KOMİSYON KONUŞMASI

DENİZ YAVUZYILMAZ (Zonguldak) - Diğer öneriye geçerken, aynı zamanda bu ilk 100 firmaya kullandırılmış olan ticari kredilerin oranı verilmişti. Bu noktada sizden yazılı olarak ilk 20 firmaya kullandırılan ticari kredilerin toplam oranını talep ediyorum

TÜRKİYE HALK BANKASI AŞ GENEL MÜDÜRÜ OSMAN ARSLAN - İlk 25 mi 20 mi?

DENİZ YAVUZYILMAZ (Zonguldak) - İlk 20, 100 firmaya verilmiş, ilk 20'nin oranı.

TÜRKİYE HALK BANKASI AŞ GENEL MÜDÜRÜ OSMAN ARSLAN - Tamam.

DENİZ YAVUZYILMAZ (Zonguldak) - Diğer öneri, 10'uncu öneri: "Bankada gerek personelin yaptığı işlemlerden gerekse banka dışındaki kişilerin yaptığı işlemlerden kaynaklanan usulsüz işlemlerin meydana gelmemesi için alınan önlemlerin güçlendirilmesi." Şimdi, bu noktada personele ilişkin olarak veya aldığınız hizmete ilişkin veya ürettiğiniz hizmete ilişkin olarak doğan bazı sıkıntılar var. Bunlardan bir tanesi "kur skandalı" olarak kamuoyuna yansımıştı. 31 Ağustos akşamı Türkiye Halk Bankası internet bankacılığı üzerinden 3,72 TL'den Amerikan doları, 4,32 TL'den avro satmıştı. Satış anındaysa doların piyasa kuru 6,5, avronun piyasa kuru ise 7.6 TL'ydi. Şimdi, bu noktada siber güvenlik ve bilgi güvenliği açısından bir zaaf olduğu, bir açık olduğu net ve ortada. Hazır siz de Komisyonumuza iştirak etmişken bu noktadaki hatanın yazılımdan mı kaynaklandığını veya çok da sık karşılaşılan bir durum olmadığı için açıkçası, belki de Türkiye'deki bu temel döviz hareketliliğinin içinde bizlerin yeni karşılaştığı bir hata olduğundan hareketle bizi bilgilendirmenizi sizden rica ediyorum. Eğer siber saldırıysa -çünkü bu doğrultuda bir başka banka siber saldırı altına girdiğini ama onu savuşturduğunu ifade etmiş, sosyal medyadan da belirtmişti- böyle bir saldırıysa bu konudaki tedbirleriniz yeterli mi? Çünkü netice itibarıyla mevduat sahiplerinin bir bankayı tercih etmelerindeki en önemli hususlardan biri aynı zamanda o bankanın güvenliği sağlaması ve itibarı. Biz isteriz ki Halk Bankasının itibarı en yüksek seviyede olsun ancak uygulamalarının da bu tip hatalara fırsat vermemesi lazım ki biz o itibarı en yukarıda her zaman destekleyelim.

Bir diğer nokta da, bu, yazılımdan kaynaklı bir problem mi? Halkbankın kendi bünyesinde özellikle bu teknoloji takip gelişimi, yazılım üretim noktalarında nasıl bir teşekkülünüz var? Burada mı bir zafiyet doğdu? Çünkü çok olağan bir durum olmadığı belli. Bu doğrultuda herhangi bir görevden alma, istifa veya bunun gibi süreçler işletildi mi? Biraz belki vereceğiniz yanıt teknik içerikli de olabilir ama teknik içerikli dahi olsa lütfen Komisyonumuzla paylaşırsanız Komisyon üzerinden de halkımıza çok sağlıklı bir bilgiyi -şu ana kadar yeterli olmadığı için söylüyorum- aktarmış oluruz.

Teşekkür ederim.