| Konu: | Polis Vazife ve Salâhiyet Kanunu, Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifleri |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 84 |
| Tarih: | 26.03.2015 |
AHMET AYDIN (Adıyaman) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkanım.
Şu anda görüşülmekte olan tasarıda tamamen İç Tüzük'e uygun olarak işlemler yapılmıştır. Öncelikle...
ALİ HAYDAR ÖNER (Isparta) - Allah Allah, bir defa geldin mi? İç Tüzük'e uygun mudur gördün mü? Allah Allah, uğramadın bir defa bile.
AHMET AYDIN (Adıyaman) - İzah edeceğim arkadaşlar, biz dinledik.
Öncelikle şunu ifade edeyim ki İç Tüzük'ün 88'inci maddesine göre usule uygun olarak Hükûmet tarafından bir kısım maddeler Komisyona çekilmiştir ve Komisyona çekilmeden önce bütün siyasi parti grupları tarafından verilen önergelerle birlikte bunlar Komisyona çekilmiştir. Dolayısıyla, Genel Kurulda verilen önergeler maddelerle birlikte Komisyona çekilmek zorunda. Ve önergeler, süresinde Meclis Başkanlık Divanına Genel Kurul aşamasında verilmiştir; üzerinde kayıt tarihleri açıktır, nettir, şeffaftır. Komisyonda yeni verilen herhangi bir önerge yoktur. Dolayısıyla, bu kaydı ihtirazlarını da haksız bulduğumu ifade etmek istiyorum çünkü Meclis kayıtları çok açıktır.
İkincisi: Kırk sekiz saatle ilgili herhangi bir problem yoktur. Zira, İç Tüzük'ün 52'nci maddesi "Genel Kurula sevk edilen bir komisyon raporu veya herhangi bir metin, aksine karar alınmadıkça dağıtımı tarihinden itibaren kırksekiz saat geçmeden görüşülemez." diyor; doğrudur. Peki, Komisyon raporu ne zaman dağıtılıp yayınlanmış? Komisyon raporu 24/3/2015 Salı günü saat 20.53'te dağıtılmış ve aynı günkü gelen kâğıtlarda da Komisyon raporu yayınlanmıştır. Dolayısıyla, kırk sekiz saatle ilgili en ufak bir tereddüt yok, 52'nci madde de usule uygun olarak işletilmiş ve kırk sekiz saati de aşmış durumdayız.
Yine bir başka husus, önerge üzerinde önerge sahipleri adına bir kişinin konuşacağı 87'nci maddede açıktır.
ALİ SERİNDAĞ (Gaziantep) - Okuyun, biz de öğrenelim.
HASİP KAPLAN (Şırnak) - Nerede yazıyor? Nerede önergede bir kişi konuşabilir?
AHMET AYDIN (Adıyaman) - Çok açık bir şekilde önerge sahibi tarafından beş dakika...
ALİ SERİNDAĞ (Gaziantep) - "Sahipleri" diyor.
AHMET AYDIN (Adıyaman) - "Sahibi" diyor.
ALİ SERİNDAĞ (Gaziantep) - Sahipleri, sahipleri...
AHMET AYDIN (Adıyaman) - "Sahibi" diyor, açın, bakın arkadaşlar.
ALİ SERİNDAĞ (Gaziantep) - 82... 82...
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - 88'i oku.
AHMET AYDIN (Adıyaman) - 87'nci madde değişiklik önergelerini çok açık bir şekilde ifade etmiş ve burada da "...önerge, sahibi tarafından beş dakikayı geçmemek üzere açıklanabilir." diyor. Dolayısıyla, önerge sahiplerinden bir tanesi beş dakikayı geçmemek üzere komisyonda konuşabilir. Kaldı ki komisyon gündemine hâkimdir, komisyon konuşma sürelerini, başka türlü bir şekilde sayıları da yeri geldiğinde sınırlayabilir. Yine aynı şekilde, ama burada tamamen İç Tüzük uygulanmış, 87'nci maddeye göre her önergede bir kişi beş dakikayı geçmemek üzere konuşturulmuştur.
Bir başka husus, Komisyonda geri çekilen önergeler üzerinde İç Tüzük 82'nci maddenin birinci ve ikinci fıkraları uygulanmıştır. Bu 82'nci maddesi İç Tüzük'ün "Bir kanunun bir maddesi hakkında birçok önerge verilmiş ve madde değişiklik önergeleriyle birlikte komisyona geri alınmışsa, komisyon önergeleri görüştükten sonra eski metni kabul edebilir veya yeni bir metin hazırlayabilir." diyor. İkinci fıkrası: "Önerge sahipleri komisyon toplantılarına katıldıkları takdirde beş dakikayı geçmemek üzere konuşabilirler."
ALİ SERİNDAĞ (Gaziantep) - Bir yorumlar mısınız, bunu yorumlar mısınız?
AHMET AYDIN (Adıyaman) - Şimdi, değerli arkadaşlar, yine, aynı şekilde, Komisyonda bu konu usul tartışması olarak gündeme gelmiş, Komisyonun mütemmim cüzü hâlinde olan 1'inci Ek'teki bu raporuna da baktığımızda çok açık bir şekilde bu ifade edilmiştir. Komisyonumuz, usul tartışmaları sonucunda yaptığı oylamayla geri çekilen maddelerin görüşülmesinde yöntem olarak İç Tüzük'ün 82'nci maddesi hükmü kapsamında, geri çekilen maddeler üzerinde sadece Genel Kurulda verilmiş olan önergelerin görüşülmesi ve bu görüşmeler kapsamında işleme alınan önergelerin sahiplerine beşer dakika söz verilmesi, sonrasında ilgili önergelerin oylanması şeklinde bir yöntem belirlemiş. Dolayısıyla, bütün bu usul tartışmaları da Komisyonun gündemine gelmiş, bu usul tartışmalarını Komisyon orada yapmış olduğu oylamayla neticeye bağlamış ve yöntemi de belirlemiştir.
Yine, Komisyonumuzda yapılan görüşmeler neticesinde, geri verilen maddelerin metinden çıkarılmasına ilişkin olarak her madde üzerinde verilmiş olan aynı mahiyetteki önergelerin kabulüyle "684 sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın 68 -dâhil- ila 130'uncu -dâhil- maddeleri metinden çıkarılmıştır." diye Komisyon bunu rapora bağlamıştır. Dolayısıyla, şu anda her grubun vermiş olduğu önergeler, madde metninden çıkarılma önergeleri, her 3 siyasi parti grubu adına verilen aynı mahiyetteki bu değişiklik önergeleri kabul edilerek bu maddeler metinden çıkarılmıştır.
Şu hâlde, bütün bu maddeler metinden çıkarıldığına göre, burada bizim müzakere edeceğimiz ortada herhangi yeni bir metin, madde kalmamıştır. Dolayısıyla, tamamen İç Tüzük'e, Anayasa'ya uygun olarak tasarıya kaldığı yerden devam edilmesi gerekir diyorum.
Teşekkür ediyorum.