| Konu: | 2013 YILI MERKEZÎ YÖNETİM BÜTÇESİ VE 2011 YILI MERKEZÎ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 39 |
| Tarih: | 13.12.2012 |
MHP GRUBU ADINA ALİ HALAMAN (Adana) - Teşekkür ediyorum.
Önce, İstanbul'da şehit düşen polisimize Allah'tan rahmet diliyorum.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Karayolları Genel Müdürlüğü 2013 yılı bütçesi üzerinde söz almış bulunuyorum. Milliyetçi Hareket Partisi Grubu ve şahsım adına yüce heyetinizi ve büyük Türk milletini saygıyla selamlıyorum.
Karayolları Genel Müdürlüğü, 1950 yılında kurulan, 15-16 bin çalışanı ile ülkemize yol, köprü konusunda hizmet etmeyi planlayan bir kurumdur. Bir ülkenin ekonomik, sosyal, kültürel değerlerini besler, ölü yatırım gibi gözükür ama esas anlamda üretimin yani ekonominin temelini oluşturur. Siyasi iktidarın inisiyatifinde şekillenir, biçimlenir, her yıl bütçesi Türkiye Büyük Millet Meclisinde görüşülür. Yaptıklarını iktidar anlatır, yapamadıklarını, muhalefet "yapamadınız" der, müzakere edip sorgular.
Şimdi, on yıllık iktidar, Karayollarının ana işi olan yolun, bir kısmını "yeni yapılandırma" diyerek özel idareye, "Bir kısmını KÖYDES'e, bir kısmını BELDES'e verdik." diyebilir ama hepsini, ülkemizin köprüsünü, yolunu, tünelini yapmak iktidarın işidir. Yaptığı işlerden dolayı, yol yaptıysa yoldan, köprü yaptıysa köprüden, tünel yaptıysa tünelden ve araç geçişlerinden dolayı dolaylı, dolaysız iktidar para alır.
Son on yıldır, ülkemizin kara yollarının sorunları kat kat artmışken, iktidarın sözcüsü, Adana'dan başlayarak ulaşımın iyi olduğunu, kara yollarında sıkıntı olmadığını, kara yolları üzerinde seyir hâlinde olan araçların ve gereçlerin rahat olduğunu söyleyerek Başbakana, Bakana, siyasi aktörlere övgüler yağdırdı. Keşke bu övgüler doğru olsaydı.
Ankara-Adana kara yolunda on yıldır gidip geliyoruz. Bütün vatandaşlar şahit, "Duble yol yaptık." deyip arasına beyaz bir çizik çektiler. Şimdi, bu çizik çekildiğinden bu tarafa Adana yolunda tamirat bitti mi? Tadilat bitti mi? Trafik yönlendirmesi bitti mi? Dalgalı yoldan kaynaklanan trafik kazaları azaldı mı? Yine, dört beş yıldır süren Adana-Kozan kara yolu yapıldı mı? Kozan-Feke-Saimbeyli-Tufanbeyli yolu, yol bile değil, viraj düzeltmesi gösterildi ama kenarlarındaki bütün ormanların kesilmesine rağmen beş senedir yol bitmedi.
Yine 90 kilometrelik yolun kamu bedellerinin ödenmesine rağmen on yıllık iktidarınızda Kayseri-İnderesi-Feke-Kozan-İskenderun yolu yapıldı mı, bitirildi mi? Yine Ceyhan-Yumurtalık-Adana-Mersin arası sahil ve turizm yoluna önem verildi mi, yapıldı mı, gayretiniz oldu mu?
Yine "Adana'nın metrosunu yapacağız." demenize rağmen metroyu yaptınız mı? Yapanı ve yapmaya çalışan Belediye Başkanını siyasi sebeplerden dolayı görevden aldınız, mahkemeye verdiniz. Adana'ya çivi mi çaktınız? Havaalanını Mersin'e götürdünüz. Üretim alanlarını teşvikten mahrum edip, çevre illere teşvik verip, Adana'yı ekonomide, sanayide 4'üncü sıradan 18'inci sıraya çıkarttınız. İşsizliği yüzde 20-25 yaptınız. On yıldır, Adana'nın bütün ilçeleri, Kozan, İmamoğlu, Karaisalı, Ceyhan, Pozantı, Aladağ, Feke, Karataş, Saimbeyli, Tufanbeyli, Sarıçam, Yüreğir, Seyhan geçmiş yıllarda Milliyetçi Hareket Partisinin yaptığı yollardan başka, on senenin içinde, doğru düzgün bir yol yaptınız mı?
Yine, Ceyhan-İmamoğlu-Sağkaya bağlantı yolunu yaptınız mı? Her seçimden iki üç ay önce KÖYDES adına bir kısım muhtarlara "Yollarınızı yapacağız." dediniz, yaptınız mı?
Bir de mevcut kara yolları üzerinde taşımacılık yapan kamyoncuyu, otobüsçüyü, şehir içi taşımacılık yapanları, uluslararası taşımacılık yapanları on senedir "Disipline edeceğiz." diyerek, "K1, K2, K3, C2, SRC" diyerek sınıflandırdınız. Belgelerin alınmasını mecbur kılıp yollarda kamyoncuyu, otobüsçüyü, tırcıyı Bakanlığın denetçilerine, jandarma trafiğine, emniyetin trafiğine teslim edip sürekli ceza kestirdiniz, mazot fiyatlarını artırıp taşımacıyı kaçak mazotçuya teslim ettiniz.
Türkiye'de kara yolu taşımacılığında 1990-2000 yılları arasında verilen teşviklerle beraber sektörde bir büyüme olmuştu. Taşıma firmalarının yüzde 65'i o dönemde kurulmuştu, devletin sağlamış olduğu teşvikten dolayı taşımacılar güç kazanmıştı ama son on yıldır teşviklerin kalkması, kotaların konması, vizedeki zorluklar, mazot fiyatlarının artması, araç fiyatlarının yükselmesi, kiraların düşük olması, ekonominin ithal mal üzerine kurulması lojistik filocuları, tırcıları zora sokarken -gümrük birliğine üye olmamızdan dolayı yabancı plakalı araçların vizeden, kotadan, cezadan muaf olması- yabancıların taşımacılık paylarını yüzde 30-35'e çıkardınız. Taşımacılığa teşvik verilmediği için rekabet ortamı tek taraflı oluştu, gümrük kapıları mobil hâle gelmediği için yurt dışına çıkarken kuyruklar oluştu ama yabancı araçların kuyruk sıkıntısı olmadı.
Kara taşımacılığının yanında demir yolu taşımacılığı, on yıllık iktidarınızda söylediğiniz gibi iyi değil. Cumhuriyet döneminde yapılan ray döşemesi 20 senede
Şimdi, Anayasa'yı değiştirmek istiyorsunuz. Siyasi sorunları Oslo'ya, Avrupa Parlamentosuna taşıyıp Türkiye'yi tartışılır ülke hâline getiriyorsunuz.
Türkiye, NATO ülkesi değil, üyesidir, "Ben Türk'üm, Müslüman'ım" diyenlerin ülkesidir. Diyorsunuz ki: "Biz büyük ülkeyiz. Barzani bizim dostumuz, onunla gurur duyuyoruz." Kurultayınıza çağırıyorsunuz ama dost gördüğünüz insan, sizin uçağınızı, bakanınızın uçağını havaalanından aşağı indirmiyor. Bunları değiştirmekten, dönüştürmekten, sihirli kabul ettiğiniz ileri demokrasiden, otuz altı etnik yapıdan vazgeçip yol yapın, taşımacıların sorununu bitirin, yol için kamulaştırdığınız yerlerin, yaptırdığınız yolların, müteahhitlerin parasını verin yeter. Devletin bütün mallarını satıp, dışarıdan yüklü borçlar alıp dolaylı vergiyi yüzde 80'e çıkarttınız. Elin parasıyla yüklü faizler vererek kalkınma olmaz. Sürekli borçlanarak böyle bir bütçenin kalkınması da olmaz.
Bu bütçenin, bütün olumsuzluklara rağmen, ülkemize hayırlı uğurlu olmasını Cenab-ı Hak'tan diliyor, hepinize saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ederiz Sayın Halaman.