GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 674 Sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (1/760) ve İçtüzük'ün 128'inci Maddesine Göre Doğrudan Gündeme Alınmasına İlişkin Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı Tezkeresi münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:19
Tarih:10.11.2016

MEVLÜT KARAKAYA (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 674 Sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin 3'üncü maddesinde Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunuyorum. Yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

Bugün 10 Kasım, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün 78'inci ölüm yıl dönümü münasebetiyle başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere silah arkadaşlarını ve tüm şehitlerimizi rahmetle, minnetle anıyorum.

Değerli milletvekilleri, aslında tabii kanun hükmünde kararnameler uygulamaya girdi. Biz yasa gereği, Anayasa gereği, İç Tüzük gereği yapılması gereken prosedürü tamamlıyoruz ama bunu yaparken burada, bu kürsüde birçok hatip yapılan düzenlemelerin yanlışlığından bahsetti. Belki bu düzenlemelerle ilgili bugün müdahale yapılarak yapılması gerekli olan bazı düzeltmeler söz konusu ama diğer çalışmalarda olduğu gibi maalesef iktidarın böyle bir şeye yanaşması mümkün değil. Tabii, konu daha çok siyasi olarak televizyon kapanıncaya kadar hep siyaseten vitrinlere konuşuluyor ve bunu da daha çok ne hikmetse iktidar partisi maalesef yapıyor. Ben burada bu kısa süre içerisinde şu an önümüzde bulunan kanun hükmünde kararnamenin 3'üncü maddesiyle getirilmek istenen "Adli Bilişim" başlığının yani bir ihtisas dairesi oluşturulmasının aslında doğru bir yaklaşım olduğunu, bilişim alanındaki gelişmelere baktığımızda, bilişim suçlarına baktığımızda ve bunların da gerçekten adaletin, yargının işlemesi açısından son derece önemli olduğunu düşündüğümüzde böyle bir düzenleme ya da eklemenin uygun olduğunu ifade etmek isterim. Ancak, bununla birlikte, ekonomik alanda ve mali alanda, ticari alanda, yine bu alanlarda kullanılan yeni finansal enstrümanlara baktığımızda, ticari alandaki karmaşıklıklara baktığımızda, mali ve ekonomik suçlardaki çeşitliliğe ve artışa baktığımızda, aslında bir de burada adli muhasebe dairesi, ihtisas dairesinin oluşturulması gerektiğini ifade etmek istiyorum.

Tabii, "Adli Tıp Kurumu altında böyle bir ihtisas alanının olması ne alaka?" diyebiliriz. Aynı mantıktan bakacak olursak, adli bilişim için de aynı şeyi söyleyebiliriz. Bu şunu da beraberinde getiriyor: Adli Tıp Kurumunun yeniden yapılandırılmasını da bir görev olarak almamız gerektiğini ifade etmek istiyorum. Adli muhasebe gerek adli tanıklık anlamında gerekse hata, hile gibi birtakım işlemlerin ortaya çıkarılması noktasında önemli görev ve işlevleri olan bir çalışma alanı ve bu uygulama başta Anglosakson ülkelerinde, ABD'de, Kanada'da, Avustralya'da, İngiltere'de olan bir uygulama. Biz, biliyorsunuz, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çıkardık. Bu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu aslında benim tasvip etmediğim, çoğu zaman da birçok yönüyle eleştirdiğim Anglosakson hukuk sistemine uygun bir denetim yapısını getirdi. Eğer öyleyse, burada, Adli Tıp Kurumunun da bu yapıya uygun olarak yeniden yapılandırılmasını, bu yeniden yapılandırılma içerisinde de adli muhasebeyi hatta adli muhasebe mesleğini de düzenleyecek yasal düzenlemeleri yapmamız gerektiğini ifade etmek istiyorum. Çünkü bu kadar ekonomik suçların yoğun bir şekilde arttığı ve çeşitlendiği bir ortamda, şirketlere el konulduğu ortamlarda böyle bir mesleğe gerçekten adaletin yerini bulması anlamında, doğru yargılamanın yapılması anlamında ihtiyaç vardır diyor, hepinize saygılarımı sunuyorum.

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.