GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğü'nde Değişiklik Yapılmasına Dair İçtüzük Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:119
Tarih:26.07.2017

KAZIM ARSLAN (Denizli) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi öncelikle sevgiyle saygıyla selamlıyorum. 492 sıra sayılı Yasa Teklifi'nin 11'inci maddesinde istediğimiz değişiklik önergesiyle ilgili söz aldım.

Değerli milletvekilleri, yapılmak istenen değişiklikte "Önergeler aykırılık sırasına göre okunup işleme konur. Aynı mahiyetteki önergelerden en kısa olanı okunup diğer önergelerin imza sahipleri okunmak suretiyle işleme alınır. Beşten fazla imzası olan önergelerde ilk beş imza sahibi okunur, önerge tutanağa geçirilir." deniliyor.

Değeri milletvekilleri, sizlere soruyorum: Her bir önergenin, aykırılık sırasına göre okunmasının ne mahzuru var? Bu önergelerin birer birer özellikle önerge sahiplerinin dileklerinin, isteklerinin ve değişiklik istemlerinin burada Genel Kurula sunulmasında ne mahzur var? Mademki bir önerge hazırlanıyor, herkesin fikri, zikri farklı, düşüncesi farklı; bu önergelerin ayrı ayrı okunması gerçekten uygundur, o nedenle, bu değişiklik yerinde değildir.

İç Tüzük'ün geneline baktığımızda, bu değişikliğin geneline baktığımızda Meclis çalışmalarının etkin kılınmak, verimli hâle getirilmek istendiği söyleniyor.

Şimdi, değerli arkadaşlarım, iktidar milletvekilleri olarak 316 üyeye sahipsiniz, burada 184 ve onun üzerinde milletvekili olmadığı için, sadece yoklamalarda bulunup sonra dışarıya çıktığınız, odalarınıza gittiğiniz için ve kuliste beklediğiniz için burada çoğu zaman boş sıralara konuşmak zorunda kalıyoruz. Muhalefet partisi olarak yoklama istediğimizde bize kızıyorsunuz, sonra da diyorsunuz ki: "Muhalefet bizi engelliyor, bizim işimizi yürütmemizi engelliyor ve bu nedenle hızlı bir şekilde yasaları çıkartamıyoruz." Ama hiçbir zaman kendinizi sorgulamıyorsunuz, kendiniz özeleştiri yapmıyorsunuz.

Değerli arkadaşlarım, yani bu değişiklik olunca gerçekten iktidar partisinin 184'ün üzerinde milletvekili sürekli burada olacak mı? Biz yine yasaları hızlı bir şekilde çıkarabilecek miyiz? Birlikte karşılıklı olarak boş sıralara değil, sizlerle birlikte yasaların artısını eksisini, iyisini kötüsünü burada geniş anlamda tartışabilecek miyiz? Kesinlikle hayır. Dolayısıyla bu yapılan değişiklik, bize çok büyük fayda sağlamayacaktır.

Şimdi, Mecliste konuşmak, gerçekten çok önemli. Eğer burada yasaların daha iyi çıkması için, daha mükemmel olması için hem kanun tekniğine hem kanun bütünlüğüne hem mevzuata uygun bir şekilde çıkarılması için tartışıyorsak, konuşuyorsak bunun ne mahzuru olabilir? Niye bu konuda muhalefetin sesini kısmak istiyorsunuz, susturmak istiyorsunuz, konuşturmak istemiyorsunuz?

Değerli arkadaşlarım, birçoklarını konuşmadığımız zaman burada birçok yanlış yasa çıkıyor ve sonuçta hemen uygulamaya soktuğumuz zaman mahzurları gündeme geliyor, yeni yeni değişiklikleri yine burada tartışmak zorunda kalıyoruz. Dolayısıyla değerli arkadaşlarım, biz bunu kesinlikle çok geniş anlamda düşünüp bu tasarının geri çekilmesi suretiyle mevcut İç Tüzük'ümüzün demokratik ortamlar içinde, uzlaşmayı öne çıkararak, muhalefetle iktidar birlikte birçok konuda uzlaşıp nasıl yasaları çıkartıyorsa gerçekten burada uzlaşı hâlinde olduğumuz zaman önemli yasaları hızlıca çıkarabilmişsek yine gelecekte de hiçbir değişikliğe gerek olmadan biz yasaları tekrar çıkarabiliriz. Çünkü demokrasi, uzlaşma rejimidir, dayatma rejimi değildir. Biz böyle istiyoruz, böyle olacak, böyle olmalıdır." diye mutlak surette sizin dediğiniz gibi burada yasaların çıkması hâlinde, tartışması kesinlikle gelecekte devamlı bir şekilde sürecektir diyorum. Bu yapılan değişiklikler gerçekten demokrasimizi zedeleyecek, demokratik bir ülke olmamızı da ortadan kaldıracaktır diyorum.

Hepinize tekrar teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.