| Konu: | HDP Grubu önerisi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 63 |
| Tarih: | 22.02.2018 |
MHP GRUBU ADINA FAHRETTİN OĞUZ TOR (Kahramanmaraş) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; üçüncü havaalanındaki iş kazaları konulu önerge üzerinde Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunuyorum. Bu vesileyle, Genel Kurulu ve bizleri izleyenleri sevgi ve saygılarımla selamlıyorum.
Değerli milletvekilleri, hava yolu taşımacılığının serbestleşmesi, hava yolu şirketlerinin fiyat politikaları, artan iç ve dış ticaret hacmi, artan transit geçişler, zaman tasarrufu, nüfus artışı gibi sebepler yolcu ve kargo olarak hava yolu taşımacılığına olan talebi her geçen gün artırmaktadır. Bu da yeni havaalanlarının yapımını zorunlu hâline getirmektedir. Olaya İstanbul olarak baktığımızda, ikinci havaalanı olan Sabiha Gökçen açılmamış olsaydı herhâlde büyük bir keşmekeş yaşanacaktı. Buna rağmen, Atatürk Havaalanı'nın iniş kalkış sürelerine baktığımızda beklenilen sürelerin hava yolu şirketlerine önemli maliyetlere sebep olduğu da bir başka gerçektir. Şunu söylemek isterim ki: Bugün ve otuz, kırk, elli yıl sonrası düşünüldüğünde üçüncü havaalanı bir zorunluluktan kaynaklanmıştır.
Değerli milletvekilleri, ülkemizde çoğunlukla, bir projenin uzun vadeli düşünülmediğinden şikâyet ederiz. Bir adliye binası yapılır, hâkimin, savcının, personelin, hatta tutuklunun ihtiyaçları düşünülmeden projelendirilir ve genellikle de teslim alınmadan veya alındıktan hemen sonra tadilata başlarız. Ankara'da bugün adliye dört ayrı binada hizmet vermektedir, üç bina kiralıktır. Üçüncü havaalanının ülkemizin kırk elli yıllık bir ihtiyacını karşılayacak şekilde düşünülmesi ülkemizin menfaatine olmuştur.
Tamamlandığında dünyanın en büyük havalimanlarından biri olması hedeflenen üçüncü havalimanı, 15 milyon yolcu/yıl kapasiteli yedinci büyük mega meydanı olacaktır. Yeni havalimanının toplam 6 pist ve 500 adet uçak park alanıyla yolcu ağırlamada kaçıncı sıraya oturacağını zaman gösterecektir. İnşaatında kullanılacak demir çelik miktarı 350 bin ton, alüminyum 10 bin ton, cam 415 bin ton. Tamamlandığında 165 yolcu köprüsü, terminaller arasındaki ulaşım raylı sistemle yapıldığından 4 ayrı terminal binası, 3 teknik blok, hava trafik kontrol kulesi, 8 kontrol kulesi, 6 pist, 16 taksi yolu -birçok şey var- toplam 6,5 milyon metrekare büyüklüğünde apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali, devlet konukevi, 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otoparkı, tıp merkezi, oteller, itfaiye, garaj, kongre merkezi, güç santralleri; bunlar önemli inşa ve imalat faaliyetleridir.
DİDEM ENGİN (İstanbul) - Konumuz iş cinayeti, kapasite değil, orada kaç ton beton olduğu değil.
FAHRETTİN OĞUZ TOR (Devamla) - Belirtmek gerekir ki bulunduğu yerin zorlu bir coğrafyaya sahip olması, derin çukurlar açan taş ve kömür ocaklarının kapatılması, kot farklarının giderilmesi gibi durumlar İstanbul'un yeni havaalanının inşaatında en sıkıntılı durumlardır. Böyle olunca da asla, hiç istemesek de, üzülerek ifade etmek gerekir ki...
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
FAHRETTİN OĞUZ TOR (Devamla) - Tamamlayayım Başkanım.
BAŞKAN - Tamamlayın lütfen.
FAHRETTİN OĞUZ TOR (Devamla) - ...iş kazaları da maalesef meydana gelmektedir. İş kazaları ülkemizin önemli bir sorunudur. Dünyada 3'üncü, Avrupa'da 1'inci olmak... Yaratılmışların en şereflisi olması sebebiyle, iş kazalarının minimuma indirilmesi insani ve vicdani bir mecburiyettir.
Olayda bir bütün olarak iş kazalarıyla ilgili her türlü tedbiri almak gerektiğini belirtiyor, saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.