| Konu: | Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Kanun Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 1 |
| Birleşim: | 122 |
| Tarih: | 03.08.2016 |
MEVLÜT KARAKAYA (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; görüşülmekte olan önerge üzerinde Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunuyorum, hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Önerge, özellikle bu maddenin (c) fıkrasında indirimli katma değer vergisine tabi makine ve cihazlarla ilgili olarak uygulanan vergi oranı ile normal vergi oranlarına tabi olan varlıklara ilişkin vergi oranlarının aynı baza getirilmesine ilişkin; diğeri de yeminli mali müşavir ve bağımsız denetçilerin önceki dönemlerle ilgili yaptıkları tam tasdikler dolayısıyla herhangi bir sorumluluğunun doğmamasına ilişkin. Yani, yeminli mali müşavirler, bağımsız denetçiler önceki dönemlere ait mali tabloları tam tasdik onaylamışlar ve bugün bu vergi affından dolayı -doğru ya da yanlış, çünkü bir şey sormayacağımıza göre- mükellef bir giriş yapmış, kayıtlarda bir düzeltme yapılmasını talep etmişse yarın geçmişteki dönemde bu stok girişlerini ya da çıkışlarını veya kayıt düzelmesine neden olan varlık hareketlerini neden görmediniz diye bir sorumluluk altına girmemeleri gerekir. Bunun da mutlaka düşünülüp burada eklenmesi gerekir. 5'inci fıkra olarak söylüyoruz, inşallah oylamada buna itibar edilir diyoruz.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; biraz önce 4'üncü maddeyle ilgili söz almışken dilden de bahsedeceğimi söyledim. Bir iki hususu dikkatlerinize getirmek istiyorum. Yani, aslında bu 6'ncı maddenin iki temel düzenlemesi var. Birisi, bir işletme için mal var, stok var, malzeme var ama kayıtlarda yok. Diğer tarafı, kayıtlarda gözüküyor ama stok yok, mal yok, makine ya da tesis yok. Bunların düzeltilmesiyle alakalı. Bu konu zaten "İşletme kayıtlarının düzeltilmesi" alt başlığı altında yer almış. Ancak, buradaki düzenlemeye baktığımızda, buradaki düzeltmelere ilişkin dile baktığımızda bu, uluslararası finansal raporlama standartlarının ya da Türkiye finansal raporlama standartlarının dili değil. Ben bu noktada Maliye Bakanlığının da özellikle vergi ve muhasebeyi ilgilendiren, kayıt sistemini ilgilendiren konularda daha dikkatli olması ve doğru dil kullanması gerektiğini de buradan bir kez daha ifade etmek istiyorum çünkü buradaki düzeltmelere baktığımızda bunların tamamı vergi diliyle yazılmış. Örnek vermek gerekirse, bakın, bu şekilde, bu maddedeki hükme dayanarak "Kayda alınan bir makine teçhizatla ilgili amortisman ayrılmaz." diyor. Oysa uluslararası muhasebe standartlarında tabii ki amortisman ayrılacaktır. "Amortisman ayrılamaz." denmesinde Maliye Bakanlığının maksadı -bilmiyorum, dinliyorlar mı, takip ediyorlar mı- buradaki maksat vergi matrahından düşürülemeyeceğini ifade etmektir. Bunu söyleyin o zaman. Bir taraftan Kamu Gözetimi Kurumu vasıtasıyla dünyanın parasını harcayarak, masrafını yaparak uluslararası finansal raporlama standartlarına uygun kayıt sistemi, finansal raporlama sistemi getirmeye çalışacaksınız, öbür taraftan da kanun yoluyla vergi muhasebesi uygulamasını zorunlu hâle getireceksiniz. Örnekleri çok.
Bu uygulamada bir adaletsizlik de -biraz önce bir hatibimiz yine ifade etti başka konulardaki adaletsizlikleri- örneğin, bir mal stoklarda var, kayıtlarda yoksa bunun anlamı faturasız satış demektir. Peki, stoklarda var, depoda yoksa bunun anlamı da kayıt dışı giriş demektir. Bunların ikisinin düzeltilmesinin vergi karşısındaki avantajları tamamen birbirinden farklı, tamamen adaletsiz bir biçimde uygulamayı gösteriyor.
Aslında söylenecek daha çok şey var; teknik olarak da, dille ilgili de söylenecek çok şey var. Ben bir iki tane örnek vererek burada yetinmek istedim.
Hepinizi tekrar saygıyla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)