GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu:
Yasama Yılı:4
Birleşim:28
Tarih:10.12.2025

AK PARTİ GRUBU ADINA ABDULKADİR ÖZEL (Hatay) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 2026 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi'nin Karayolları Genel Müdürlüğü bütçesi üzerine grubumuz adına söz almış bulunmaktayım. Gazi Meclisimizi ve aziz milletimizi saygıyla selamlıyorum.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız ülkemizin kalkınma vizyonudur, bu vizyonun omurgasıdır. Karayolları Genel Müdürlüğümüz yalnızca yol inşa etmiyor, aynı zamanda stratejik kapasitesiyle de bu omurgayı her geçen gün daha da güçlendiriyor. 2003 öncesi 1.714 kilometre olan otoyol ağımızı yirmi üç yılda 2.082 kilometre ekleyerek 3.796 kilometreye ulaştırdık, bunun 1.514 kilometresini ise kamu-özel iş birliğiyle yaptık. Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü, İzmir Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü gibi projelerin stratejik önemi bugün çok daha iyi anlaşılmaktadır. 53 milyar dolara mal olan bu projeler bugün yapılmaya kalkılsa maliyeti 88 milyar doları aşacaktı. Türkiye, bu model sayesinde 35 milyar dolar kazanç sağlamış oldu. Vaktiyle İstanbul'da metroları yap-işlet-devret modeliyle yapacağını söyleyen muhalefet ise bugün görüyoruz ki bu modele saldırmaktadır. Bu istemezükçü, anakronik yanlış bilincin ve dilin nedeni, aslında hesap bilmemek değil "Bu Hükûmet dünyanın en doğru işini bile yapsa bizim bu Hükûmeti alkışlayacak hâlimiz yok." diyen bilişsel çelişkili, primitif bir politik körlüktür. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

Gelin, AK PARTİ öncesi Türkiye'yi hatırlayalım: Bakımsız bölünmüş yollar, ihmal edilmiş demir yolları, zayıf deniz ve hava limanları, bitmeyen tüneller, üstüne bir de ilindeki o tünelleri patates deposu yapmayı teklif eden Zihni Sinir bir muhalefet. Bugün Türkiye, 29 bin kilometreyi aşan bölünmüş yol, yüksek hızlı tren hatları, hava yolunu -daha önceki hatiplerin de ifade ettiği gibi- halkın yolu yapan limanları, uluslararası ölçekli tünelleri ve kıtaları birleştiren köprüleriyle sadece yatırım yapan değil bu yönüyle bölgesel gücünü de katbekat tahkim eden bir devlettir.

Değerli milletvekilleri, 6 Şubat depremlerinin ardından bölgede sadece konut, iş yerleri, okullar, hastaneler, altyapılar inşa etmedik, ulaştırma altyapımızı da enkazın altından çıkarıp yeniden ayağa kaldırdık. Afet bölgesinde ulaşımı kesintisiz hâle getirip kara, demir ve hava yollarında onarımları tamamlayarak ulaştırmamızı dayanıklı yapılarla güçlendirmeye devam ediyoruz. Deprem bölgesinde konut bağlantı yolları, imar yolları ve altyapı tesislerine ait olmak üzere 32 lokasyonda, 291 kilometrelik kısmını tamamladığımız toplamda 418 kilometrelik yol yapım çalışmalarını yürütüyoruz. Hâlihazırda kara yollarımızın Hatay'ımızda 714 kilometre yol ağı bulunmaktadır. İktidara geldiğimiz 2003 yılına kadar ilimizde 150 kilometre bölünmüş yol vardı. 2003'ten bugüne kadar ise cumhuriyet tarihi boyunca yapılanının 2,5 katı olan 350 kilometre yeni bölünmüş yolu da hizmete alarak bu rakamı 500 kilometreye çıkardık. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Tabii, yol yapmamayı, yapay zekâya doğru dürüst sormayı bile beceremeyenlere bu hizmetleri anlatmak işte bu Genel Kurulda gördüğümüz gibi bazen zor olabiliyor. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Yönettikleri şehirlerde trafiği felç eden, yeni ulaşım yatırımı yapmadıkları gibi tıkır tıkır işleyen toplu ulaşım sistemlerini çökerten, otobüslerin, metrobüslerin yandığı, yürüyen merdivenleri yavaş bile olsa çalıştıramayan kötücül bir ekosistemle karşı karşıyayız. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

SİBEL SUİÇMEZ (Trabzon) - O yüzden seçiyor vatandaş tekrar tekrar.

ABDULKADİR ÖZEL (Devamla) - Sayın milletvekilleri, ilim Hatay'da devam eden onlarca projeden 2'sini izninizle sizlerle ve bizleri izleyen aziz milletimizle paylaşmak istiyorum. İlki, İskenderun-Antakya Otoyolu Projesi; Türkiye'de otoyol üzerinde bulunan en büyük tünelleri barındıran 9.342 metrelik 2 adet tünel, 19 kilometre otoyol ve 1.320 metrelik viyadükten oluşan bu proje hızla devam etmektedir. Diğeri ise, Avanos Tüneli ve Otoyolu Projesi; bittiğinde Türkiye'nin en büyük tünelleri olacak bu projede 2'si kara yolu, 1'i demir yolu olmak üzere her biri 20 kilometre uzunluğunda toplam 60 kilometrelik 3 tüp bulunmaktadır. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

Sözlerimi tamamlarken Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın 2026 bütçesinin şimdiden hayırlı olmasını diliyorum. Sayın Bakanımıza, değerli çalışma ekibine şükranlarımı sunuyorum. Bu hizmetlerin, bu eserlerin mimarı Sayın Cumhurbaşkanımıza hemşehrilerimiz adına şükranlarımı sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)