GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısının Maddeleri münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:37
Tarih:19.12.2018

MHP GRUBU ADINA RAMAZAN KAŞLI (Aksaray) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 2019 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı'nın 13'üncü maddesi olan gelir ve giderlere ilişkin diğer hükümler üzerinde Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunuyorum.

Sözlerimin başında heyetinizi, Genel Kurulu, ekranları başında bizleri izleyen değerli vatandaşlarımızı ve Aksaraylı hemşehrilerimi saygıyla sevgiyle selamlıyorum.

Bütçe müzakerelerinin bu bölümünde, 13'üncü maddenin (1)'inci bendinde yer alan, belediyeler ve il özel idareleri olmak üzere yerel yönetimlerin, 5393 sayılı Kanun'un 68'inci maddesi ve 5302 sayılı Kanun'un 51'inci maddesi gereğince borçlanma hususuna değineceğim.

Yerel yönetimlerin en büyük sorunu, yerel kaynaklarını harekete geçirememe ve eldeki mevcut kaynakları istenen düzeyde kullanamamasıdır. Hızlı nüfus artışı, gelir-gider dengesizliği, büyük yatırımların finansman ihtiyacı ve kamu idarelerine olan yükümlülüklerin yerine getirilememesi nedeniyle borçlanmaya giderler. Bu bağlamda, yabancı kaynak kullanımına yasal dayanak olarak 5393, 5302 ve 4749 sayılı Kanunlarda düzenleme yapılmıştır. Dış borçlanma, İller Bankasından yatırım kredisi ve nakit kredi kullanma, tahvil ihracı ve iç borçlanma belediyelerin finansman kaynakları arasındadır. Burada dikkat edilmesi gereken husus, dış kaynaklardan yararlanılmasıdır. Belediyeler, özellikle dış proje kredilerinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getiremeyince Hazine bu yükümlülükleri üstlenmektedir. Hazine halkın hazinesi olup "Halka hizmet Hakk'a hizmet." düsturuyla renk, dil, din, ırk farkı gözetmeksizin gerçekten kamu yararına olan, partizanlık gütmeyen, katma değeri yüksek, hayata geçtiğinde bölge halkının kalkınmasına ve faydasına olacak, kamuya uzun vadeli fayda sağlayacak, devleti kâra geçirecek projeler millî menfaat gözetilip parti menfaati gözetmeksizin desteklenmeli, önündeki engellerin aşılmasına kolaylık sağlanmalıdır.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; görüşmekte olduğumuz bütçe kanun teklifi, Milliyetçi Hareket Partisi olarak hem referandumda hem Cumhur İttifakı'na seçimlerde verdiğimiz desteğin ardından Cumhurbaşkanlığı hükûmet sisteminin ilk bütçesidir. Dolayısıyla yürütmenin bu yetkiyi isabetli kullanması bizim de verdiğimiz destek sebebiyle çok önemlidir. Özellikle son dönemde toplumun büyük bir kesimi tarafından Türkiye Cumhuriyeti devletinin güvencesi olarak kabul gören liderimiz Sayın Devlet Bahçeli Beyefendi'nin de belirttiği gibi, bu bütçe, sokaktaki işsiz gencimize, atanmayı bekleyen öğretmenimize, asgari ücretlimize, işçimize, çiftçimize, emeklimize, esnaf ve sanatkârımıza, tüccarımıza, işverenimize, öğrencimize, serbest meslek sahiplerine, kısaca 81 milyon vatandaşımıza umut olmalıdır.

Milliyetçi Hareket Partisi olarak destek verdiğimiz, 16 Nisan 2017 tarihinde yapılan Anayasa değişikliği halk oylamasıyla, Cumhurbaşkanlığı hükûmet sistemi 9 Temmuz 2018 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Yeni sistemle yürütmenin başı da Sayın Cumhurbaşkanı olmuştur.

Milliyetçi Hareket Partisi, Cumhurbaşkanlığı sisteminin tüm kurum ve kurallarıyla sağlıklı bir zemine oturtulması ve sistemin tüm unsurlarıyla işlemesi hususuna hassasiyetle yaklaşmaktadır. Bizler inanıyoruz ki Türk milleti, küresel saldırılara karşı tek vücut olduğu sürece bu sorunların üstesinden gelecektir. Bizler de milletten aldığımız yetkiyle üzerimize düşeni yapmaya gayret gösteriyoruz. Eğer Türk milleti olarak bu sorunların üstesinden gelebilirsek, hem ulusal hem de uluslararası piyasalarda Türk ekonomisine güven artacak, ekonomimiz daha istikrarlı hâle gelecektir.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bütçe sosyoekonomik meselelere çözüm üretmedikten sonra, ne kadar iyi bütçe yaparsak yapalım, ne kadar parlak hedefler koyarsak koyalım, şayet huzur ve sükûnetimiz kaybolmuşsa, bekayla birlikte yaşama iradesi risklerle karşı karşıyaysa, süslü sözler hiçbir şey ifade etmeyecektir.

Türkiye ekonomik bir saldırıya uğramış, ekonomi aracılığıyla Türkiye'nin diz çökmesi hedeflenmiştir. Alınan tedbirlerle bu girişimlere set çekilmiş ancak ekonomik güvenliğe tehdit devam etmektedir. Bu tehdidi kalıcı olarak önleyebilmek ve ekonomiyi kırılgan hâle getiren unsurları süratle gidermek için, Milliyetçi Hareket Partisi olarak çözüm önerimizi şu 9 maddeyle özetleyebiliriz:

1) Ekonomi kurumları arasında koordinasyon eksikliği kaldırılmalıdır.

2) Emaneti ehline verme ilkesi çerçevesinde liyakate özen gösterilmelidir.

3) Yönetim kalitesi çerçevesinde hukuk üstün tutulmalıdır.

4) Dış finansman bağımlılığımızı azaltıp ekonomik güvenliği sağlamak zorundayız.

5) Ekonomik büyümeyi dengeli ve sürdürülebilir hâle getirmeliyiz.

6) Teknolojiyi üretip ticarileştirmeli ve AR-GE çalışmalarına önem vererek beyin göçünü engellemeliyiz.

7) Mali disiplini ve vergi adaletini sağlamalıyız.

8) Fiyat istikrarını sağlayıp enflasyonu aşağılara çekmeliyiz.

9) TÜİK tarafından 11,4 olarak açıklanan işsizlik oranını acilen aşağılara çekmeliyiz.

Türk milliyetçileri olarak bizler işaret ettiğimiz hususlarda millî ekonomimizin ve devletimizin yanında olduğumuzu beyan ediyor ve Cumhurbaşkanlığı hükûmet sisteminin ilk bütçesini olumlu buluyor, milletimize hayırlı olmasını diliyoruz.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bütçe görüşmelerimizin sonlarına yaklaşırken konuşmamın kalan bölümünde memleketim olan evliyalar şehrimiz Aksaray'la ilgili önemli bir öneriyi gündeme getirmek istiyorum. 15 Temmuzda gerçekleştirilen hain kalkışmadan sonra yapılan yorum ve analizlerde başkentimiz Ankara'nın içerisinde bulunan askerî birliklerin bulunduğu alanların konumlarının ne kadar riskli olduğu çok net olarak ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda askerî alanların Ankara dışına taşınmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini biliyor ve bu konunun ülkemizin güvenliği açısından önemli olduğunu buradan bir kez daha ifade ediyorum. Başkentimiz Ankara'yla sınır olan ve bir buçuk iki saat mesafede bulunan Aksaray'dan, konumu itibarıyla kuzeyi güneye bağlayan E90 kara yolu ve batıyı doğuya bağlayan yolların kesişim noktasında bulunması hasebiyle günün yirmi dört saati Türkiye'nin her yerine ulaşım kolayca sağlanabilmektedir.

Ülkemizin güzide şehirleri olan Kayseri, Bolu ve Isparta'daki dağ komando tugaylarından örnekle Aksaray Hasandağı eteklerine dağ komando tugayı getirilmesini talep ediyoruz. Bahsettiğim yerde 10 futbol sahası büyüklüğünde alanımız mevcuttur. Arazinin müsaitliği ve dağlık yapısıyla bu bölge, dağ komando eğitimi verilmesine oldukça elverişlidir. Bahsi geçen saha, bölgede bulunan belde ve köylere yaklaşık 20-30 kilometre mesafede olup Aksaray merkezine ise 35 kilometredir. Yerleşim bölgesinin dışında olan... Yemin törenine ve askerî ziyaretlere gelecek olan vatandaşlarımız için her saat kara yoluyla ulaşım mümkündür. Ayrıca 10-15 bin mevcutlu askerî birliklerin büyük şehirlerin dışarısına çıkarılması Anadolu'nun ekonomisini kalkındıracağı gibi birçok alanda istihdam yaratacak ve büyük şehirlere olan göçü azaltacaktır. Acemi er, erbaşların çarşı izninden, ailelerinin yemin törenlerine katılmasına kadar olan süreçte Aksaray'ımız ciddi bir nüfus akışı sağlayacaktır. Konaklama, yiyecek, içecek, hediyelik eşya gibi sektörler zincirleme olarak gelişecek, bu da yeni istihdam alanları yaratacağı gibi vergi gelirlerinin de artmasını sağlayacaktır. Bütçesini görüşmekte olduğumuz 2019 yılına az bir zaman kalmışken Cumhur İttifakına yüzde 76'yla destek veren Aksaraylı hemşehrilerim Millî Savunma Bakanımızdan ve Sayın Cumhurbaşkanımızdan bu müjdeli haberi beklemektedir.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; dile getirmek istediğim bir diğer husus ise Aksaray futbol takımımız, Aksaray'da maçlarını 2 ila 5 bin seyirci arasında, şeref tribününün üstü açık olan bir stadyumda oynamaktadır. Bu stadyum maalesef şehir stadı niteliği taşımamakta ve Aksaray'ımızın ihtiyacını karşılayamamaktadır. İhtiyacımız kapsamında Aksaray'ımıza Manisa Akhisar Stadyumu'nun benzeri yeni bir futbol stadyumu yapılması gereklidir. Aksaray ilimizde uluslararası futbol müsabakalarına uygun, yeni bir futbol stadyumunun yapılması için yaklaşık altı yıl önce Millî Emlakten Aksaray-Konya yolu üzerinde 125 dönümlük arazi tahsis edildiğini biliyoruz. Ancak bugüne kadar yatırım programına alınmadığı, herhangi bir işlem yapılmadığı için bunun gündeme getirilmesini gerekli görmekteyiz.

Yeri gelmişken son olarak...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Tamamlayalım lütfen,

RAMAZAN KAŞLI (Devamla) - Spor Toto Bölgesel Lig 5'inci grupta ilk devreyi lider olarak tamamlayan Aksarayspor'umuz üzerinde oyunlar oynanmaktadır. Son hafta, geçtiğimiz hafta sonu Silifke Belediyespor maçında yaşanan olaylar Aksaray camiasını üzmüştür. Bu vesileyle siyah beyazlı camiamızın her zaman yanında olduğumuzu belirtiyorum.

Bu duygu ve düşüncelerle 2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi'nin kamuya, ülkemize ve aziz milletimize hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Allah'tan niyaz ediyor, Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ederim.