| Konu: | Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 1 |
| Birleşim: | 18 |
| Tarih: | 23.12.2015 |
DENİZ DEPBOYLU (Aydın) - Sayın Bakan, bilimsel çalışmaların güvenilirliğine dayanarak TÜRK EĞİTİM-SEN'in hazırlamış olduğu rapora atfen az önce sorduğum soruyu tekrarlamak istiyorum, zira soruma cevap alamadım.
Millî Eğitim Bakanlığı 11 Kasım 2015 tarihinde norm güncellemelerinin tamamlanmasının ardından iller bazında öğretmen ihtiyacının toplam 91.142 olduğunu açıkladı. Yine, norm kadro güncellemesine göre, 30.765 idareciye ihtiyaç olduğu ortaya çıkıyor. Rakamları bir araya getirdiğimizde norm kadro açığının 121.907 öğretmenden oluştuğu anlaşılıyor. Yılbaşından itibaren 15-20 bin öğretmenin de emekliye ayrılacağı hesap edilirse öğretmen açığının 140 bine çıkacağı kuşkusuzdur. Hükûmetin 2016 Şubatında sadece 30 bin öğretmen almayı planlaması sizce gerçekçi bir yaklaşım mıdır? Eğitimin kalitesi bu şartlarda nasıl yükseltilecektir? Yine, atanmayı bekleyen 115 bin civarında öğretmen adayı varken bu kaynak neden yeterince değerlendirilmiyor?
Teşekkürler.