| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2018 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı (1/887) ile 2016 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/861) ve Sayıştay tezkereleri a) Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı b) Karayolları Genel Müdürlüğü c) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ç) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 03 .11.2017 |
HAYATİ TEKİN (Samsun) - Sayın Bakanım, değerli milletvekilleri; Cumhuriyet Halk Partisi Samsun Milletvekiliyim, elhamdülillah, gurur duyuyorum. İyi ki AK PARTİ milletvekili değilim diye düşündüm. Şimdi, arkadaşların hepsi sözüne başlarken ya ortasında ya sonunda illa "Sayın Cumhurbaşkanım, eski Başbakanım" şudur, budur... Ben de şimdi desem ki -ki AK PARTİ milletvekili olsam herhâlde öyle başlayacaktım- "Dünya liderimiz Sayın Recep Tayyip Erdoğan." Şimdi bu hâlle demeye kalksam "Hadi be, bizimkiler siyasi ikbal için hadi yağ çekiyor, sana ne oluyor?" diye herhâlde saraydan beni fırçalardı. Çünkü itibarın yerlerde olduğu cihanı âlem tarafından biliniyor dostlar.
İBRAHİM AYDEMİR (Erzurum) - Tam tersi, bir hak teslimi yapmak gerekir.
ŞİRİN ÜNAL (İstanbul) - Hiç katılmıyoruz görüşlerinize.
ŞAHAP KAVCIOĞLU (Bayburt) - Samsun'a git, başka bir yere gitmene gerek yok.
HAYATİ TEKİN (Samsun) - Hayır, şimdi, hakkı da söyleyeceğim. Şimdi, illa bir şeyle katılmama gerek yok.
Değerli dostlar, AK PARTİ milletvekilleri başta olmak üzere, muhalefet milletvekilleri de dâhil herkes illaki ilinden bir şey istiyor, sıra bende. Bakıyorum ki iktidarın milletvekillerinin bile Konyasından, Antalyasından Erzurum'a kadar yapmak istediklerini yerine getirmeye çalışsanız bir on beş yıl değil, üç defa on beş yıl daha iktidarda durmanız gerekiyor.
ŞAHAP KAVCIOĞLU (Bayburt) - Sen iste, biz yaparız, merak etme sen.
HAYATİ TEKİN (Samsun) - Teşekkür ederim.
Şimdi, arkadaşlar, Samsun 2 kilometre eninde 52 kilometre uzunluğunda bir şehre dönüştü, senelerdir konuşulup konuşulup da yapılmayan doğu batı çevre yolları nedeniyle. Geçen sene de dile getirdik, bu sene de dile getiriyoruz ama hiç programa alınmıyor.
Bunun yanında, stadyum yüzü suyu hürmetine orada köprülü üst geçitler yapıldı. Canik'ten Tekeköy'e kadar yapılan yollara harcanan rakamın iki katıyla doğu ve batı çevre yolları yapılabiliyor. Bu doğu ve batı çevre yollarına Samsun yerinden kalkmayacağına göre mecburuz ama bu an için büyük işler yapılıyor havasıyla Karayolları bu günahın başındadır, beton yığınına çevirdi Samsun'un yollarını ama doğu batı çevre yolu sadece planlar üzerinde bir aks olarak duruyor. Soruyorum, Büyükşehir diyor ki: "Batı çevre yolunu yüzde 40 imar planının içinden geçeceğiz." sonra diyor ki: "Hepsini tamamlayamıyorum ben bunun, onun için bunu Karayollarına pas edeceğim." Karayolları diyor ki: "Büyükşehir yapamazsa biz yapacağız." Bir adım atılıp istimlakiyle ilgili hiçbir şey yapılmadı, şehir uzadıkça uzuyor. Google'ı açıp Google Earth'ten bu dediğim doğru mu eğri bakabilirsiniz.
Şimdi, bakıyorum, iktidar veya muhalefet, partim de dâhil, deniliyor ki şuraya hızlı tren, buraya hızlı tren. Belki on yıldır Samsun-Delice hızlı tren hattı konuşuluyor. Sayın Bakanım, ben buna karşıyım, ülkenin dört bir yanına yapılacak olan hızlı trenlerde de karşıyım. "Niçin?" derseniz, 2023 projenize göre baktığım zaman, hızlı trene, tren yollarının yenilemelerine ve yeni hatlara harcayacağımız para, bir hızlı treni -komple elektrifikasyon dâhil, sinyalizasyon dâhil, ray sistemi dâhil- iki defa sıfırdan yapabiliyor. 1946'da başlayan otomobil sevdamız, 1962'lerde ne idiği belirsiz bir denemeyle -ki Amerika emperyalizminin müdahalesiyle oldu büyük ihtimalle- bitti. Demirel'in zamanında sadece baraj gövdesi yaptık, türbinleri pas geçtik. Bugün bize türbin satanlar hâlâ dünyaya türbin satıyor, bizde baraj işi bitti. Hızlı tren, hızlı tren, hızlı tren; hızlı trenin lütfen kendini yapalım, aksi takdirde gelecek nesillere ihanet ediyoruz. Hâlbuki 2023'e kadar yapacağınız projeyle iki defa hızlı trenin imalatını yapabilirsiniz. Bu tabii ki ama Japon olur, Fransız, Alman olur, bir ortaklıkla bunu yapabilecekken parayı yani olmayan paramızı... Bugün bütçe 69 milyar lira açık verirken biz yine ondan bundan alacağımız, dileneceğimiz kredilerle gidip hızlı tren alacağız İspanya'dan, İtalya'dan, yok bilmem kime yaptıracağız, "Vay Samsun'a biz bunu yaptık."
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Sayın Tekin, lütfen tamamlayınız.
Son bir dakikada tamamlayın, buyurun.
HAYATİ TEKİN (Samsun) - Tamam, peki.
Onun için rica ediyorum hızlı trenin kendini yapalım. Eğer ki bu ülkeye bir iyilik yapılacaksa en önemli olan budur diyorum.
Çok şeyler yaptınız, buna teşekkür ediyorum arkadaşlar. Hizmet sektöründe ben özellikle Karayolları ve Ulaştırmayı tebrik ediyorum. 2002'den öncesi kötüydü. Sizin zamanınızda da çok iyi değil ama yine de iyiliğini kabul ediyorum, bu hizmete nankörlük etmiyorum. Yalnız, şunu bilesiniz ki cumhuriyetin bütün değerlerini sattınız; o günden bugüne, iktidarınız boyunca 368 milyar dolar borçlandınız. Bir elde borç, bir elde hizmet. Bu arada, hiçbiriniz maaşınızdan 1 milyar lira bile vermediniz. Övünmek gelecek nesillere kalır inşallah.
Teşekkür ediyorum, sağ olun.
BAŞKAN - Teşekkür ediyoruz.