GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:1
Birleşim:32
Tarih:26.01.2016

MEVLÜT KARAKAYA (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu'nun 13'üncü maddesine (ı) bendi tasarıyla getiriliyor, Milliyetçi Hareket Partisi olarak bir de (i) bendinin eklenmesini talep ediyoruz yüce Meclisten.

Biliyorsunuz, üretim son yıllarda Türkiye'de sıkıntılar yaşamakta. Bu sıkıntıların başında gelen en önemlisi de girdi maliyetlerinin yüksekliği. Bu tasarıyla birlikte özellikle gübre ve yemde ve bunların hammaddelerinde, bunların teslimlerinde katma değer vergisini kaldıran bir önerge. Milliyetçi Hareket Partisi olarak girdi maliyetlerini düşürmeye yönelik bu tarz girişimleri destekliyoruz ancak konunun bir bütünlük içerisinde ele alınmasını da istiyoruz. Özellikle Türk tarımına baktığımızda tarımsal ürünlerin üreten açısından ucuz, tüketen açısından da son derece pahalı olduğunu görüyoruz. Böyle bir yapının oluşmasının özünde ve temelinde olan ise vergilerdir. Vergiler, son yıllarda üreten kesimin en önemli maliyet kalemi hâline gelmiştir. Girdi maliyetlerini düşürmeye yönelik tüm girişimleri Milliyetçi Hareket Partisi olarak desteleyeceğimizi özellikle tarımın temel girdileri olan mazotta, ilaçta, gübrede, fidede, fidandaki katma değer vergilerinin kaldırılacağını, mazottaki özel tüketim vergisinin kaldırılacağını, biz, milletimize söz verdik. Ve bu önergeyle birlikte de mazottaki katma değer vergisiyle özel tüketim vergisinin, diğer girdilerdeki katma değer vergisinin kaldırılmasını da talep ediyoruz.

Değerli milletvekilleri, aslında, bu girdi maliyetlerine baktığımızda, girdi maliyetlerinin tarımsal alanda desteklemelerle bir şekilde ucuzlatıldığı ifade ediliyor. Önümüze getirilen paritelere baktığımızda bu paritelerin aşağı yukarı tamamına yakınının doğru bir biçimde hesaplanmadığını görüyoruz.

Sadece buğdayla ilgili olarak bir konuyu dile getirmek istiyorum. 2002 yılında 1 litre mazot alabilmek için 2,5 kilogram buğday satmak zorunda kalan Türk köylüsü bugün 6,5 kilogram buğday satarak ancak 1 litre mazotu alabiliyor. Tarım Bakanlığının İnternet sitesinde gösterdiği o pariteler, hesaplanma biçimleri kesinlikle doğruyu yansıtmıyor. Örneğin Toprak Mahsulleri Ofisinin açıklamış olduğu fiyatlar üzerinden parite hesaplanıyor, oysa buğdayı örnek alacak olursak, buğdayda 20 milyon tona yakın yapılan üretimin 12 milyon tonu pazara çıkıyor, Toprak Mahsulleri Ofisinin aldığı miktar ise ortalama olarak 2 milyonu geçmiyor yani 8-10 milyon ton piyasada satılırken, piyasada realize olan fiyatları dikkate almadan hesaplanan pariteler hiçbir zaman gerçeği yansıtmıyor. Bunu bilmemiz lazım.

Yine, sayın milletvekilleri, bir başka husus, özellikle...

ABDULLAH ÖZTÜRK (Kırıkkale) - 3 kiloyla alınıyor ya -buğday- mazot düştü.

MEVLÜT KARAKAYA (Devamla) - Hayır, hayır, öyle bir şey yok. Biraz önce söyledim, onun neden öyle olduğunu biraz önce söyledim.

BAŞKAN - Sayın milletvekilleri, müdahale etmeyin lütfen.

MEVLÜT KARAKAYA (Devamla) - Bir başka husus da, bugünkü yapılan bu katma değer vergisi indirimlerinin tüketiciye, üreticiye faydası olmayacağını ifade etmek istiyorum çünkü bu yemi üretecek, gübreyi üretecek işletmelerin katma değer vergisi iadesini zamanında alamadığını biliyoruz, bunların bir finansman maliyeti olduğunu da biliyoruz. Bu finansman maliyetleri doğal olarak ürün fiyatlarına yansıyacak ve bunlar da üreticiye ilave bir katkı olarak dönmeyecek. Maalesef, bu yapılan düzenlemelerin de üreticiye bir katkısı olmayacağını ifade etmek istiyorum. O pariteler yanlıştır. Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü yaptım dört yıl boyunca ve o hesaplamaların yanlış olduğunu da bir kez daha ifade etmek istiyorum.

Yüce Meclisinizi saygıyla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)