| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Askerlik Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 23 .07.2018 |
KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Ben aslında şuna özel bir vurgu yapmak istiyorum: Rekabet, Kamu İhale Kanunu'nun 5'inci maddesinde yer alan ve kamu ihale sisteminin temel ilkelerinden, belki de en önemlilerinden birisidir. Rekabet ilkesine göre de kamu ihalelerine mümkün olduğunca fazla isteklinin katılması ve dolayısıyla devletin ihtiyaçlarının en uygun bedelle karşılanması esastır. Şimdi, az önce sordum "Sayıştay denetimine tabi olacak mı olmayacak mı?" derken. Aslında 16'ncı maddenin (7)'nci fıkrasında "USHAŞ ceza ve ihalelerden yasaklama hükümleri hariç Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'na tabi değildir." Şimdi, dolayısıyla burada bir rekabet istenmiyor. Bu anonim şirketin yüzde 50'nin üzerinde kamu kaynağı olacağı ifade edilen Sayın Muş tarafından yani kamu kaynaklı şirketin Sayıştay denetimine tabi olacağı... Nasıl olacak? Kamu İhale Kanunu'na tabi değil, nasıl Sayıştay denetleyecek ihaleleri? Bu şirketin rekabetten niye kaçırılmaya çalışıldığını, anonim şirket olması münasebetiyle bir sermaye şirketine ve bunun üzerinden yap-işlet-devret, kamu özel ortaklığı gibi projelere ön açıcı bir uygulama mı olduğunu, bunun bakanlığın aslında uhdesinde olacak birçok görev, yetki ve sorumlulukları şirkete devrederek nereye varılmak istendiğini, sadece burada yazan amaçlarıyla değil bunun arkasında ne olduğunu özellikle sormak istiyorum. Yoksa pazarlık usulü ihalelerde ve belirli istekliler arasında yapılacak ihalelerde, açık ihale usulüne göre tercih edilecek böylesi ihalelerde bütün endişelerimizin arkasında yatan nedenler gerçek midir sormak istiyorum.