KOMİSYON KONUŞMASI

DENİZ YAVUZYILMAZ (Zonguldak) - Sayın Başkanım, Sayın Bakan, değerli milletvekilleri; bir KİT Komisyonu üyesi olarak Plan ve Bütçe Komisyonuna misafir olarak katıldım.

Öncelikle, asli işimiz, şu anki görevimiz olduğu hâlde sürekli bir zamanla yarış hâlindeyiz. Bir an önce buradaki görüşmeleri tamamlayıp gidilmesi yönünde bir eğilim oluşuyor ister istemez. Dolayısıyla ben bu konuşmada zamanla yarışmayacağım, onu ifade etmek isterim.

Sayın Bakanım, şu ana kadarki değerli milletvekillerimizin kendi illeriyle ilgili söylediği yol sorunlarını 10'la çarpın, eşittir Zonguldak'ın yol sorunları. Bu şekilde önce özetlemek isterim. Zira, özellikle Zonguldak-Devrek-Ereğli arasındaki kara yollarının, dere yataklarının uçurumlarını teğet geçen yolların büyük kısmında ve kot farkı bulunan geliş gidiş yollarının arasında beton veya çelik bariyerler bulunmamaktadır. Bu doğrultuda yaptığımız istişareler ve devlet kurumlarıyla görüşmeler neticesinde anladık ki Karayolları Bölge Müdürlüğümüzün elinde de bariyer bulunmamakta, ihalesi yapılmamakta. Aynı zamanda da özellikle yol inşaatları Zonguldak kara yollarında yaklaşık otuz yıldır devam ettiği ve bir türlü bitirilemediği için de dolayısıyla bu noktalara bir türlü bariyer montajı yapılmamakta. Bu bağlamda benim size yönelteceğim soru şu: Türkiye'de bariyer ihtiyacı olup da montajlanmayan ne kadar, kaç kilometre yolumuz vardır? Aynı zamanda da bu bariyer ihalesi açılamamaktaysa eğer... Zonguldak bölgesiyle ilgili olarak özellikle sacın üretildiği yer Erdemir. Aynı zamanda belediyelerimizin beton santralleri var. Hem sac hem de beton bariyer imal edecek bir şehiriz. Dolayısıyla bu doğrultuda eğer mümkünse mevzuat üzerinde bir inceleme yaparak Zonguldak'ta da istihdamı özellikle Ereğli-Alaplı Tersaneler Bölgesi'nde artırıcı tedbiri alırsanız sevinirim.

Bir diğer nokta: Zonguldak'ın havaalanı var diyeceğim ama kullanılmayan bir havaalanı, dolayısıyla yok hükmünde. Zonguldak halkı bu doğrultuda sizden bir atılım bekliyor, hepimiz bekliyoruz.

Türksat'ın bütçesi açıklanırken eksi 0,5 azaltıldığı gibi bir tabloyla karşı karşıya kaldık. Bütçe değerleri tüm kurumlar için artarken bu kadar stratejik bir kurumun bütçesinin neden azaltıldığını açıkçası anlamadım. Aynı zamanda servis sağlayıcı özelliği bulunan, internet servis sağlayıcı özelliği bulunan Türksat'ın geniş bant aralığı hızını istediği zaman yavaşlatıp yavaşlatamadığını, daha açık sormak gerekirse şu ana kadar 2002 yılından itibaren Twitter ve Facebook internet hızındaki düşürmeyi yapabilme yeteneğine sahip olup olmadığını sormak istiyorum. Bu bağlantıda, hangi tarihlerde, kaç kez, ne kadar süreyle, hangi gerekçelerle internet hızı Türkiye'de yavaşlatılmıştır?

Zonguldak'ta tünel inşaatları duran Mithatpaşa 1 ve 2 adında tünellerimiz mevcut. Özellikle şehir içi trafiği yüzde 25 oranında rahatlatacak olan tüneller ödeneksizlik nedeniyle yarım kalmış durumdadır. 2019 bütçenizde bu tünellerin yapılması için ayırdığınız rakamı sormak istiyorum. Özellikle rakam soruyorum çünkü eğer rakamla yanıt vermediğiniz takdirde 2019 yılında bu tünellerin yapılmayacağı gibi kanaatim hasıl olacak. Zira bu konuyla ilgili birçok bilgi istem dilekçesi de hâlihazırda verdik.

Kilimli sahil yolu tüm uyarılarımıza rağmen yapılmıştı, büyük çoğunluğu bitmişti ama bir şeridi maalesef Karadeniz'in dalgalarıyla büyük hasar gördü ama diğer şeridi açıldı. Bu yolda da sizlerden iyileştirme talep ediyoruz. Özellikle tünel içi ve normal trafiğin arttığı kısımda bir an önce Karayolları Bölge Müdürlüğümüzün sizlerin talimatıyla yolu daha da kullanılır hâle getirmesini talep ediyoruz.

Teşekkür ediyorum.