GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Katma Değer Vergisi Kanunu ve Bazı Kanunlar ile 178 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:78
Tarih:28.03.2018

KAZIM ARSLAN (Denizli) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 535 sıra sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı'nın 8'inci maddesi üzerine vermiş olduğumuz önerge üzerine söz aldım. Hepinizi sevgiyle saygıyla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, iki haftadan beri iki türlü vergi düzenlemesini görüşmeye devam ediyoruz. Bir hafta önce de bir vergi düzenlemesini görüştük, şimdi de yeni bir vergi düzenlemesiyle görüşmelere devam ediyoruz. Geçen haftaki vergi torbasının devlete getirdiği yükün 17 milyar Türk lirası olduğunu belirtmek isterim, yine bu tasarıyla getirilecek yükün 10 milyar Türk lirasına varacağını da söylüyorum. Ancak bu kadar imkân verilmesine rağmen, yeni yeni düzenlemeler yapılmasına rağmen bu düzenlemeler beklenen faydayı veriyor mu? Gerçekçi olarak söylemek gerekirse bu konuda, bu faydayı maalesef piyasalarımız ve mükelleflerimiz göremiyor.

Şimdi, bu düzenlemelerle dar alanda belirli sektörleri kayırmak için yasa çıkarılıyor, toplu vergi reformundan kaçınılıyor, hâlâ vergi yasalarına ara ara yama yapılmak suretiyle yeni yeni değişikliklere gidiliyor. Bunun sonucunda vatandaş yeni vergilerle karşılaşıyor, faturasını da özellikle dürüst mükellefler çok ağır bir şekilde ödemeye de devam ediyor.

Şunu yine ifade edeyim ki: Bu tasarı kamunun etkin, adil, şeffaf vergi toplamasını amaçlayan kapsamlı bir vergi reformundan maalesef uzak gözükmektedir. Belli sektörlere KDV istisnası muafiyeti ve vergi iadesi avantajı tanımaya devam ettikçe vergilendirme sistemi gerçek amacından sapıyor, mükelleflerin de bu sık sık yapılan değişiklikler sebebiyle devlete güveni de her gün biraz daha azalıyor. Yapılması gereken, özünde basit bir vergi sistemi olan KDV sistemini istisnalarla doldurmak yerine, bunu adil hâle getirmektir. KDV'de yapılacak en iyi düzenleme vergi oranlarını aşağıya çekmektir, herkesin hatırında kalacak ve uygulanabilir bir ölçünün piyasada, vergi sisteminde uygulanmasına olanak vermektir.

BAŞKAN - Sayın Arslan, bir saniyenizi alacağım.

Sayın milletvekillerimiz, çalışma süremizin sonuna gelmiş bulunmaktayız. O nedenle, İç Tüzük'ün 55'inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, çalışma süremizin, görüşülmekte olan 8'inci maddenin oylamasının tamamlanmasına kadar uzatılmasını oylarınıza sunuyorum: Kabul edenler... Kabul etmeyenler... Kabul edilmiştir.

Buyurun Sayın Arslan.

KAZIM ARSLAN (Devamla) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.

Değerli milletvekilleri, mevcut vergi yasalarımız, tıpkı Kamu İhale Kanunu'nda yaptığınız gibi, onlarca adrese teslim istisna ve muafiyetleri kapsamaktadır. Vergi reformu olarak ifade edilen tüm değişiklikler, yeni yeni değişikliklerle sürekli yama hâline gelmiş bir vergi sistemini ortaya koymaktadır. Şimdi yapılan bu 8'inci maddedeki değişiklik, gerçekten vatandaşa, mükellefe verilmesi gereken vergi iadelerinin Bakanlar Kurulunun yetkisine verilmek suretiyle mükellefi idarenin yetkisine bağımlı kılan bir duruma getirmektedir. Düşünebiliyor musunuz, bir yandan "KDV iadelerini verelim." diye bir düzenleme getiriyorsunuz, bir yandan da bu yetkiyi Bakanlar Kuruluna vermek suretiyle on iki aylık iade süresini yirmi dört aya çıkarıyorsunuz, insaf diyorum. Yani on iki aydan yirmi dört aya bir mükellefin vergi iadesini orada muhafaza etmek ve elinizde tutmak kesinlikle haksızlıktır ve mükellefe yapılabilecek en büyük haksızlıktır diye belirtmek istiyorum.

Değerli milletvekilleri, gerçekten Hükûmet, bu konuda samimi ise yıllardan beri bekleyen ve iş dünyasının da sabırsızlıkla beklediği devletten alacağı olan bu KDV iadelerini mutlaka ve mutlaka bir an önce çözüme kavuşturmalıdır. Eğer piyasanın birazcık rahatlamasını istiyorsanız devlette alacağı olan bu iş dünyasının, iş çevrelerinin neden KDV'sini iade etmiyorsunuz?

ERKAN AYDIN (Bursa) - Para yok ağabey.

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Para yok, para; yediler paraları. Müsrif tüccar bunlar.

KAZIM ARSLAN (Devamla) - Bir yandan vermeyi taahhüt ediyorsunuz, bir yandan da vermemek için elinizden gelen her türlü zorluğu çıkarmaya devam ediyorsunuz. O zaman, bu yasayı çıkarmaya ne gerek var? Çıkarmayalım yasayı, dursun alacak orada, siz de vatandaşın alacağını cebinizde tutmaya devam edin.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

ERKAN AYDIN (Bursa) - Seçime kadar kandıracaklar milleti.

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Borç yiyen, kesesinden yer. Sattılar olmadı, borç aldılar olmadı.

KAZIM ARSLAN (Devamla) - Sayın Başkanım...

BAŞKAN - Buyurun Sayın Arslan.

KAZIM ARSLAN (Devamla) - Şimdi, böyle uygulamalar, gerçekten vatandaşın güvenini azaltmakta ve iş dünyasının sıkıntısını giderek artırmaktadır.

Esas olan ne biliyor musunuz değerli arkadaşlarım? Ekonomide acil önlem alınması gereken önemli noktalar şunlardır: Bir, kapsamlı bir vergi reformu yapılmasına ihtiyaç vardır. Öncelikle böyle parça parça değil, torba yasalarla değil, gerçek anlamda, mükellefin vergi ödemesine kolaylık sağlayacak ve daha çok mükellef yaratacak ve haksız rekabeti ortadan kaldıracak, kayıt dışı ekonomiyi ortadan kaldıracak, silecek sistemi bir an önce devreye sokmak suretiyle hem devletin gelirini artırmak hem de vatandaşlar arasındaki, mükellefler arasındaki bu haksız rekabeti de önlemek gerektiğini belirtmek istiyorum.

Hepinizi sevgiyle saygıyla selamlıyorum.

Teşekkür ediyorum. (CHP sıralarından alkışlar)