| Konu: | Raporun eksik olduğu itirazına rağmen 706 sıra sayılı Kanun Teklifinin'nin görüşmelerine devam edilmesi yönündeki tutumunun İç Tüzük hükümlerine uygun olup olmadığı hakkında |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 87 |
| Tarih: | 31.03.2015 |
ADİL ZOZANİ (Hakkâri) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Sayın Başkan, milletvekilinin iki görevi vardır, yasama Meclisinin iki görevi vardır. Birincisi: Yasa yapmak. İkincisi: Denetim görevini yerine getirmek.
Şimdi, milletvekili eğer burada teklif veriyor ve ilgili komisyonun gündeminde duruyor ise o komisyon toplanıp ilgili maddeyle doğrudan bağlantılı bir toplantı gerçekleştirdiği zaman, bir rapor hazırladığı zaman milletvekillerinin o ilgili konuyla bağlantılı olarak verdikleri teklifleri görüşmek durumunda.
Şimdi, burada, kimisi Milliyetçi Hareket Partisi sayın milletvekillerinin, kimisi iktidar partisi sayın milletvekillerinin, 8 tane teklif var. Birleştirilmiş, görüşülmüş, bir rapor oluşturulmuş ancak aynı yasada, bakın, aynı yasada bizim de değiştirilmesini öngördüğümüz kanun teklifimiz var ve birleştirilmemiş.
Şimdi, Doğan Bey biraz önce kendisiyle çelişti. 35'i yorumlarken tasarı ile teklifi birbirleriyle bağlamak için kırk dereden su getirdiler, burada komisyonların yaptığı işi mazur göstermeye çalıştılar ancak burada 8 tane teklif var ve birleştirilmemiş ayrıca teklifler var. İlk defa eğer komisyon böyle bir raporu doğru dürüst oluşturup getirmiş olsaydı "İç Tüzük 35'i doğru uygulamış." deriz ama bunu yapmamış. Neye göre yapmamış? Şimdi, komisyon İç Tüzük'ün 26'ncı maddesine göre toplanır. İç Tüzük'ün 26'ncı maddesinde komisyonun kendi gündemine hâkim olması koşulu var. Eğer kendi gündemine hâkim değil ise Meclis Başkanlığının komisyonu denetleme yetkisi devreye girer. Neye göre denetlersiniz? İç Tüzük'ün 14'üncü maddesinin (6)'ncı fıkrasına göre denetlersiniz. Orada deniliyor ki: "Meclis Başkanlığı komisyonları denetler." Denetlememişsiniz, Başkanlık da yanlış yapmış. Böyle bir raporu kabul edip Meclis Genel Kurulunun gündemine taşımış olmak bile ayrıca bir tartışma konusudur.
Şimdi, teklifleri görüşülen sayın milletvekillerinin teklifleri çok değerli de teklifleri birleştirilmemiş, aynı yasada değişiklik öngören diğer tekliflerin birleştirilmemiş olması, görüşülmemiş olması daha mı az değerlidir? Böyle bir değerlendirmeyi neye göre yapmıştır Komisyon? İhtiyaca göre. Neyin ihtiyacına göre? Nerede propaganda yapacağına göre. Usule has eğer gerçekten biz yasaları burada uygulayacak olursak YÖK Yasası'na aykırı bir işlem de burada gerçekleştiriyorsunuz. YÖK Yasası'nda da şu amir hüküm vardır: Üniversitelerin yurt sathına eşit dağılımı koşulu vardır. Onu göz önünde bulundurmadan bir yasa yapıyoruz. Dolayısıyla, buradaki tutumunuz yanlıştır. Meclis Başkanlığının bu gündemle Meclis Genel Kurulunu toplantıya çağırmış olması yanlıştır; tutumunuzun aleyhindeyiz.