| Konu: | SERMAYE PİYASASI KANUNU TASARISI |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 33 |
| Tarih: | 04.12.2012 |
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Teşekkürler Sayın Başkan.
Değerli milletvekilleri, hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Değerli arkadaşlar, bu kanun gerekli bir kanun ve gecikmiş bir tasarı, uzun yıllardır bu konuda çok köklü bir değişiklik yapılamamıştı. Dünyada krizler yaşandı, Türkiye'de birtakım değişiklikler, başka kanunlarda düzenlemeler yapıldı ama sermaye piyasasında köklü bir düzenleme yapılamamıştı. Dolayısıyla, kanunun genel gerekçesine biz de katılıyoruz, bazı düzenlemelerin yapılması gerekiyordu, hatta da gecikmiş durumdaydı. Onun için de, alt komisyon çalışmalarında da, Plan ve Bütçe Komisyonu çalışmaları sırasında da birçok maddeyi değiştirdik, ekledik, düzenledik bazı çalışmaları arkadaşlarımızla beraber, bürokrat arkadaşlarımızla beraber uzunca bir çalışma yaptık. Birtakım eleştirilerimizi dikkate aldılar, bazıları kaldı ama genel olarak, bizim MHP olarak kanunun geneline bir karşı görüşümüz yok ama birtakım spesifik düzenlemeler var, oralarda da, hem muhalefet şerhimizde hem de alt komisyon ve komisyondaki görüşmelerimiz sırasında kendilerine ilettik. Şimdi, bazı maddelerle ilgili de önerge hazırlıkları var. Bazılarında yine uzlaşıyoruz, bazılarında "yetmez ama evet"çiyiz, bazılarının da hâlen daha eksiklikleri maalesef, duruyor.
Şimdi, değerli arkadaşlar, burada, işin kanun yapma tekniğine aykırı bir kısım var. Ben, baştan onu söylemek için söz aldım şahsım adına.
Şimdi, normal şartlarda, önemli bir kanunun buradan çıkması gerekiyorsa teklif ya da tasarı olarak hazırlanıp komisyonlara havale ediliyor. Komisyonlarda da teknik bir şeyse alt komisyona havale ediliyor, güzel. Biz de alt komisyon kurduk, üzerinde çalıştık. Şimdi, alt komisyonda olmayan, sonrasında üst komisyona geldiğimizde de oturup konuşurken son anda gelen bir önerge. Tamam, küçük bir değişiklik olur son anda eklenir, eksiklik fark edilir, bürokrasinin talebi olur, hepsi olabilir. Ama şimdi, değerli arkadaşlar, bu önerge 5-6 sayfa olursa, içinde 20'ye yakın ayrı ayrı hüküm olursa o zaman bizim yaptığımız alt komisyon raporunun ne anlamı kalır?
Yani şimdi, arkadaşlarımız iyi niyetli olabilir -genel gerekçe dedim ya- bunun genel gerekçesi de haklı olabilir ama bir kanun yapma tekniği var ve sizin de içinde olduğunuz hükûmetin çıkarmış olduğu mevzuat hazırlama yönetmeliği var. Burada "Birtakım şeyler şu şu süreçlerden geçer." diyor. Şimdi, içeriğine bakıyoruz, hadi usulün şeyini geçtik, yani bir kere geçici maddeyle bu hükümler düzenlenmez, bunlar temel hüküm kuran maddeler ve alt düzenlemeler de aynı şekilde, belli konularda hüküm ihdas ediyoruz. Bunun normal madde olarak düzenlenmiş olması lazım ama oraya kadar geldiğimiz için ancak son maddeye ekleniyor. Ancak "İşte, şunu şuna devrettim, bunu aldım." derseniz olur.
Şimdi, borsayı özelleştirir gibi yeni bir şirket kuracaksınız, bunun payları belirlenecek, bunun mülkleri devrolacak ve bunu geçici maddeyle düzenleyeceğiz. Şimdi burada, Kanunlar Kararlar? Ben bazen anlamakta zorlanıyorum, daha önce Büyükşehir Kanunu'nda da aynısını yaşadık, komisyonda da tartışma yaşadık. "Acele çıkaralım." demek başka bir şeydir ama bunun usulüne uygun çıkarılması başka bir şeydir. Muhalefet buna itiraz ettiği zaman da fazla öyle kızıp alınmaya da gerek yok, usulüne uygun getirmek gerekir. Yine biz muhalefetimizi yaparız, düzeltirseniz düzeltirsiniz, düzeltmezseniz yine eleştirimizi yaparız, parmak çoğunluğunuzla geçirirsiniz ama usulüne uygun yapmış oluruz. O eleştirileri hem sizler görürsünüz, belki düzeltirsiniz, beğenmiyorsanız biz kamuoyuna söyleriz, onlar görür, ilgililer görür. Buradaki sıkıntı bundan kaynaklanıyor arkadaşlar.
Yani burada, şimdi yüzde 51'i gidiyor, yüzde 49'u devlete kalmış "Arkadaşlar bunun içerisinde imtiyaz isteği yok mu?" diyoruz, "Ee, yönetmeliğe koyacağım." Şimdi, onu benim nasıl kabul etmemi bekliyorsunuz? Anayasa'da var; stratejik kuruluşlarla ilgili altın hisse uygulaması Anayasa'da dahi var, kanunu bırakın. Ee, şimdi biz kanuna koymuyoruz, yönetmelikle "imtiyazlı hisse" diyoruz. İşte, bütün bunların tartışılarak, süzülerek gelmesi lazım. Sizin vicdanınıza sığıyorsa bir şey demiyorum. Yani bunun niyeti doğrudur yanlıştır, o başka bir şey ama özü itibarıyla, bunların bir süzgeçten geçmesi ve Meclisin önüne öyle gelmesi lazım, sizin de onları inceleyebiliyor olmanız lazım. Onun için, bu konuda baştayken bu işleri söyleyelim çünkü son bölümde arkadaşlarımız bazı düzenlemeler getirmiş, inşallah bu uyarılarımızı dikkate alırlar.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
MEHMET GÜNAL (Devamla) - Diğer kesimlerde de önergelerimiz olacak. Onlarla beraber daha düzgün bir şekilde eksikleri tamamlamış olur diyor, saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.