| Konu: | Polis Vazife ve Salâhiyet Kanunu, Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifleri |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 62 |
| Tarih: | 23.02.2015 |
ADİL ZOZANİ (Hakkâri) - Teşekkür ederim.
Sayın Başkan, elimizdeki raporla ilgili yeni bir durum söz konusu, yeni tespit ettiğimiz bir durum söz konusu.
İç Tüzük 73'ün birinci bendi der ki: "Hükümetçe hazırlanan kanun tasarıları bütün bakanlarca imzalanmış olarak ve gerekçesi ile birlikte Meclis Başkanlığına sunulur."
İkinci fıkrasında da şunu ifade eder: "Gerekçede tasarının tümü ve maddeleri hakkında bilgiler, kaldırılması veya eklenilmesi istenilen hükümlerin neler olduğu ve neden kaldırılması, değiştirilmesi veya eklenmesi gerekli görüldüğü açıkça gösterilmek lâzımdır."
Bu İç Tüzük 73'e dayalı olarak 2005 yılında Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'i bu Parlamento kabul etmiş. Bu Yönetmelik'in 21'inci maddesinin (2)'nci bendinde der ki: "Madde gerekçelerinde, her maddenin düzenleniş nedenleri açıklanır. Kaldırılması, değiştirilmesi veya eklenmesi istenen hükümlerin neler olduğu ve kaldırma, değiştirme veya ekleme sebepleri açıkça belirtilir. Madde gerekçeleri, her madde için ayrı ayrı düzenlenir. Bu Madde gerekçeleri, madde metninin tekrarı biçiminde hazırlanamaz."
Bu husus göz önünde bulundurulduğunda, hem yönetmeliğin 21'inci maddesi hem de İç Tüzük'ün 73'üncü maddesine bakıldığında Komisyonun elimizdeki bu raporunda Hükûmetin daha önce 43 madde şeklinde Meclise sunduğu, Meclis Başkanlığının da İçişleri Komisyonuna havale ettiği 43 maddelik Hükûmet tasarısının madde gerekçeleriyle birlikte genel gerekçesi yer almaktadır. Ancak, komisyon çalışmaları esnasında bu tasarıya 89 madde eklenmiştir. Bu 89 maddenin raporda gerekçeleri olmadığı gibi Komisyonun raporunda bu değişikliklerle ilgili açıklayıcı herhangi bir bilgi söz konusu değildir. Dolayısıyla, eksik rapor üzerinden işlem yapıyoruz. Bu hususu dikkate almanızı rica ediyoruz.