GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifleri
Yasama Yılı:5
Birleşim:81
Tarih:23.03.2015

İDRİS BALUKEN (Bingöl) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.

Değerli milletvekilleri, tekrar hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Tabii, 1'inci maddeyle ilişkili olan bu önergemize destek isteyeceğiz ama 1'inci maddedeki önergemize destek vermediğiniz için bir anlamda boşa çıkmış oluyor.

Aslında, AK PARTİ Hükûmetini Cumhuriyet Dönemi boyunca diğer iktidarlardan ayıran en önemli özelliği algı yönetimi. Yani, sorunları köklü olarak çözmüyor, sorun olduğu gibi ortada duruyor ama onunla ilgili yaratmış olduğu bir beklenti üzerinden muazzam bir algı yönetiyor. Burada da aynı düzenleme var. Yani, burada 47 bin yeni öğretmen atamasından bahsediliyor ama aslında totale vurduğumuzda işsiz öğretmen havuzuna karşı pozitife geçecek herhangi bir gösterge yok. Tam tersine, oradaki havuzda artan işsiz öğretmen sorunuyla karşı karşıyayız. Şöyle ki: Bu 47 bin kadro ihdasından 35 bini yeni atama bekleyenleri ilgilendiriyor; 12 bini de kapatılan dershanelerle ilgili, açıkta kalan, işsiz kalacak olan öğretmenleri ilgilendiriyor ama kapatılan dershanelerdeki toplam öğretmen sayısına baktığımızda, orada neredeyse 50 bin ile 70 bin arasında yeni bir işsizler ordusu olan öğretmen grubu bu mevcut atama bekleyen öğretmen havuzuna dâhil oluyor. Yani, totalde artmış olan işsiz öğretmen sayısını siz kamuoyuna öyle bir algıyla sunuyorsunuz ki sanki atanamayan öğretmenler sorunu hem de seçimler öncesinde tamamen çözülmüş gibi bir algı yaratıyorsunuz. Zaten düzenlemeye de baktığımızda 31 Aralık 2015 tarihine kadar bu atamalarla ilgili bir düzenleme yapıldığı ortaya çıkıyor. Dolayısıyla, burada tamamen sorunu çözmekten uzak ve mevcut sorunu da derinleştiren bir yaklaşım ortaya koyuyorsunuz.

Bakın, sorun sadece öğretmenlerin de sorunu değil. Bugün fen edebiyat fakültelerinden mezun olanların neredeyse tamamı işsiz kalıyor. Yani, eğer bu fen edebiyat fakültesi mezunları bir işe girmek için illa ki ek birtakım işlemlerden geçmek zorunda kalıyorsa, pedagojik formasyon almak zorunda kalıyorsa o zaman burada köklü bir değişiklik yapmanız lazım. Eğitim fakülteleri için aynı sorun zaten var. Neredeyse adımbaşı her ilçeye fakülte açıyorsunuz; ondan sonra altyapısı hazırlanmamış, zemini olgunlaşmamış, istihdam sorunu planlanmamış olan bu mezunları atamayla ilgili devasa bir sorunla karşılaşıyorsunuz. Neredeyse bütün bölümler için böyle. Yani, ziraat mühendisleri arıyor bizi, veteriner hekimler arıyor, su ürünleri mühendisleri arıyor, arkeologlar arıyor. Bütün bunlar sizin yapmış olduğunuz sağlıksız planlamaların sonucu.

Ben hekimim. Tıp fakülteleriyle ilgili mevcut durum içler acısı. Şehir devlet hastanesinin tabelasını kaldırıp onun yerine tıp fakültesi tabelası asmakla sağlıktaki sorunları çözemezsiniz, nitelikli doktor yetiştiremezsiniz. Siz, maalesef, bu anlayıştan vazgeçmiyorsunuz.

Şimdi, öğretmenler için mevcut olan bu KPSS sınavıyla ilgili rezalet... Ben iddia ediyorum: Millî Eğitim Bakanı dâhil olmak üzere bütün kabine üyelerini getirin, bu KPSS sınavına sokun. Ortalama bir öğretmenin atama puanını 70 kabul edelim. Eğer bu kabineden KPSS'de 70'in üzerinde not alan 3 bakan çıkarsa ben siyaseti bırakacağım, milletvekilliğinden istifa edeceğim. Millî Eğitim Bakanını getirin, koyun bu KPSS sınavına. Böyle bir şey mümkün mü? Yani, siz, özellikle bu KPSS sınavıyla ilgili bugüne kadar mevcut bütün usulsüzlükleri de görmezden geldiniz.

İşte, demin sayın hatip de buradan ifade etti. Yani bugün ortaya çıkan usulsüzlükleri paralel yaptı diyorsunuz ama o usulsüzlükleri biz dile getirdiğimizde hiç dikkate almadınız. Bu paralel de ne oluyor, biz de anlayamıyoruz. Biz, her siyasi partiden gelen fikirlere önem veriyoruz.

Bugün, Başbakan Yardımcısı, Türkiye'nin en büyük büyükşehir belediyesinin Belediye Başkanını paralel olmakla suçluyor; o Belediye Başkanı, Başbakan Yardımcısını paralel olmakla suçluyor. Yani burada doğru gitmeyen bir şeyler var, çözemediğiniz sorunlar var, bu sorunları kılıflandırdığınız bir durum var.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

İDRİS BALUKEN (Devamla) - Dolayısıyla, bu öğretmen atamalarıyla ilgili yol yakınken yeni önergelerle gelin, bu meseleyi ele alalım diyorum.

Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.