GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: KATMA DEĞER VERGİSİ KANUNU İLE BAZI YATIRIM VE HİZMETLERİN YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ ÇERÇEVESİNDE YAPTIRILMASI HAKKINDA KANUN VE KAMU İHALE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
Yasama Yılı:2
Birleşim:81
Tarih:21.03.2012

MUSTAFA KALAYCI (Konya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi tekrar saygılarımla selamlıyorum.

1'inci maddede 3996 ve 3359 sayılı kanunlar kapsamındaki projeler için 31/12/2023 tarihine kadar katma değer vergisi istisnası getirilmektedir. Aslında, teklifte ortaya konulan gerekçeler dikkate alındığında bu maddenin geçici madde yerine sürekli madde olarak düzenlenmesinin daha uygun olacağı görülmektedir. Önergemizde KDV istisnasının hiç olmazsa 31/12/2035 tarihine kadar uygulanması teklif edilmektedir. Zira, 2023 yılından sonra gerçekleştirilmesi planlanan başta otoyollar olmak üzere büyük altyapı projelerinde KDV istisnasından yararlandırılması amaçlanmaktadır.

Sayın Bakana yönelttiğim "2023 otoyol hedeflerinde Konya ili yer alıyor mu?" sorusuna verdiği yazılı cevapta "2023 otoyol hedeflerinde Konya'dan geçen bir otoyol yer almamakla birlikte 2035 otoyol hedefleri içerisinde Afyonkarahisar-Konya Ereğli bağlantısını sağlayan otoyol yer almaktadır." demiştir. Âdeta, Konya ile dalga geçiliyor. Bu teklife göre de KDV teşvikinden yararlanamayacak. 2023'e göre yapılması hedeflenen 12 otoyolun Konya'dan geçmemesi için sanki özel gayret gösterilmiştir.

Anadolu'nun ortasında yer alan Konya yüz ölçümü itibarıyla en büyük il ve birçok ülkeden daha büyük olup yoğun trafik akışı bulunan kuzey-güney ve doğu-batı ulaşım koridoru üzerindedir. Ayrıca, düz arazi olması nedeniyle otoyol yapımında maliyet avantajı da vardır. Allah aşkına, bu otoyollardan hiçbirinin Konya'dan geçmemesi, akla, mantığa, vicdana, insafa sığar mı?

Sayın milletvekilleri, samimiyetle soruyorum: Sizlere "12 otoyol için güzergâhlar belirleyin." deseler, Konya'yı görmezden gelebilir misiniz? Ama Sayın Bakan görmezden geldi.

Sayın Bakan Konya'nın sivil havaalanı ihtiyacını da görmüyor. Konyalının çığlığını bir türlü duymuyor. Mevcut havaalanı Konya'ya yakışmıyor, Konya'nın imajına zarar veriyor. Birçok vilayete, hatta denizin üstüne yeni havaalanı yapılırken, Konya'nın uluslararası sivil bir havaalanına kavuşması neden istenmiyor? Sayın Bakan, Konya'ya bir kininiz, bir garazınız mı var, nedir alıp veremediğiniz? Konya'ya gelin, mevcut havaalanını yerinde bir görün, Konyalıyı bir dinleyin, ondan sonra karar verin.

Bakanlığa bağlı bölge müdürlükleri açılıyor, Konya ilk 13'e giremiyor. Sanayici ve ihracatçımızın limana ulaşabilmesinin yolu olan Konya-Mersin tren yoluna ikinci hat yapımı ve iyileştirme çalışmaları kaplumbağa hızı ile yürüyor. Konya "lojistik merkez kurulacak" diye yıllardır oyalanıyor. Yıllardır sözler verilmesine rağmen Konya'nın çevre yolu yapımına bir türlü başlanmıyor. Birçok ilde çağdaş ulaşım ve raylı sistem yatırımları hızla devam ederken, Konya'da tık yok. Konya yıllardır yatırım programlarında bile yerini alamıyor.

Ekonomi Bakanı "300 kilometre hızla gitmesi gereken Konya'ya 120 kilometre hızla gidiyor." demişti. Çok doğru. Siz Konya'ya otoyol yaptınız da Konyalılar mı 300 kilometre hız yapamıyor? Siz sivil havaalanı yaptınız, limana kolay ulaşımı sağladınız, teşviklerden hep yararlandırdınız, KOP Eylem Planı'nı uygulamaya koydunuz da Konyalı mı kıymetini bilmiyor? Dolayısıyla, gerçek potansiyelini kullanamayan Konya'nın hızını kesen, Konya'ya takoz olan AKP Hükûmetidir.

Konya, AKP gelmeden önce iller arası nüfus sıralamasında 4'üncü iken 2007'de 6'ncılığa, geçen yıl da 7'nciliğe düştü. Bu aslında çok vahim bir gidişattır. Bu gidişatta başlıca etken ekonomik nedenlerdir. Aslında Konya değerleriyle, konumuyla, arazisiyle, altyapısıyla, girişimci insanlarıyla birçok avantajı bulunmakta olup her açıdan hızla gelişmesi için yüksek potansiyele sahiptir ama Konya'nın hakkı verilmemiş, beklenti ve talepleri karşılanmamıştır.

Teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Kalaycı.