GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Bazı Vergi Kanunları ile Diğer Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:26
Tarih:21.11.2017

MEHMET NECMETTİN AHRAZOĞLU (Hatay) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 502 sıra sayılı torba kanunla ilgili 89'uncu madde üzerinde vermiş olduğumuz önergeyle ilgili Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunuyor, heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, Kanun Tasarısı'nın 89'uncu maddesinde; 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 88'inci maddesinde değişiklik yapılmaktadır. Yapılan değişiklikle saymanlıkta emanet olarak duran paranın veya fazla alınan verginin ilgilisine geri verilmesi işleminde günü gelmiş borçlarından düşülerek ödenmesi amaçlanmaktadır. Demek ki Türkiye, hani geçmişte diyorduk ya, 70 sente muhtaç, o duruma düşmüş gibi bir algı oluşturdu bu madde bende ama mademki alacaklar tahsil edilecek madde olaraktan da uygun görüyoruz.

Değerli milletvekilleri, benim maddeden ziyade ülkemiz ve seçim bölgem olan Hatay için önemli bir konuyu dikkatlerinize sunmak istiyorum. Bilindiği gibi Türkiye'nin sanayi ve üretim noktasındaki en büyük rüyalarından birisi olan yerli otomobil projesidir ve proje otomobil proje konsorsiyum şirketlerinin belirlenmesiyle başlamıştır. Yerli otomobil Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği koordinasyonunda 5 şirketten oluşan bir konsorsiyum tarafından hayata geçirilecektir.

Türkiye'nin otomobilinin aynı segmentteki otomobillerden daha kaliteli ve daha ucuz olacağını belirten yetkililer, hedef pazarların Kuzey Afrika ve Orta Doğu bölgesi olacağını ifade etmektedir. Tüm vatandaşlarımızı, illerimizi ve iş dünyasını heyecanlandıran bu gelişmeyle ilgili olarak yerli otomobilin üretim merkezinin neresi olacağı belirsizliğini korumaktadır. Bu yatırımın öncelikle ve kesinlikle Türkiye'nin ekonomik olarak daha az gelişmiş bir bölgesinde yapılması gerekmektedir. Yerli otomobil projesi, bölgeler arası gelişmişlik farkının kapatılması için de tarihî bir fırsat olacaktır. Bu yerin tespitinde ise siyasi baskılardan uzak, objektif kriterler dikkate alınarak bir seçim yapılması uygun olacaktır. Seçim bölgem Hatay, bu konudaki en uygun yerdir. Bazı örneklerle kriterleri sıralamak istiyorum. Yerli otomobilin hedef pazarlarının Kuzey Afrika ve Orta Doğu olabileceği ifade edildiğine göre, bu bölgelere en yakın ve uygun şehir Hatay'dır. Ayrıca, Hatay ikinci el otomotiv ihracatında Orta Doğu'ya en fazla ihracat yapan illerin başındadır. Jeopolitik konumu dolayısıyla Orta Doğu'ya geçiş güzergâhına ve Orta Doğu'ya ihracat imkânlarını ihtiva edecek coğrafyaya sahiptir. Hatay, demir yolu, otoban yolları ve hava ulaşım ağıyla güçlü bir lojistik merkezdir. Asya, Afrika ve Avrupa'ya deniz ulaşımı İskenderun Körfezi'nden yapılabilmektedir. Proje üretim merkezinin çok geniş bir alana ihtiyaç duyacağı için müsait bir arazinin bulunması gerekmektedir. Hassa ilçesinde 80 bin dekarlık hazine arazisi sanayi bölgesi olarak ayrılmış olup ilk etapta 45 bin dekarlık alan Hassa organize sanayi bölgesi olarak ayrılmıştır. Millî otomobilimiz için en uygun yer 10 organize sanayi bölgesi büyüklüğündeki Hassa Organize Sanayisi olmalıdır.

Ayrıca, otomobilin en önemli ham maddelerinden biri olan yassı mamul çelik üretimi Hatay'ın ilçelerinden Payas, Dörtyol ve İskenderun'da üretilmektedir.

Üretici ve bayilere lojistik imkân sağlanması ve otomobilin ülke içine nakliyesi için gerekli 9 bine yakın tır firması Hatay'da mevcuttur.

Kısacası, Hatay, yerli otomobil üretimi için Hassa Organize Sanayi Bölgesi biçilmiş bir kaftandır. Hatay halkının ekonomik ve sosyal açıdan motivasyonunu artıracak olan bu proje, Hataylılar tarafından beklenmektedir ve yüce Meclisten de gerekli desteği istemektedir.

Hepinize saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)