| Konu: | 688 sıra sayılı Kanun Teklifi'ne Komisyon görüşmeleri sırasında yeni maddeler ihdas edildiğinden, teklifin maddelerine geçilmesinin İç Tüzük hükümlerine uygun olup olmadığı konusunda Başkanlığın tutumu hakkında |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 77 |
| Tarih: | 16.03.2015 |
YUSUF HALAÇOĞLU (Kayseri) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; her şeyden önce Sayın Kubat'ın söylediklerine katılmıyorum çünkü burada Komisyonun raporunda bu maddelerin Tüzük'ün 35'inci maddesine aykırı olmadığı şeklinde bir beyanı söz konusu değil. Burada tamamen sadece 26'ncı maddenin "Komisyon gündemine hâkimdir, üyeleri tarafından gündeme alınması teklif edilen işler hakkında karar verir." hükmüne dayandırmıştır. Hâlbuki 35'inci madde bunların her birini saf dışı bırakıyor çünkü 35'inci madde açık ve net olarak aynen şunu söylüyor: "Komisyonlar, 92 nci maddedeki özel durum dışında kanun teklif edemezler." Siz, şimdi kanun teklif etmişsiniz ve ondan sonra da bunu 26'ncı maddeye dayandırıyorsunuz. Açık ve net Tüzük'e uymayacaksınız, o zaman Türkiye Büyük Millet Meclisi niye kanun yapıyor, yasama organı deniyor? Bunların hiçbir tanesi doğru değil. Çünkü bakın, Meclis Başkanlığının 17/02/2015 tarihli verdiği raporda da 2, 22, 23, 24, 25'inci maddelerin 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede, 209 sayılı Sağlık Bakanlığına bağlı kurumlarla ilgili kanunda 3289 sayılı Kanunda değişiklik yaptığı ve bunların hiçbirinin aslında önceki tasarıda yer almadığı belirtiliyor. Ama siz tutmuşsunuz buraya madde koymuşsunuz, madde ihdas etmişsiniz. Bu maddelerin, herhangi bir şekilde 35'inci maddeye göre gündeme alınması bile mümkün değil çünkü açık ve net belirtmiş size burada. 92'nci madde nedir? İdam cezalarıyla ilgili. Dolayısıyla "Bunun dışında herhangi bir kanun teklif edemezler." diyor. Şimdi, efendim, siz kanun teklif etmişsiniz, Tüzük'e aykırı olarak gündeme getirmişsiniz, Meclise sunmuşsunuz, Meclis Başkanlığını reddetmişsiniz. Hani hukuk üzerine yemin etmiştiniz? Namus ve şerefimiz üzerine burada yemin etmedik mi? O zaman niye Tüzük var, niye kanun yapıyoruz? Bunların hiçbir tanesinin anlamı yok o zaman, hiç komisyonlarda da görüşme yapmayalım. Sizin burada sunduğunuz teklif, açık ve net olarak 29 maddeyi içeriyor, onun dışında siz 37 maddeye çıkarmışsınız, oradaki var olmayan maddeleri koymuşsunuz ve ondan sonra diyorsunuz ki: "Böyle."
Sayın Başkan, Başkanlık eğer bu gibi durumlarda herhangi bir yaptırım veyahut da görüşmeme konusunda karar veremiyorsa niye varsınız ki orada, hangi sebeple Başkanlık var?
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Evrak sevk memuru orası, evrak sevk memuru!
YUSUF HALAÇOĞLU (Devamla) - Yani, Allah aşkına, yapmayın! Eğer Meclis idaresinden söz ediyorsak Meclis idaresinin Tüzük'e göre hareket etmesi gerekir. Eğer Tüzük çiğneniyorsa burada, siz nasıl birilerini uyarıyorsanız veyahut da birtakım kararlar alıyorsanız aynısını bunun üzerinde de almanız gerekir. Öyle "Benim yetkim yoktur, geri gönderemem." gibi bir söz maalesef uygun değildir.
Hepinize saygılar sunuyorum.