| Konu: | İÇ TÜZÜK'ÜN 73'ÜNCÜ MADDESİNE GÖRE, (1/941) ESAS NUMARALI TERÖRÜN SONA ERDİRİLMESİ VE TOPLUMSAL BÜTÜNLEŞMENİN GÜÇLENDİRİLMESİNE DAİR KANUN TASARISI'NIN BAŞKANLIKÇA İÇİŞLERİ KOMİSYONUNA HAVALE EDİLMESİNİN İÇ TÜZÜK VE ANAYASA HÜKÜMLERİNE AYKIRI OLDUĞUNA VE TASARININ HÜKÛMETE İADE EDİLMESİ GEREKTİĞİNE İLİŞKİN |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 110 |
| Tarih: | 01.07.2014 |
OKTAY VURAL (İzmir) - Teşekkür ediyorum.
Sayın Başkan, Terörün Sona Erdirilmesi ve Toplumsal Bütünleşmenin Güçlendirilmesine Dair Kanun Tasarısı 26 Haziran 2014 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulmuş, aynı gün de Meclis Başkanlığı bu tasarıyı esas komisyon olarak İçişleri Komisyonuna, tali komisyon olarak da Anayasa ve Adalet Komisyonlarına göndermiştir.
İç Tüzük'ümüzün 73'üncü maddesine göre, kanun tasarılarının belli hususları içermesi gerekiyor, amacının ne olduğu ve maddelerinin hangi amaçları gerçekleştirmek için ortaya konulması gerektiğini açık bir şekilde dile getirmesi gerekiyor. Her şeyden önce bu havalesi yapılan kanun tasarısı, ucu belirsiz, muhtevası belirsiz, doğrudan doğruya bir terör örgütü elebaşının İmralı'da "Bu yasal süreçte hepiniz vatana ihanet ediyorsunuz, benim elimdeki en büyük güç bu, silah bu." demek suretiyle, bu silah bugün Türkiye Büyük Millet Meclisine, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan imzasıyla gönderilmiştir. Her şeyden önce, PKK terör örgütünün kullandığı bu silahın yürütme tarafından bir kanun tasarısı hâline getirilmesinin, bu tasarının neşet etmesi gereken meşruiyetten yoksun olduğunu düşünüyorum.
Diğer taraftan, bu tasarının -bu kanunun- gerektirdiği asgari ölçülere uymadığı için doğrudan doğruya Meclis Başkanlığı tarafından Hükûmete iade edilmesi gerekiyordu. Çünkü, gerçekten bu kanun tasarısı kaynağını Anayasa'dan almayan bir yetkiyi Bakanlar Kuruluna vermektedir ki bu bakımdan, böyle bir yetkinin Bakanlar Kuruluna verilmesi, kesinlikle bir kanun tasarısında olması gereken usul ve esasları da içermediğinden reddedilmesi gerekiyor.
Bu bakımdan, yapılan havale doğrudan doğruya yanlış olmuştur. Bu havalenin Meclis Başkanlığı tarafından Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a aynen iade edilmesi gerekiyor.
Terör örgütünün arzusu ve isteğiyle Türkiye Büyük Millet Meclisine kanun tasarısı gelmez. Terör örgütünü muhatap alan, özellikle Anayasa'nın gerektirdiği ölçüler içerisinde idarenin her türlü iş ve eylemleri yargının denetimine açıkken, bu tasarıda "Kişilerin hukuki, idari ve cezai sorumluluğu doğmaz." demek, doğrudan doğruya Anayasa'ya aykırı iş ve eylemlerin yapılacağını amirdir.
O bakımdan, keenlemyekün, yok sayılan bir kanun tasarısı, hem tasarı özelliklerini ihtiva etmemesi hem de bu tasarının aslında PKK terör örgütünün silahıyla Türkiye Büyük Millet Meclisine getirilmesi, aynı zamanda, bugüne kadar suç işlemiş olanların çerçeve itibarıyla affedilmesi ve bundan sonra da işleyeceklere suç işleme özgürlüğü vermesi bakımından, Anayasa'nın ve hukuk devletinin gerektirdiği hukuki güvenlik esaslarından da uzaklaşmış olmasından dolayı, bu havalenin doğrudan doğruya Meclis Başkanlığı tarafından Başbakanlığa yapılmış olması gerekir. Bu bakımdan, biz bu havalenin, hukukun, Anayasa'nın ve İç Tüzük'ün gerektirdiği ölçüler içerisinde bir kanun tasarısı muhtevası arz etmeyen bu tasarının, bu ölçüler içerisinde eksik ve yok hükmünde olduğunu düşünüyoruz ve bu bakımdan da doğrudan doğruya Hükûmete iade edilmesi gerekiyor.
Bununla ilgili olarak İçişleri Komisyonuna yapılan havale de son derece yanlıştır çünkü doğrudan doğruya Anayasa ve yasalara göre suç teşkil eden hususları Hükûmet yapacağını ve bu suçları işleyeceğini ifade etmiştir "Hukuki, idari ve cezai sorumluluğu doğmaz." demek suretiyle bunu ifade etmiştir. Bu hususta, Anayasa'ya ve yasalara aykırı iş ve eylemlerin teşebbüs seviyesinde durdurulması amacıyla, nasıl fezlekeleri Sayın Meclis Başkanı burada milletvekillerinin incelemesine açmamış ve bazı fezlekeleri de ilk gün geri göndermişse bu tasarıyı da geri göndermesi gerekmektedir.
İçişleri Komisyonuna yapılan bu havale, İç Tüzük hükümlerine ve Anayasa hükümlerine kesinlikle uygun değildir. İç Tüzük hükümlerine göre kanun tasarısı ölçülerine uymayan bu tasarının Meclis Başkanlığı tarafından iade edilmesi ve bununla ilgili irade beyanı olmadan önce de İçişleri Komisyonunun bu konuda bir toplantı yapmaması gereklidir.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
OKTAY VURAL (Devamla) - Bu itirazın neticesinde Başkanlığın vereceği bir karar vardır. Bu bakımdan, bunun aslında İçişleri Komisyonundan ziyade Anayasa Komisyonunu da doğrudan doğruya ilgilendirdiği ve esas komisyonun da onun olması gerektiği izahtan varestedir. Bununla ilgili itirazımı Meclis Başkan Vekiline iletiyorum. Bu çerçevede de Komisyon Başkanının bu toplantıyla ilgili iradesini geri alarak bu itiraz neticesinde yapılacak değerlendirmeden sonra toplantı çağrısını yenilemesi gerektiğini ifade ediyorum.
Teşekkür ediyorum. (MHP sıralarından alkışlar)