| Konu: | Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 68 |
| Tarih: | 08.03.2018 |
KAZIM ARSLAN (Denizli) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 533 sıra sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı'nın 15'inci maddesinde vermiş olduğumuz önerge üzerine söz aldım. Hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum.
Değerli milletvekilleri, gerçekten, torba yasaya bakıldığında birbirinden farklı 43 kanunda değişiklik yapan ve bu tasarıyla birlikte 82 maddenin geldiği ve daha sonraki ilavelerle birlikte 96 maddeye çıkarılan bir torba yasayı görüşüyoruz. Bu tasarının ilk hâlinde, görüşmelerde, devlete toplamda 17 milyar 300 milyon Türk liralık vergi gelirinden gerçekten vazgeçildiği ifade edilmişse de bununla ilgili olarak gerçek anlamda bir rapor, bir etki analizi maalesef ne Komisyona gelmiştir ne de buraya arz edilmiştir.
Bu tasarının 6 maddesi Enerji Bakanlığıyla ilgili, 2 maddesi Enerji Piyasası Düzenleme Kurumuyla ilgili, 2 maddesi Ulusal Bor Araştırma Enstitüsüyle ilgili, 1 maddesi Ekonomi Bakanlığını ilgilendiriyor ancak Sanayi, Ticaret, Enerji Komisyonunda hiçbir şekilde görüştürülmeden Genel Kurula getirilmiş oluyor. Bazı komisyonların hiçbir işlevinin olmadığı ve bir kenara bırakılarak düzenlemenin burada farklı bir şekilde görüşülmeye başlanıldığını görüyoruz.
Bu tasarının en az 11 maddesinde üye olduğumuz Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonunu doğrudan sorumluluk altına sokan düzenlemeler olduğu hâlde, maalesef, bu konuda bizim Komisyonun hiçbir şekilde görüşü ve düşüncesi alınmamıştır.
Komisyonların özellikle etkin çalıştırılmadığı bir Meclis düzeni görüyoruz. Yasa yapımında gerçekten, yasa tasarılarının komisyonda ne kadar iyi bir şekilde tartışılması uygun görülürse, yer verilirse sağlıklı bir yasa çıkarma imkânının da o denli sağlanabileceğini göz ardı etmemek gerekir.
Şimdi, yine bu torba yasanın içinde nükleer santrallerdeki dev teşviklerin Anayasa'ya aykırı olarak verildiğini de görmekteyiz. Hâlbuki, ülkemizin yenilenebilir enerji kaynaklarının çok önemli bir noktada olduğu, özellikle güneş enerjisinin, rüzgâr enerjisinin ve hidrolik enerjinin gerçekten çok göz önünde ve önemli bir noktada olduğu bir dönemde nükleer enerjinin öne çıkarılması ve bu konuda gerçekten görülmemiş teşviklerin verilmiş olması da ayrı bir sıkıntı yaratmaktadır.
Biliyorsunuz, gerçekten nükleer enerji santralleriyle ilgili yapılan anlaşmalarda enerji alımının, elektrik alımının bedelinin çok yüksek olduğunu da görüyoruz. Şimdi, o denli yüksek alınan bir bedelin tüketiciye daha yüksek bedellerle verileceği zamanı gelince görülecektir. Ayrıca, bu torba yasanın içinde RTÜK değişikliğiyle dünyada emsali görülmemiş bir internet sansürünün de yer aldığını görmekteyiz. Bu yasa tasarısıyla ilgili olarak, Komisyonumuzun görüşü alınmadığı için, bu noktalarda da herhangi bir düşünce burada maalesef söyleyemedik, söyleyemiyoruz.
Tasarının 15'inci maddesinde verdiğimiz önerge üzerinde söz almıştım. Önergemiz, 213 sayılı Kanun'un ek 11'inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "vergilerle kesilecek cezalarda" ibaresinin "vergiler ile bunlara ilişkin kesilecek vergi ziyaı cezalarında" şeklinde bir değişikliği içermektedir ki bu aslında çok önemli değil, aslında önemli olan bu torba yasanın içinde yasanın genel kapsamıyla ilgisi olmayan düzenlemelerin burada getirilmiş olması ve Genel Kuruldan geçirilmeye çalışılmasıdır ki buna katılmıyoruz. Diğer hususlarda katıldığımız noktalar var.
Hepinize teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)