GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2020 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi ile 2018 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifinin 7'nci Tur görüşmeleri münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:35
Tarih:16.12.2019

MHP GRUBU ADINA BAKİ ŞİMŞEK (Mersin) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Ulaştırma Bakanlığı bütçesi üzerine Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunmaktayım. Aziz Türk milletini ve yüce Meclisi saygılarımla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, Türkiye, son yıllarda ulaştırma ve altyapıya ilişkin olarak dünyanın en büyük projeleri arasına giren yatırımları gerçekleştirmiş ve milletimizin hizmetine sunmuştur. Marmaray ve Avrasya Tünelleri başta olmak üzere, içerisinde dünyanın 4'üncü büyük asma köprüsü Osmangazi Köprüsü'nü bulunduran İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nü içerisinde bulunduran otoyolumuz, Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'yle Avrupa ve Asya 3'üncü kez birleştirilmiştir.

Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu bir an önce tamamlanmalı, Ankara-Niğde-Ulukışla-Adana Otoyolu'nun kalan kısmının tamamlanması sağlanmalıdır. Bu projeyi geç kalmasına rağmen olumlu buluyor ve destekliyoruz, bunun için de Sayın Bakanımıza teşekkür ediyoruz. Türkiye'nin önemli otoban ağlarından biri olan bu yol tamamlandığında Edirne'den Urfa'ya kadar kesintisiz bir otoyol ağı gerçekleştirilmiş olacaktır. Yapılan tüm bu mega projeleri destekliyor, vatandaşlarımızın hizmetine sunan, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

Bu mega projelere ek olarak ulaştırmadaki bazı sorunları da dile getirmek istiyorum. Bu sebeple, yeni yapılacak olan projelerde ekonomik ve sosyal kalkınmaya destek olacak, millî menfaatleri koruyacak, vatandaşlarımızın refah düzeyini artıracak ulaştırma sistemleri tesis edilmelidir. Yapımı devam eden Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Ankara-Eskişehir-Bilecik-Bursa, Kayseri-Niğde-Konya-Antalya yüksek hızlı tren projeleri, özellikle Konya-Karaman-Ulukışla-Yenice-Mersin ve Adana'yı kapsayan ve toplamda 423 kilometre olan hızlı tren projesinin bir an önce bitirilmesini bekliyoruz.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 1'inci etabı açılan İstanbul Havalimanı tamamlandığında, 200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havaalanlarından biri olacaktır; toplamda 250 hava yolu şirketine hizmet verilecek ve dünyanın 350 ayrı noktasına uçuş gerçekleştirilecektir.

Ulaştırma ve altyapı sistemlerinin birbirlerini tamamlayıcı nitelikte olmasına önem verilmeli, deniz yolu-kara yolu, deniz yolu-demir yolu kombine taşımacılığını geliştirecek projeler yapılmalıdır. Yüksek kapasiteli kara, deniz, demir ve hava yolu bağlantıları bulunan organize lojistik bölgeleri inşa edilmelidir. Bu lojistik bölgeler aracılığıyla, sanayi, enerji ve tarımsal üretimin iç piyasaya ve uluslararası piyasaya erişimi sağlanmalıdır.

Değerli milletvekilleri, ülkemizde ilk sivil havacılık çalışmaları 1912 yılında, bugünkü Atatürk Havalimanı'nın hemen yanında, Sefaköy'de, tesis olarak 2 hangar ve küçük bir meydanda başlamıştır. Atatürk'ün ülkenin geleceğine yol gösteren "İstikbal göklerdedir." sözü doğrultusunda, 1925 yılında kurulan ve daha sonraki yıllarda Türk Hava Kurumu adını alan Türk Tayyare Cemiyetiyle Türk sivil havacılığının kurumsal temelleri atılmıştır.

İlk sivil hava taşımacılığı ise 1933 yılında 5 uçaklık küçük bir filoyla Türk Hava Postaları adıyla başlatılmış, 1933 yılından bu yana havacılık faaliyetlerimiz ülkemizde günden güne artmıştır. Bugün, yurt içinde farklı hava yolu şirketleriyle 7 merkezden 56 noktaya, yurt dışı uçuşlarda 126 ülkede toplam 326 noktaya uçuş gerçekleştirebilmekteyiz ancak uçak bileti fiyatlarındaki artıştan dolayı vatandaşlarımızdan şikâyetler almaktayız; bunu da gündeminize almanızı ve fiyatlarda indirim yapmanızı bekliyoruz. Fiyatlar biraz daha makul olmalı ve Anadolu'ya sefer yapan uçakların hizmet standartları yükseltilmelidir.

Bilgi teknolojileriyle ilgili olarak: Bilgi ve teknoloji transferi yaparak Türkiye yüksek teknolojik ürünler üretmelidir. Tersine beyin göçü başlatılmalı, Avrupa ve ABD'ye eğitim amacıyla giden beyinler Türkiye'ye döndürülmeli, başta cep telefonu olmak üzere yerli ve millî cihazlar üretilmeli; ülkenin kaynakları burada kalmalı, döviz olarak dışarıya gitmemelidir.

Sayın Bakanım, seçim bölgem olan Mersin'in sorunlarını da kısaca sizinle paylaşmak istiyorum. Mersin'deki en önemli projelerimiz Mersin-Antalya yolu, Mersin-Adana yolu, Silifke-Mut-Karaman yollarıdır. Şehrin ana ulaşım ağı bu yollardan sağlanmaktadır. Çeşmeli-Taşucu Otoyol Projesi bir an önce başlatılmalıdır. Normalde yirmi dakika süren Çeşmeli-Taşucu arası yol, yazın üç dört saatte geçilmiyor ve buradaki yolculuk âdeta çileye dönüyor. 2011 yılından bu tarafa sürekli ihale yapılacağı ve bu projenin hayata geçirileceği söyleniyor ancak ne yazık ki bir icraat olmuyor, proje lafta kalıyor. Yine, aynı şekilde, on beş yıldır devam eden, henüz yarısı bile tamamlanamayan Tarsus-Çamlıyayla yolunun tamamlanıp Çamlıyaylalı hemşehrilerimizin hizmetine sunulmasını bekliyoruz. Gülnar-Aydıncık yolunun 7 kilometrelik kısmı bitirilip hizmete açılmıştır, bunun için teşekkür ediyorum, kalan kısmının da bir an önce açılarak Gülnarlı ve Aydıncıklı hemşehrilerimin hizmetine sunulmasını bekliyorum. Silifke-Gülnar yolundaki çalışmalar, ihalelerdeki sıkıntılar yüzünden, yıllardır bir başlayıp bir duruyor. Burada devletimizin gerekli tedbirleri alarak bu yolu tamamlaması gerekmektedir. Ayrıca, Erdemli-Ayrancı arası yolun büyük kısmı tamamlanmış, kalan kısmının tamamlanması beklenmektedir.

Tarsus-Damlama Otoyolu'nda gün geçmiyor ki bir trafik kazası yaşanmasın. Ne yazık ki burası, bölge halkı tarafından "ölüm yolu" olarak adlandırılıyor. Yolda teknik bir hata varsa düzeltilmeli ve gerekli tedbirler alınmalıdır.

350 bin nüfuslu olan Tarsus'ta araç muayene istasyonu yoktur. 3 dönemdir, Mersin Milletvekili olarak bu konuyu sürekli gündeme getirmeme rağmen maalesef, bir sonuç alamıyoruz. Tarsuslu hemşehrilerimiz sizden araç muayene istasyonu sözü istiyorlar.

Adana şehir içi otoyol ücretsiz; Sayın Cumhurbaşkanımız müjde verdi, Dörtyol-İskenderun arası otoyol ücretsiz ama Tarsus-Mersin arası otoban ücretli. Bunun izahı mümkün değildir. Tarsus-Mersin arası otoban ücretsiz yapılmalı, Ashab-ı Kehf çıkışı trafiğe açılmalıdır; otoyoldaki geçiş ücretleri azaltılmalı, OGS ve HGS cezalarının faizleri affedilmelidir.

Bir kamyoncu çocuğu olarak şunu da söylemek isterim ki kamyoncuya mutlaka ucuz mazot verilmelidir.

Mersin'in içerisinde en az 10 tane daha köprülü kavşak ve altgeçit yapılması gerekiyor. Bunların yapımları öncelik sırasına göre Karayolları tarafından desteklenip Mersin şehir içi trafiği rahatlatılmalıdır.

Çukurova Havalimanı, hem yolcu kapasitesiyle hem de Çukurova'da yetişen ürünlerin dünyaya pazarlanmasıyla ilgili kullanılacak ve ülkeye ekonomik katkı sunacaktır. Ancak Çukurova Havalimanı bir türlü tamamlanıp hizmete açılamıyor. Şu anda da çalışmalar ağır aksak gidiyor. Yol tamamlanamamış, altyapı işleri bitirilememiş, üstyapıyla ilgili çalışmalar başlamamıştır. Ülkemizde 300-500 bin yolcu kapasiteli havalimanları tamamlanırken Çukurova Havalimanı bir türlü tamamlanamıyor. Mersinli hemşehrilerim soruyor: "Deniz dolduruluyor, havaalanı yapılıyor, süresinden önce hizmete açılıyor, Çukurova Havalimanı niye bitirilemiyor Sayın Bakanım?"

Marmara, nüfus yoğunluğu olarak içinden çıkılamaz bir duruma gelmiştir. Ne kadar yol, ne kadar otoyol yapsanız bu göç devam ettiği süre içerisinde Marmara Bölgesi'ndeki trafik yoğunluğunu azaltamayız. Mutlaka, tersine bir göçü başlatacak, yatırımları Orta Anadolu ve Akdeniz'e kaydıracak Adana, Mersin, Niğde, Aksaray ve Konya merkezli yeni bir yatırım bölgesi oluşturulmalı, bu problem kökünden çözülmelidir.

Kamuda çalışan sözleşmeli personelin tamamına kadro istiyoruz. Özellikle belediyelerde çalışanların, belediye başkanı değiştiği zaman, her yıl meclis kararıyla sözleşmelerinin yenilenmesi gerekiyor. KHK'yle taşerondan kadroya geçirilen işçilerimiz için de keyfî olarak işten çıkarmalara son verilmeli, bu, kanunla düzeltilmelidir. Yüz kızartıcı bir suç ya da işe gitmeme dışında işten çıkarma olmamalı, mahkeme kararıyla dönenler tekrar işten çıkarılmamalıdır.

Değerli milletvekilleri, Türkiye üzerinde oynan oyunları görüyor, emperyalist güçlerin ne yapmak istediklerini biliyoruz. Eksiklerimiz vardır, el birliğiyle tamamlamanın mücadelesini yapıyoruz. Genel Başkanımız, Liderimiz, Türkmen Beyi'miz Devlet Bahçeli'nin belirttiği gibi, hiçbir sözümüzü unutmayacağız ve hiçbir vaadimizden sapma göstermeyeceğiz. Milletin Meclisinden maaş alıp millete hakaret edenlere, Kandil'e selam çakanlara "Öcalan'ın heykelini dikeceğim." diyen teröristleri kahraman ilan edenlere fırsat vermeyecek, Fırat'ın kuzularını çakallara teslim etmeyeceğiz. (MHP sıralarından alkışlar) Sırtlanların ve çakalların dolaştığı bu coğrafyada hür ve bağımsız yaşamak için, Doğu Türkistan'da Çin zulmü altında inim inim inleyen soydaşlarımıza umut olmak için, Musul'da, Kerkük'te, Halep'te, Şam'da, Filistin'de ve Bosna'da bize dair ağıt ve umut taşıyan her yerde zalimlerin karşısında, mazlumların yanında durmak için, 82 milyon vatandaşımızın yüzünü güldürmek için el birliğiyle çalışacağız.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Tamamlayın lütfen Sayın Şimşek.

BAKİ ŞİMŞEK (Devamla) - 2020 yılı bütçenizin hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyor, saygılarımı sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)