| Konu: | Helal Akreditasyon Kurumu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 16 |
| Tarih: | 01.11.2017 |
MEHMET NECMETTİN AHRAZOĞLU (Hatay) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 501 sıra sayılı Helal Akreditasyon Kurumu Tasarısı'nın 6'ncı maddesinde Milliyetçi Hareket Partisi tarafından verilen önerge üzerinde söz almış bulunuyorum, heyetinizi saygıyla selamlıyorum.
Değerli milletvekilleri, aziz Atatürk 1 Kasım 1936'da Türkiye Büyük Millet Meclisi açılış konuşmasında "Bu sırada milletimizi gece gündüz meşgul eden başlıca büyük bir mesele, hakiki sahibi öz Türk olan İskenderun, Antakya ve havalisinin mukadderatıdır. Bunun üzerinde ciddiyetle, katiyetle durmaya mecburuz." demişti ve "Hatay benim şahsi meselemdir." diyerek Hatay'a olan güvenini ifade etmiştir. Bu vesileyle, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere Hatay Cumhurbaşkanı merhum Tayfur Sökmen'in, yine Hatay Meclis Başkanı Abdülgani Türkmen'in, Hatay Başbakanı Abdurrahman Melek'in ve Hatay'ın ana vatana katılmasında emeği geçen diğer tüm büyüklerimizin -rahmete erenleri rahmetle anıyor- ruhları şad, mekânları cennet olsun diyorum.
Ayrıca, bugün açılışını yaptığımız, beş gün sürecek olan, 6'ncısı düzenlenen Başkentte Hatay Günleri'ne tüm Meclisteki milletvekili arkadaşlarımızı aileleriyle birlikte davet ediyorum. Arzu eden milletvekillerimiz var ise, ki şeref verirler, yarın saat onda Kırıkhan'ın meşhur ciğerini ve Hatay'ımızın künefesini tatmaya davet ediyorum. Atatürk Kültür Merkezine hepinizi bekliyoruz, şeref verirsiniz. (MHP ve CHP sıralarından alkışlar)
Değerli milletvekilleri, tasarının 6'ncı maddesiyle kurumun üç organından biri olan Danışma Kurulunun yapısı belirlenmiştir. Danışma Kurulunun özel sektör ile kamudan geniş bir temsille kurumun politikalarının belirlenmesine ve uygulanmasına da katkıda bulunması hedeflenmiştir. Dolayısıyla, Helal Akreditasyon Kurumunun görev ve faaliyet alanıyla ilgili olduğu düşünülen tüm taraflara Danışma Kurulunda yer verilmeye çalışılmıştır. Danışma Kuruluna geniş bir katılımının öngörülmesi halk politikalarının belirlenmesine katkı sağladığından danışma kurulu toplantılarına da yönetim kurulu başkanının da başkanlık etmesi öngörülmüştür. Kurumun tanıtımına, önceliklerine, sorunlarına ve çözüm önerilerine yönelik tavsiyelerde bulunmak gibi kurumun politika ve uygulamalarına yön verecek görev ve yetkiler Danışma Kuruluna verilmiştir.
Değerli milletvekilleri, tasarıyla kurulması öngörülen kurumun Danışma Kurulu yapısının yeterli olup olmadığı Komisyonda yeterince tartışılmamıştır. Bunun yerine, 12 bakanlık 34 kurum ve kuruluşun yer alacağı yapının Komisyon görüşmelerinde iktidar milletvekillerinin önerileriyle sayısı artırılmış ve yılda bir kez toplanması öngörülmüştür. Böylelikle de çok da ihtiyaç duyulmadığı izlenimi yaratan bu yaklaşım kurumun vizyonunu şimdiden daraltmıştır. Oysa uluslararası alanda ön alma, pazar büyütme hedefi olan bu kurulun daha dinamik ve etkili bir çalışma takvimi öngörülmeliydi. Tasarının ilk hâlinde 44 üyeden oluşan kurula daha sonra MÜSİAD'ın ve TÜSİAD'ın temsilcilerinin eklenmesi kabul edilmiş ancak Ziraat Mühendisleri ile Gıda Mühendisleri Odası listeye maalesef alınmamıştır.
Ayrıca, kişisel kanaatim olarak, Türk Akreditasyon Kurumunun adının önüne Türk kimliğinin de eklenmesinin, kısa olarak logosunun "TÜRKHAK" olarak verilmesinin tanınırlığı açısından da önem arz edeceğini ifade ediyor, hepinize saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)