GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Katma Değer Vergisi Kanunu ve Bazı Kanunlar ile 178 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:79
Tarih:29.03.2018

KAZIM ARSLAN (Denizli) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 535 sıra sayılı Yasa Tasarısı'yla katma değer vergisinde ve bazı kanunlarda ve kanun hükmünde kararnamelerde yapılacak değişiklikle ilgili tasarı üzerine görüşmeler yapıyoruz. Bu yasa tasarısının 20'nci maddesinde istediğimiz değişiklik önergesi üzerine söz aldım. Hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, bu tasarının esasen ekonominin tıkandığı bir noktada, acil önlem alınması gereken bir alanda, aslında para ihtiyacının olduğu bir dönemde gereken bir cevabı verebilecek bir düzenleme olmadığını görüyoruz. Bu nedenle, sorunlara çözüm üretmekten çok, bazı istisnaların ve muafiyetlerin devreye sokulmak suretiyle bu düzenlemenin yapıldığını düşünüyoruz.

20'nci maddeyle taksi, dolmuş, minibüs ve umumi servis araçlarına ait ticari plakaların satışından kaynaklanan bir vergi alacağından devlet vazgeçiyor. Şimdi, devletin vergi ihtiyacının olduğu, para ihtiyacının olduğu bir dönemde böyle bir vergi alacağından vazgeçmesini gerçek anlamda anlamak mümkün değildir, kabul etmek de mümkün değildir değerli arkadaşlarım.

Bu plaka satışlarından neden vergi alınmıyor? Gerçekten bunlar alınmazken tüketicinin üzerine birçok yükler getiriliyor, çiftçinin mazotunun üzerindeki vergiden vazgeçilmiyor ve birçok vergiler yine tüketiciler ve çalışanlar üzerinde kalmaya devam ediyor. Şimdi, Bakanlık hatta bu kadar zorluk yaşadığı bir dönemde yüzde 13,5'la faizli borç almaya devam ediyor, hatta bunlar yetmiyor, altın sertifikalı tahvil ihraç etmek suretiyle devlete para almaya ve hazinenin borçlarını ödemeye gayret ediyor.

Değerli arkadaşlarım, aslında yapılması gereken değişiklikler, dün de söyledik, ihtiyaçlara cevap verebilecek bir nitelikte olmalıdır. Bunun için kapsamlı bir vergi reformuna ihtiyaç vardır. Ayrıca çok acil bir şekilde sosyal güvenlik reformunun da yapılması gerekmektedir. Eğer bunları yapamıyorsanız, gerçek anlamda kapsamlı bir vergi düzenlemesi getiremiyorsanız yaptığımız bu düzenlemeler kesinlikle Türkiye'nin ve bu milletin ihtiyaçlarına cevap veremeyecektir. Özellikle yatırımı artırıcı, istihdamı artırıcı, işsizliği önleyen uygulamaların öne çıkması ve böylelikle her türlü belanın oluştuğu işsizlik durumunun ortadan kaldırılması için de gayret eden bir Bakanlığı maalesef göremiyoruz. Ve öyle bir düzenleme var ki hâlâ bu Bakanlık yüzde 67 oranındaki dolaylı vergilerle günü kurtarmaya, borçlarını ödemeye gayret ediyor ve bu işin içinden çıkmaya çalışıyor.

Değerli arkadaşlarım, şimdi, Sayın Bakana bir şeyler sormak istiyorum, bu soruların da cevabını istiyorum. Şimdi, Sayın Bakan, büyüme oranımız açıklandı, yüzde 7,4 oranında bir açıklama getirildi. Şimdi, bunun gerçekçi olmadığını belirtmek istiyorum. Neden söylüyorum, şimdi soruları sorduğum zaman bu açıklıkla ortaya çıkacaktır. 2002'de karşılıksız çek tutarı 2,2 milyar Türk lirası iken 2017'de 17 milyar Türk lirasına çıkmıştır. Protestolu senet Aralık 2002'de 800 milyon Türk lirası iken 2017'de 11 milyar Türk lirasına yükselmiştir. Faiz lobisine ödediğiniz faiz miktarı on beş yılda 708 milyar Türk lirasıdır. Yine on beş yılda vatandaşın ödediği faiz de 368 milyar Türk lirasıdır.

Şimdi yine soruyorum: Hazineyi birçok yükün altına soktunuz. Hazine garantisi vererek kâr garantili gelecek için yatırım yapmaya çalıştınız. Bu çalışmaların sonucunda da özellikle hazineye getirilen yükleri şöyle sıralayıp bu yüklerin altından nasıl kalkacağınızı da merak ediyorum.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

KAZIM ARSLAN (Devamla) - Sayın Başkan, bir dakika...

BAŞKAN - Buyurun Sayın Arslan.

KAZIM ARSLAN (Devamla) - Şimdi, Avrasya Tüneli için 2017'de 960 milyon dolar ödenecek. Kuzey Marmara Otoyolu'na 2 milyar 738 milyon dolar ödenecek. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'na 4 milyar 956 milyon dolar ödenecek. Kuzey Marmara Otoyolu Odayeri'ne 1 milyar 40 milyon dolar ödenecek. Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy Akyazı'ya 1 milyar 634 milyon dolar ödenecek.

Şimdi, bu kadar yükün altına soktuğunuz hazine bu yüklerin altından nasıl kalkacak? Nasıl yapacaksınız bu işi? Bu borçları, bu cari açıkları, bu dış ticaret açığını nasıl kapatacaksınız? Bunu merakla bekliyorum. Bu sorularımın da cevabını istiyorum.

Sözlerimi bu şekilde bitiriyorum. Hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum.

Teşekkür ediyorum.

BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Arslan.