| Konu: | Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gümrük Konularında İşbirliği ve Karşılıklı Yardım Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 1 |
| Birleşim: | 44 |
| Tarih: | 25.02.2016 |
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Bu, Adana'daki öğretmen müdürlerin durumuyla ilgili soru üzerine bir ön açıklama yapmakta fayda var.
Biliyorsunuz daha önce, dört yılını tamamlamış olan okul müdürlerinin görevleri yasayla kendiliğinden sona ermişti ve tekrar okul müdürü olarak atanmak isteyen arkadaşlarımız bir değerlendirme sürecine tabi tutulmuştu. Bu değerlendirme sürecinde okul müdürlerimiz, yöneticilerimiz, ilçe millî eğitim müdürü, atamalardan sorumlu şube müdürü, o okulda görevli en kıdemli öğretmen, o okulda görevli en kıdemsiz öğretmen, okul aile birliği temsilcisi ve öğrenci birliği temsilcisinden oluşan 6 kişilik bir değerlendirme sürecinden geçmiştir. Bunları da 6 kişiyi bir araya toplayarak birbirlerini etkileyecekleri bir komisyon çalışması biçiminde değil, her birinin elektronik ortamda kendi hür iradeleriyle ve bizim kendilerine gönderdiğimiz 100'ün üzerinde kriter doğrultusunda... Bu kriterler neydi? Bir okul müdüründe aranması gereken objektif kriterler. Biz bu seçicilere, bu 6 kişiye bu kriterleri göndererek dedik ki: "Bu kriterler doğrultusunda adayları değerlendirin." Bu değerlendirme sonucunda 70 ve üzeri alanlar görevlerine devam ettiler, altında olanlar ya başka bir okul için tekrar girdiler veya öğretmenliğe döndüler.
Şimdi, bununla ilgili olarak, bu süreçten geçemeyen bazı arkadaşlarımız mahkemelere müracaat ettiler. Bunlardan özellikle ilçe müdürlerinin ve şube müdürlerinin değerlendirilmeleri konusunda bizce de haklı olan şöyle bir itiraz vardı: Bazı yerlerde ilçe müdürleri veya şube müdürleri oraya atandıkları süre henüz altı ayı doldurmadığı hâlde bu müdür adaylarıyla ilgili değerlendirmelerde bulunmuşlardı. Bu konularda mahkeme dedi ki: "Altı aydan az görev yapmış olanların bu değerlendirmeye katılmamaları gerekir." Biz de o kapsama giren bütün atamalarda yönetmeliği de buna uyarlayarak yeniden değerlendirme yaptık.
Onun dışında da, bu veya başka gerekçelerle objektif değerlendirilmediğini düşünen arkadaşlarımız mahkemeye gittikleri zaman bu mahkemelerin bir kısmı, çok büyük bir kısmı idare lehine, bir kısmı da davacılar lehine sonuçlandı. Davacılar lehine sonuçlanan, yani ataması gerektiği hâlde atanmadığına mahkemelerin karar verdiği bütün durumlarda da mahkeme kararlarını uyguladık.
İBRAHİM ÖZDİŞ (Adana) - Hayır efendim, Adana'da uygulamadınız Sayın Bakan. Adana'da uygulamadınız. Sayın Yılmaz haklı, Adana'da uygulamadınız.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - Eğer söz konusu edilen müdürlerle ilgili bir mahkeme kararı varsa, onların...
İBRAHİM ÖZDİŞ (Adana) - Var efendim. Vali beyle de görüştük, vali bey bize hak verdi.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Hiçbir yerde uygulamadınız.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - Onların lehine...
İBRAHİM ÖZDİŞ (Adana) - Adana'da uygulamadınız efendim.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - Onların lehine alınmış mahkeme kararı varsa...
İBRAHİM ÖZDİŞ (Adana) - Var, var efendim.
SEYFETTİN YILMAZ (Adana) - Hukuk müşavirliğinin kararı var.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - ...verin, onları uygularız; mahkeme kararlarını uygularız, uyguluyoruz.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Tamam, yollarım ben de, ben de yollarım Kocaeli'dekileri.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - Verin.
İBRAHİM ÖZDİŞ (Adana) - Kimi yerlerde valilikler bu kararı uygulamışlar ama birçok yerde valilikler uygulamıyorlar.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - Biz mahkemelerden gelen bütün kesin kararları uygulama talimatını bütün il müdürlüklerimize, valiliklerimize gönderdik. Uygulanmadığını iddia ettikleriniz varsa verin, onları takip edeyim.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)