| Konu: | Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 57 |
| Tarih: | 10.03.2021 |
DENİZ YAVUZYILMAZ (Zonguldak) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; teklifi genel olarak yetersiz bulsak da olumlu yanları olduğunu düşünüyoruz ancak teklifin tümüne 2'nci madde nedeniyle ret vereceğiz. Hiç şüpheniz olmasın ki sadece 2'nci maddeyi Anayasa Mahkemesine götüreceğiz. Neden? Çünkü sizin yap-işlet-devret mantığınız sorunlu.
Şimdi, bunu size açıklayayım. AK PARTİ'nin Zafer Havalimanı'yla Guinness Dünya Rekorları Kitabı'na girecek berbat performansı: Yıl 2020, hazinenin görevli şirkete garanti ettiği yolcu sayısı 1 milyon 279 bin 352, gerçekleşen yolcu sayısıysa sadece 7.429; AK PARTİ'nin hata payı yüzde 99. Şimdi, diyeceksiniz ki: "2020 yılında coronavirüs vardı, o yüzden böyle oldu." değil mi? Ama gerçek bu değil, bunu siz de biliyorsunuz. 2020 yılı öncesine bakalım; yıl 2019, hazinenin garanti ettiği yolcu sayısı 1 milyon 236 bin 89, gerçekleşen yolcu sayısı 39.609; AK PARTİ'nin hata payı yüzde 97. 2018 ve 2014 yılları arasındaki hata payı yüzde 96, 2013 yılındaki hata payı yüzde 95, 2012 yılındaki hata payı yüzde 98 yani ortalamanız 2012-2020 yılları arasında yüzde 97. Bugüne kadar görevli şirkete ödenen tutar 45 milyon avro, yatırım bedeli ise zaten 50 milyon avro; gerçi bunun da araştırılması gerekli çünkü bu veriyi bize görevli şirket ve anlaşmayı imzalayan Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü veriyor. Eğer 2044 yılına kadar aynı hata payıyla Zafer Havalimanı ilerlerse ki bu hata payının düzelmesi için bir neden yok çünkü havalimanının bulunduğu bölgede zaten nüfusun 5 katına, 10 katına, 50 katına çıkmasıyla ilgili bir projeksiyon yok. Dolayısıyla böyle devam ederse 2044 yılına kadar şirketin kasasına 208 milyon avro tutarında para girecek. Vatandaştan neredeyse hiç uçak inmeyen, kalkmayan, yolcusu olmayan bir havalimanı için yandaş şirketin kasasına âdeta hortumlanacak olan 208 milyon avro var. Şimdi, diyeceksiniz ki: "2044 yılında kamuya devredilecek." Ya kamuya ne devredilecek? Bir terminal binası, apronunda, pistlerinde otlar bitmiş bir alan yani aslında, kısaca özetlersek net bir bakış açısıyla, Zafer Havalimanı hayalî bir iştir, hayalî bir havalimanıdır, bütünüyle kamu zararıdır. Dolayısıyla, biz de Cumhuriyet Halk Partisi olarak ne yaptık? Bu konuyu kamu zararı yönü itibarıyla Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunmak suretiyle vatandaşın ödediği vergilere sahip çıktık, çıkmaya da devam edeceğiz.
Bir nokta, şimdi, mücbir sebep konusu. Mücbir sebep nedir? Mücbir sebep; hukukta görevin, taahhüdün ve sorumluluğun yerine getirilmesine engel teşkil edebilecek nitelikte bulunan ölüm, iflas, hastalık, salgın, tutukluluk, afet ve buna benzer hâller, tanımı bu. Şimdi ben size soruyorum, bu dünyada olan pandemi, coronavirüs süreci bir mücbir sebep midir değil midir? Eğer mücbir sebep değilse İstanbul Havalimanı'nda veya diğer pek çok projede neden bazı istisna ve imtiyazlar tanıdınız, borçları sildiniz veya ertelediniz?
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Buyurunuz efendim.
DENİZ YAVUZYILMAZ (Devamla) - Eğer mücbir sebepse, bizim ortaya çıkardığımız Zafer Havalimanı'nın, Devlet Hava Meydanları İşletmesiyle görevli şirket arasında yapılan sözleşmedeki mücbir sebep hükümleri dolayısıyla neden 2020 yılında tutturulamayan garanti yolcu sayısının bedelini mücbir sebep hükümlerine göre 2044 yılının sonuna ertelemiyorsunuz veya tümüyle silmiyorsunuz?
Değerli milletvekilleri, Zafer Havalimanı AK PARTİ'nin plansızlığının, hesapsızlığının, öngörüsüzlüğünün eseridir ve Zafer Havalimanı sizlerin ellerinde israfın anıtına dönüşmüştür.
Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (CHP sıralarından alkışlar)