KOMİSYON KONUŞMASI

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Yani ben tabii ki bu önerinizin altında yatanı anlıyorum ama çok doğru olduğunu düşünmüyorum. Yani birilerini bir yere yönlendirmek, hani sizler bir dönem bizi yapmakla suçladınız, toplum mühendisliğini bu anlamda yapmış gibi hissettiriyor bana kendimi. Şöyle: Çocukları biz hepimiz biliyoruz. Hepimiz çocuk yetiştirdik. Benim 2 tane büyük çocuğum var, evli, hepsi meslek sahibi ama sonuçta hiçbir zaman bir yönlendirme olmadı, sonuçta kendileri seçtiler. Dolayısıyla özellikle kızları bilim, teknoloji alanında yönlendirmek gibi bir şey beni toplum mühendisliğini tam yapmaya soyunduruyor. O önündeki engelleri kaldırmak falan olabilir ama çok özel bir alan olur. Şimdi ben de biraz arkadaşımıza katılıyorum. Şöyle: Aslında şu şeyi yapmadan yani tüm toplumda biraz önceki konuşmamda da söylediğim, hem eğitimde hem siyasi söylemde hem basında, yazılı, görsel medyada bu cinsiyet ayrımcı söylemleri gidermeden aslında bunları yapmak çok olanaklı değil. Belki önceliği ona verebiliriz. Önceliği onu araştırırız. Sadece eğitimde de değil, yaşamın tüm alanlarında o cinsiyet söylemciliğini, cinsiyet ayrımcılığına yönelik söylemleri önlemeye yönelik bir araştırma komisyona kurup belki ardından kız çocuklarını eğitim hayatına yönlendirmeyi yapabiliriz. Yani ona öncelik verebiliriz diğer komisyona, şu beş numaralı komisyona, yani biraz daha farklı hâle getirerek bu söylemi diye düşünüyorum. Yani bir çocuk çok başarılı bir bilim insanı olur, felsefeci olur.

DERYA BAKBAK (Gaziantep) - O ayrımcılıktan yana değiliz ama.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Dolayısıyla hani böyle illa bilim, teknoloji, matematik ve mühendislik alanlarına yönlendirme cümlesi çok doğru gelmiyor bana.