GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2014 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUNU TASARISI İLE 2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI NEDENİYLE
Yasama Yılı:4
Birleşim:33
Tarih:16.12.2013

MUSTAFA KALAYCI (Konya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygılarımla selamlıyorum.

Millî Savunma Bakanlığı bütçesi aleyhinde yapacağım konuşmamda astsubaylarımızın yaşadığı bazı sorunları dile getireceğim. Gerek muvazzaf gerekse emekli astsubaylarımızın çok ciddi ve birikmiş sorunları bulunmaktadır. Astsubay okulları 2002 yılında yüksekokul seviyesine çıkarılmış olmasına rağmen daha önce mezun olan astsubayların intibakları yapılmamış, verilen sözler hâlen tutulmamıştır. Bu nedenle, 2'nci ve 3'üncü derecelerden emekli olmuş astsubaylarımız yıllardır 600 lira düzeyinde, daha az emekli aylığı almaktadır. Yazık, gerçekten yazık! Böyle bir haksızlık olabilir mi? Millî Savunma Bakanlığı ve Genelkurmay Başkanlığı bu haksızlığı görmüyor mu? Kamuda böyle bir uygulamanın örneğini bulamazsınız. 926 sayılı Yasa'dan önce sanat okulu, lise mezunu ve iki yıllık harp okulu mezunlarına tanınan intibak hakkı, Astsubay Meslek Yüksek Okulları Kanunu'ndan önce mezun olan astsubaylarımıza ve emeklilerine de tanınıp bunların intibakları meslek yüksekokulu mezunu olarak yapılmalıdır. Sayın Bakan, size burada soruyor ve cevabını bekliyoruz. Bu haksızlığı giderecek misiniz, gerekli düzenlemeyi yapacak mısınız? Astsubaylarımız net cevap bekliyor.

Astsubayların önemli sorunlarından biri de hep gözardı edilmelerinin etkisiyle maaşlarının sürekli erimiş olmasıdır. Astsubaylar uygulama başladığından beri yani on iki yıldır makam ve görev tazminatı alamamakta ve emekli olduklarında maaşları önemli oranda azalmaktadır. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu tarafından makam ve görev tazminatı ödenmesi konusunda 601 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin özüne aykırı uygulama içeren ilgili Kararname'nin 1'inci maddesinin adil olmadığı gerekçesiyle iptaline karar verilmiş olmasına rağmen, 2008 yılında çıkarılan yeni düzenlemeyle aynı haksızlık devam ettirilmiştir. Bu tazminatlar ile ek ödemenin bir an önce verilmesi astsubayların sosyal yaşantıları, moral ve motivasyonu açısından artık kaçınılmaz hâle gelmiştir.

Ayrıca, 2006 yılından beri emekli emniyet ve MİT mensuplarına 100 lira ek ödeme verilirken, Türk Silahlı Kuvvetleri mensubu emekliler görmezden gelinmiştir. OYAK iştirakçilerinin büyük çoğunluğunu oluşturmasına rağmen Yönetim Kuruluna bir astsubay ancak mahkeme kararıyla girebilmiştir. Oysaki, mantıksal ve hukuki olan çözüm OYAK iştirakçisi herkesin iştirakçiliği oranında temsil hakkı elde etmesidir. OYAK ve iştiraklerinin yönetim ve denetim kurullarında OYAK üyelerinin yüzde 60'ını oluşturan astsubaylar ve emeklilerinin bu oranda temsil edilmeleri sağlanmalıdır.

Yine, sosyal tesislerin sayı ve fiziki kapasiteleri astsubaylar aleyhinedir. Türk Silahlı Kuvvetleri bir ailedir, bir bütündür. Esasen bütün sosyal tesisler ve ordu evlerine giriş tüm personele hizmet edecek şekilde açık olmalıdır. Astsubaylar lojmanlardan yeteri kadar yararlanamamaktadır. Lojman dağıtımında adalet tesis edilmeli ve lojmanda oturması şart olan personele rütbesine bakılmaksızın tahsis yapılmalıdır. Muvazzafıyla emeklisiyle astsubaylarımız imtiyaz ve ayrıcalık değil, adalet ve eşitlik istiyor. Astsubayların hakları bir an önce verilmeli, adalet ve eşitlik sağlanmalıdır.

Diğer taraftan, kısa süre içinde 7 astsubayın intihar etmesi kamuoyunda üzüntü ve endişeyle karşılanmıştır. İntiharlar olağan görülmemeli, intiharların sebepleri mutlaka araştırılmalıdır. Sorumlu mevki ve makamdaki tüm yetkililerin bu duruma görev alanı kapsamında ilgi göstermesi ve müdahale etmesi zaruri hâle gelmiştir.

Ben bütçenin hayırlara vesile olmasını diliyorum, saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)