| Konu: | 14-20 Nisan Şehitler Haftası'na, Ağrı'nın 103'üncü kurtuluş yıl dönümünü tebrik ettiğine, tam kapanmadan başka hiçbir tedbirin yeterli olmayacağına, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının zararı nedeniyle özelleştirilmek istendiğine ve tarihin ve aziz milletin bu yapılanların hesabını mutlaka soracağına ilişkin açıklaması |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 72 |
| Tarih: | 14.04.2021 |
DURSUN MÜSAVAT DERVİŞOĞLU (İzmir) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkanım.
14-20 Nisan Şehitler Haftası'nda, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere, vatandaşlarımızın güvenliği ve vatanın bağımsız bütünlüğü için canlarını feda eden aziz şehitlerimizi saygı ve minnetle anıyorum.
Ayrıca, bugün Ağrı'nın 103'üncü kurtuluş yıl dönümü. Yüce Meclisin çatısı altında Ağrı'nın ve Ağrı'nın ilçelerinin düşman işgalinden kurtuluş gününü tebrik ediyorum.
Bilindiği gibi, dün akşam Bakanlar Kurulu sonrası açıklama yapan Sayın Erdoğan kısmi kapanmaya gidildiğini milletimize duyurmuştur. Sokağa çıkma aralığı iki saat geriye çekilmiş ve yine, her zaman olduğu gibi, kafe ve restoranlar kapatılmıştır. Beş yıldızlı otellerde işlemeye devam edecek olan restoranlar ve kafeteryalar ve hiçbir zaman kapatılmayan AVM'lerin yanında sadece esnaf için kapatma kararı alındığına şahit oluyoruz. Her fırsatta cezalandırılan lokanta, kafeterya ve kahveci esnafı bu haksızlığa ve ayrımcılığa isyan ediyor, adalet bekliyor.
Pandemi sürecinde sürekli cezalandırılan bir diğer kesim ise 65 yaş üstü vatandaşlarımızdır. Aşısızken de aşılıyken de bu vatandaşlarımız yasakla karşılaşmaya devam ediyor. Aşı olmalarına rağmen sokağa çıkmalarına ve ulaşım araçlarına binmelerine yasak getirilmiştir. Bize göre alınan kararlar her şeye rağmen yetersizdir ve adil değildir.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Buyurun Sayın Dervişoğlu.
DURSUN MÜSAVAT DERVİŞOĞLU (İzmir) - Vaka sayıları 60 bine dayanmışken, hatta geçmişken tam kapanmadan başka bir tedbir de yeterli olmayacaktır.
Sayın Başkan, saygıdeğer milletvekilleri; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ile TÜBİTAK, Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü "Demiryolu KİT'leri Kurumsal Dönüşüm Projesi" adıyla bir çalışma hazırlamıştır. Bu çalışmada Türkiye'deki Demiryolu KİT'lerinin hem gelir hem personel verimliliğinin düşük olduğu ileri sürülüp zarara dikkat çekilmektedir. Dönüşüm olmadığı takdirde Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının zararının 2030 yılına kadar 2 kat artacağı, 7,7 milyar lirayı bulacağı iddia edilmektedir. Bu nedenle de kurumun özelleştirilmesi istenmektedir.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Buyurun.
DURSUN MÜSAVAT DERVİŞOĞLU (İzmir) - Daha dün buradan ifade etmiştim; Varlık Fonuna devredildiğinden beri zarar eden ÇAYKUR'un zarar bahanesiyle özelleştirilmesi hususuna da dikkat çekmiştim. Maalesef bugün aynı durum Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarıyla karşımıza çıkıyor. Devletin işleyen tüm kurumlarını önce etkisizleştirdiniz, şimdi de satmaya ya da özelleştirmeye niyetleniyorsunuz. Kamu kurum ve kuruluşları liyakatsizlik ve israfla yönetilmeye devam ediyor. Satılan her bir devlet malı Hükûmetin vebali altındadır. Tarih ve aziz milletimiz yeri geldiğinde bu yaptıklarınızın hesabını mutlaka soracaktır diyor, Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum efendim.