| Konu: | Kocaeli Milletvekili Haydar Akar'ın, 3/3/2015 tarihli "Gelen Kâğıtlar" listesinde yer alan, (1/1039) esas numaralı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı'nın Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor ile Plan ve Bütçe Komisyonlarına havale edilmesine İç Tüzük'ün 73'üncü maddesine göre itiraz ettiğine ilişkin |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 69 |
| Tarih: | 04.03.2015 |
ADİL ZOZANİ (Hakkâri) - Sayın Başkan, kayıtlara geçmesi açısından bir hususa dikkat çekmek istiyorum.
Sayın hatip de konuşmasında "atanamayan öğretmenler" tabirini kullandı, ifadelerini kullandı. Yaygın olarak, bu sorunla ilgili olarak, bu "atanamayan öğretmenler" tabiri tercih ediliyor, bu da sanki bu ataması yapılmayan öğretmenlerde, eğitim fakültesi mezunlarında sorun varmış gibi bir intiba yaratıyor. Bunlarda sorun yoktur; kendileri çok başarılı, üniversiteye girmiş, mezun olmuş, öğretmen olmuşlardır, öğretmenlik diplomalarını almışlardır. Dolayısıyla, bu ifade bu şekilde kullanıldığı zaman bunlarda sorun varmış gibi bir algı yaratıyor. Doğrusu "ataması yapılmayan öğretmenler" şeklinde ifade edilmesidir. Bu da şunu gösterir: Sorun, öğretmenlerimizde, ataması yapılmayan öğretmenlerimizde değil; sorun, onların atamasını yapmayan Hükûmettedir.