| Konu: | Bazı Vergi Kanunları ile Diğer Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 20 |
| Tarih: | 09.11.2017 |
MEVLÜT KARAKAYA (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 502 sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın 22'nci maddesiyle ilgili vermiş olduğumuz önerge üzerinde söz almış bulunuyorum. Yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.
Önerge, aslında, 351 sayılı Yüksek Öğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu Kanunu'nun 24'üncü maddesinde bir değişiklik öneriyor. Aslında değişiklik değil, bu bir düzeltme; onu ifade etmek istiyorum. Dün de biliyorsunuz vadeli işlemler ve opsiyon piyasalarıyla ilgili bir yasal düzenlemeyle alakalı olarak konuşurken yasama kalitesiyle ilgili bir iki husus ve örnekler vermeye çalışmıştım. Bunun en bariz örneklerinden birisi de bu. Aslında bu madde, 24'üncü madde 2016 yılının Kasım ayında yayımlanmış yani 2016, şurada bir yıl olmamış ve uygulamaya da girmemiş. Çok ilginç tesadüf, bu maddeyle ilgili yönetmelik de daha dün, çarşamba günü yayımlanmış. Madde tabii dikkatli yazılmadığı için, gerekçeler dikkatle konmadığı için, burada bu tür yasama faaliyetleri sırasında yanlışları düzeltme konusundaki muhalefetin girişimleri dikkate alınmadığı için bu tür yanlışlar oluyor. Bu bir değişiklik maddesi değil, yapılan bir yanlışın düzeltilmesi.
Bu madde, aslında, vakıf ve derneklere ilişkin yükseköğretim yurtlarına Bakanlar Kurulu tarafından vergi muafiyeti tanınmış ve kamuya yararlı dernek olarak belirlenmiş olan dernek ve vakıflardaki öğrencilere beslenme ve barınma yardımının önünü açıyor. Buralarda kalan öğrencilere beslenme yardımı yapılacak. Tabii ki öğrencilerimize beslenme ve barınma konusunda yapılacak yardımlara hiçbirimizin karşı çıkacak tarafı yok. Ancak bu konuyu incelerken dikkatimi çeken bir şey oldu. Şunu hepimiz biliyoruz ki: Barınma konusu yükseköğrenim öğrencilerinin en önemli sorunlarının başında geliyor. Şöyle geçmişten bugüne özellikle yurt kapasiteleriyle ilgili yapılan çalışmalara bir göz attığımda dikkatimi çeken önemli hususlardan birisi, 2001-2002 eğitim öğretim yılından 2013 yılına kadarki artışa baktığımızda yaklaşık 12 yılda 124 bin civarında bir kapasite artışı olmuş. Bu da yıllık yaklaşık 10 bin civarına denk geliyor. 2003 yılından sonra bugüne kadar yapılan artış 317 bin. Toplam kapasitemiz 623 bin. Neredeyse 2'ye katlanmış, yıllık 80 bin. Önce bu kapasite artışından dolayı hakikaten tebrik etmek istiyorum ama bunun yeterli olmadığını da ifade etmek istiyorum. Bu artışın da 2013 yılından sonra olmasının da elbette sebepleri var. Ben şu anda bu sebeplere girmiyorum. Yani bu 24'üncü maddeyle alakalı olarak bizim biraz önce bahsettiğim vakıf ve derneklere yapacağımız yardımları belki şu dönemi, şu süreci atlatmak için bir gereklilik olarak görebiliriz ama aslolanın, kurumun kapasiteyi artırması olduğunu da buradan ifade etmek istiyorum.
Dolayısıyla bu madde bir değişiklik maddesi değil, herhangi bir katkı sağlayan bir madde değil gerekçede yazılmaya çalışıldığı gibi, bu, daha önceden yapılan bir yanlışın düzeltilme maddesidir. Bunu tabii gerekçeye ve kanun maddesine, değişiklik önergesine bakarak anlamak mümkün değil, üzerinde epey bir çalışma gerekli ama en sonunda bunu Komisyonda en iyi anlayanın da Sayın Maliye Bakanı olduğunu Komisyon konuşmalarından gördüm. Kendisini de tebrik ediyorum, en doğru açıklamayı yapmış. Sayın Bakan, siz de görüyorsunuz ki hakikaten yasama kalitesinde ciddi bir sıkıntı var.
Hepinize çok teşekkür ediyorum.
Yüce heyetinizi tekrar saygıyla selamlıyorum.