KOMİSYON KONUŞMASI

NURHAYAT ALTACA KAYIŞOĞLU (Bursa) - Şimdi, yurtlarla ilgili İçişleri Bakanlığından, evet yani katılıyorum, oradan bilgi alamayabiliriz ama Millî Eğitim Bakanlığı bununla ilgili bir çalışma yapabilir. Sonuçta, bu yurtlarda kalan bütün çocuklar okuyorlar, ilkokula, ortaokula, neyse, devam ediyorlar ve dolayısıyla Millî Eğitim Bakanlığı bir genelgeyle veya bir çalışmayla o çocuklardan bu bilgileri alabilir, yurtların sayısı oradan çıkabilir. Yani her okula yazı yazacak, diyecek ki: "Sizin okulunuzda okuyan çocuklardan kaç tanesi yurtta kalıyor? Kaç tanesi evinde annesinin, babasının yanında kalıyor? Bunları tespit edin." Okuldaki idareciler, öğretmenler de onları çocuklara soracak, diyecek ki: "Benim okulumda 5 tane çocuk şöyle bir yurtta kalıyormuş." İşte "Benim okulumda 4 tane çocuk şu isimli bir yurtta kalıyormuş." O şekilde veriler çıkabilir.

Sizin de dediğiniz gibi yani bazen şey de oluyor, mesela Karaman'daki olayda diyor ki bir çocuğun akrabası -aynı zamanda KAİMDER'in yöneticisiydi: "Şimdi, o yurdu biz, aileler tuttuk, kiraladık; 10 aile bir araya geldik." Efendim, işte, neden? Derneği, vakfı bir şekilde korumaya çalışıyor aslında. Ya, bizim derdimiz burada bağcıyı dövmek değil. O yüzden, biz gerçekten samimiyetle bu çocuklarımızdan hiçbir tanesinin artık yaralanmasını istemiyoruz. Dolayısıyla, toplumun da yaralanmasını istemiyoruz. Neyse ortaya çıkarılsın, kaç taneyse, birlikte bir çözüm üretelim. Yani, kaç tane yurt var, kaç tane...

İSRAFİL KIŞLA (Artvin) -Gayriresmî şeyler...

NURHAYAT ALTACA KAYIŞOĞLU (Bursa) - Tamam, gayriresmî, gayriresmî... Çıksın, 10 tane mi, 100 tane mi, kaç tane, bin tane mi, 10 bin tane mi, kaç tane yurt var, kaç tane çocuk kalıyor, onlarla ilgili ne yapılması gerekiyorsa... Yani şimdi deniyor ki mesela "Bizim bilgimiz yok." Ama, bir teklif ya da tasarı muhtemelen hazırlandı. Yani, hani bilelim biz de ne olduğunu, nasıl bir şey getiriyor, bir kriter mi getiriyor, kayıt altına mı alacak?

BAŞKAN - Burada bir tasarıdan bahsetmişsiniz, sözünüzü kestim, var.

NURHAYAT ALTACA KAYIŞOĞLU (Bursa) - Orada çalışanların kriterlerini ortaya koyacak, bilelim ona göre biz de önerilerimizi, burada faydalandığımız şeyleri, bilgileri, birikimleri sunalım yani nasıl bir şey olması gerekiyorsa. O yüzden, bence Millî Eğitim Bakanlığı önemli yani bu çalışmayı...

İSRAFİL KIŞLA (Artvin) - Millî Eğitimi dinleyeceğiz.

NURHAYAT ALTACA KAYIŞOĞLU (Bursa) - Hayır, bir genelge yayımlasın, biz tavsiyede bulunalım. Bütün okullarda sorsunlar kaç tane çocuk kaç tane yurtta kalıyor bilelim biz de, ona göre bir envanter çıksın, veri çıksın Hep veri olmamasından yakınıyoruz ya, bir bilelim kaç çocuk var, kaç yurt var, ona göre ne yapılması gerekiyorsa biz de çalışmamızı yürütelim.

Bir de bu konuda çalışma yapan sendikalar da var, söylemiştim. Yani, tek taraflı dinlemek doğru değil yani bazen işte buradan verilen veriler başka bir şey çıkarıyor ama bir sivil toplum kuruluşu, bir başka kurum başka bir veri ortaya koyuyor. Eğitim sendikalarını da dinlemek lazım, EĞİTİM-İŞ'in -daha önce de söylemiştim- çalışması var bu konuda bildiğim kadarıyla yani o sendikayı da eğitim alanında dinleyelim diye tekrar tekrar ediyorum Başkanım.

Teşekkürler.