| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi (1/276) ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/275) ve Sayıştay tezkereleri a)Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı b)Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı c)Karayolları Genel Müdürlüğü ç)Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu d)Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 05 .11.2018 |
AYHAN EREL (Aksaray) - Sayın Başkanım, Sayın Bakanım; hepinize sevgi ve saygılar sunuyorum.
Aksaray Türkiye'nin ortasında bulunan, doğuyu batıya, kuzeyi güneye bağlayan önemli bir mevkide. Sayın Cumhurbaşkanımızın Aksaray'ı defalarca ziyaretleri sırasında, 3 defa, Aksaray'a devlet demir yollarını, Ulukışla Çakmak İstasyonu'yla Aksaray arasında 96 kilometre bir mesafede bulunan aradaki demir yolu sözünü ve müjdesini vermişti ama bugüne kadar bu 96 kilometrelik demir yolu maalesef hayata geçirilemedi. Aksaray ekonomisi için bu demir yolu hayati önem taşımaktadır. Zira, organize sanayi bölgesi bu kadar kısa bir mesafeyle Mersin Limanı'na bağlanmış olacak, Mersin Limanı'na bağlandığında da bugün organize sanayide büyük fabrikaların, Brisanın, Sütaşın, Mercedesin ve Colinsin yanında daha, çok büyük fabrikalar gelecek. Böylece Aksaraylı hemşerilerimiz daha çok iş ve aşa sahip olacaklar.
Yine Aksaray'da 1998 yılında temeli atılan ve yüzde 60'a kadarı tamamlanan, yerel imkânlarla yapılan havaalanı maalesef 2002'den bu yana herhangi bir işlem görmemektedir. Oysa yüzde 60'a, yüzde 70'e yakını tamamlanmış bu havaalanına Aksaraylıların alın terleri, emekleri ve sermayeleri heba olmuştur. Bu kadar yapımı tamamlanan havaalanının bir an önce Aksaray'da faaliyete geçmesi gerektiği inancındayız.
Demin bir arkadaşımız "Türkiye'de havaalanı olmayan il kalmadı." şeklinde bir beyanda bulundu. Aksaray'da 1998'de temeli atılan ama bir türlü bitirilemeyen havaalanının artık Aksaraylılara verilmesi gerektiği kanaatindeyiz.
Yine, Adana'dan başlayıp Ankara'ya uzanan otoban dolayısıyla Aksaray'ın Ortaköy ilçesindeki istimlakten dolayı birçok köylümüz mağdur durumdadır. Kamulaştırma, istimlak bedelleri ödenmemiştir. Karayolları Genel Müdürlüğüne yapmış oldukları müracaatlar da sonuçsuz kalmıştır. Bundan dolayı bu bedellerin ödenmesini beklemektedirler.
Yine, her seçim döneminde temeli atılan, 3-5 tane vasıtayla "Yapacağız." denilen Aksaray-Ortaköy arasındaki bölünmüş yol, maalesef, yaklaşık on senedir bir türlü bitirilememiştir. Oysa 50 kilometrelik bir yoldur burası, Kırşehir üzerinden Aksaray'ı Karadeniz'e bağlayan bir güzergâhtadır. Hatta orada öyle bir farklılık vardır ki Kırşehir kara yolları sınırı başladığında yol birden genişlemekte ama Aksaray kara yolları sınırı içerisinde yol daracıktır. Buna da bir anlam vermiş değiliz. Sanki iki ülke arasında bir sınır geçişi gibi görünmektedir; bu durumun da düzeltilmesini talep ediyoruz.
Yine, bugün yaklaşık 30-35 bin tane araç Aksaray'dan geçmektedir. Otobandan dolayı bu araç sayısı 5-6 bine düşecektir. Aksaray'da Sayın Cumhurbaşkanımızın sözünü verdiği 40 kilometreye yakın bir çevre yolunun bu aşamada Aksaray'a bir katma değer sağlayacağı kanaatinde değiliz. Eğer planlamada ise bu çevre yolunun çıkarılmasının Aksaray'ın ekonomisine katkı sağlayacağı inancındayız.
Yine, bu TÜRKSAT'tan dolayı bir sıkıntımız var. Yerelde vatandaşların sesi, kulağı olan televizyonlar, maalesef, TÜRKSAT'a olan ödemelerini hâlâ dolar üzerinden yapmaktadırlar. Her ne kadar dolar 5,5'te sabitlenmiş ise de bu sabitliğin, Sayın Cumhurbaşkanlığımızın kararnamesi doğrultusunda 3,77'ye düşürülmesinin uygun olacağı veya TL'ye çevrilmesinin uygun olacağı düşüncesindeyiz.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçiş ücretleri dile getirildi, bunu tekrar ederek vakit almak istemiyorum.
Çok teşekkür ediyorum, sağ olun.