GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:73
Tarih:22.02.2017

BAKİ ŞİMŞEK (Mersin) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 456 sıra sayılı Gelir Vergisi Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'nin 8'inci maddesi üzerine Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunmaktayım. Aziz Türk milletini ve yüce Meclisi saygıyla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, teklifin 8'inci maddesiyle, belediyeler, il özel idareleri veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarından geçmişte bedeli karşılığında satın alınan arazilerden hazinenin açtığı davalar sonucu hazine mülkiyetine geçirilenlerin tekrar ilgili kişilere bedelsiz olarak devredilmesi öngörülmektedir. Yine, maddeyle devredilen arazilerin kanuni ve akdi haleflerinden bedel istenmemesi, bu taşınmazlar hakkında dava açılmaması ve açılan davalardan vazgeçilmesi, henüz infaz edilmeyen kararların infaz edilmemesi hususu bu maddeyle belirtilmektedir.

Milliyetçi Hareket Partisi grubu olarak, özellikle mera, yaylak, kışlak ve hazine arazileri üzerinde verilen bu kanun teklifini desteklemekteyiz. Türkiye'nin birçok yerinde, başta seçim bölgem olan Mersin, Tarsus, Gülek, Adana Pozantı, Tekir ve Mersin Silifke, Narlıkuyu, Manisa Saruhanlı gibi yerleşim bölgelerinde yıllardır, kırk elli yıldır hazine, orman, mera ve vatandaş arasında davalar devam etmektedir. Üzerinde yaklaşık 50-60 bin kişinin yaşadığı yerleşim alanları mera ilan edilmiş, içinden çıkılmaz davalar oluşmuştur. İçerisinde yüz yıllık binaların bulunduğu alanlar mera, yaylak ve kışlak olarak görülmektedir, bu kanun teklifiyle bunlar çözüme kavuşturulacaktır. Yalnız, bununla birlikte yıllardır yine hazineye ait olup üzerinde binaların bulunduğu, konut alanlarının bulunduğu ve köy yerleşim planları yapılan, imar planları yapılan birçok arazi sahiplerine satışı gerçekleştirilememektedir. Bununla ilgili üzerinde bina olan arazilerin de boş arsa gibi değerlendirilerek kurayla veya farklı sebeplerle satışa çıkarılması öngörülmektedir. Buna mutlaka bir çözüm getirilmesi gerekmektedir.

Yine, bu teklifle tapu harçlarının belirlenmesi Bakanlar Kurulunun kararına bırakılmaktadır. Tapu harçları bilindiği gibi, emlak rayiç değerinden belli bir oran dâhilinde yıllardır ödenmektedir, bunun Bakanlar Kuruluna devredilmesini yanlış bulmaktayız. Yabancılara KDV'siz konut satışının da yine yanlış olduğunu... Türk vatandaşlarına tanımadığımız bir hakkı yabancılara tanımayı da doğru bulmuyoruz.

Yine, bu tasarıyla Ziraat Bankası, Tarım Kredi, Devlet Su İşleri veya TEDAŞ'la ilgili olan çiftçi borçlarının temerrüde düşenlerinin de beş yıla kadar yapılandırılması öngörülmektedir. Biz burada çiftçilerin tamamının borçlarını, ne kadar borcu olan çiftçi varsa -bugüne kadar olduğu gibi hep zamanında borcunu ödemeyenin, vergisini ödemeyenin ödüllendirilmesini istemiyoruz- bütün çiftçilerin, zor şartlar altında, gerekirse tefeciden para alarak borcunu ödeyen çiftçilerin de tamamının borçlarının beş yıla yayılmasını beklemekteyiz.

Seçim bölgem olan Mersin'de doğal afetten dolayı çiftçilerimize yardım yapılacağı açıklanmıştır ama maalesef, dağ fare doğurmuştur. Yaklaşık 1.500 çiftçiye ödenen toplam rakam 2.700 lira tutarında olmuştur yani bir çiftçiye verdiğiniz bin liralık, 1.200 liralık bir yardım bu çiftçinin hiçbir masrafını karşılayamayacaktır, gördüğü zararın yüzde 1'i değildir. Bölgemde yaklaşık 100 trilyon liralık zarar olmuştur doğal afetten dolayı ama Tarsus'a gönderilen para 2 trilyon 700 bin liradır. Burada çiftçilerin mağduriyeti yine devam etmektedir.

Ahilikle ilgili yine bu tasarıyla getirilen, dükkânını kapatan esnafa yardım yapılacağı söylenmektedir. "İnsanı yaşat ki devlet yaşasın." diyen bir zihniyetin, dükkânını kapatana değil dükkânını açık tutan esnaflara destek vermesi gerekmektedir; bununla ilgili de yine bir düzeltme yapılması gerekmektedir.

Vergi indirimi diye sunulan, vergisini gününde yatıranlara yüzde 5'lik bir indirim öngörülmüştür. Bu, insanların ödeyeceği verginin sadece yüzde 5'i kadar bir orandır ve çok düşüktür. Çalışanlardan, özellikle asgari ücretle ve devlet memuru olarak çalışanlardan devlet peşin olarak vergi almaktadır. Bu indirimin öncelikle çalışanlara yansıtılmasını, diğer vergi ödeyen vatandaşlar için yirmide 1'lik bir vergi oranının çok yüksek bir oran olmadığını belirtiyorum.

Bu duygu ve düşüncelerle yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Şimşek.