğim. Yeşil kentin beyaz çocuklarının sahipsiz olmadığını ve memleketim Giresun'un hakkı teslim edilene kadar bu konuların takipçisi olacağımı ifade ediyor, Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (İYİ Parti ve YENİ YOL sıralarından alkışlar)