| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Türkiye Büyük Millet Meclisi, Cumhurbaşkanlığı, Sayıştay Başkanlığı ile Kamu Denetçiliği Kurumu bütçe ve kesin hesapları nedeniyle |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 04 .11.2014 |
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Öncelikle bir mazeret bildirmek durumundayım: Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Sayın Cemil Çiçek, dört ay önce belirlenen yurt dışı programı nedeniyle 2 ve 4 Kasım 2014 tarihleri arasında Gürcistan'da resmî bir ziyarette bulunduğundan dolayı bütçe görüşmelerine katılamamaktadır. Bu nedenle sunumu ben yapacağım.
BAŞKAN - Buyurun Sayın Başkan Vekilim.
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Sayın Başkan, Plan ve Bütçe Komisyonunun sayın üyeleri, kurumlarımızın sayın yönetici ve mensupları, sayın basın emekçileri; sözlerimin başında, cumhuriyetimizin kurucusu, ilk Başkanımız Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere Meclisimizde görev almış bütün devlet ve siyaset adamlarımızı, şehit ve gazilerimizi rahmet, minnet ve şükranla yâd ediyorum.
Bu arada, Plan ve Bütçe Komisyonuna ve Genel Kurul çalışmalarına, Meclis çalışmalarına büyük emek vermiş Sevgili Mevlüt Aslanoğlu'nu da sevgiyle saygıyla selamlıyorum.
Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulan 2015 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı ile 2013 Yılı Kesin Hesap Kanunu Tasarısı'nın görüşmelerine başlanmış bulunulmaktadır.
Bu vesileyle, Plan ve Bütçe Komisyonunun siz değerli üyelerine bundan sonraki yoğun ve yorucu çalışmalarınız için başarılar diliyorum, hepinizi saygıyla selamlıyorum.
2015-2017 dönemi Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı'nın ve kurumlarımızın 2015 yılı bütçelerinin şimdiden hayırlı ve uğurlu olmasını da diliyorum.
Türkiye Büyük Millet Meclisi bütçesinin görüşmelerinde ortaya koyacağınız değerlendirme ve öneriler, Başkanlığımızın 2015 yılı bütçesinin etkinlik ve verimliliğine çok önemli katkılar sunacağına da inanıyoruz.
Sayın Başkan, Plan ve Bütçe Komisyonunun sayın üyeleri; bildiğiniz gibi Türkiye Büyük Millet Meclisi, milletimiz adına yasama ve denetim faaliyetlerini yürütmekte ve temsil görevini yerine getirmektedir. Bu hizmetlerin yüklediği büyük misyonun en iyi ve en verimli bir şekilde yerine getirilmesi temel amacımızdır. Milletimizin yüksek beklentileri, cumhuriyeti geleceğe daha güçlü bir şekilde taşıyabilme kararlılığımız, işleyen bir demokrasi, Meclisimizde hayat bulan millî irade bizim en büyük güç kaynağımızdır. Meclisimiz bundan sonra da eksilmeyen ve artan bir heyecanla çalışmalarını sürdürmeye ve milletimizin özlemlerini gerçekleştirmeye devam edecektir.
Değerli arkadaşlar, yasama ve denetim çalışmaları hakkında sizlere bazı kısa bilgiler vermek istiyorum.
24'üncü Dönem Dördüncü Yasama Yılında Başkanlığa 173 kanun tasarısı gelmiş, 47 kanun tasarısı kanunlaşmış, 151 kanun tasarısı ise Genel Kurul gündemine girmiştir. Halen 109 tasarı ilgili komisyonlarda, 292 tasarı ise Genel Kurulun gündeminde bulunmaktadır.
Aynı yasama yılında Başkanlığa 647 kanun teklifi gelmiş, 175 kanun teklifi kabul edilmiş, kanunlaşmış, 186 kanun teklifi ise Genel Kurul gündemine girmiştir. Hâlen 2.089 teklif ilgili komisyonlarda, 12 teklif ise Genel Kurulun gündeminde bulunmaktadır.
Dördüncü Yasama Yılında bazı kanun tasarı ve teklifleri birleştirilmek suretiyle 58 kanun kabul edilmiş, 24 Türkiye Büyük Millet Meclisi kararı alınmıştır.
Belirttiğim dönemde Başkanlığa 10 genel görüşme önergesi verilmiştir. Söz konusu önergelerden 1'i reddedilmiş, 9 önerge ise gündeme alınmayı beklemektedir.
Aynı yasama yılında Başkanlığa 8 Meclis soruşturması önergesi verilmiştir. Bu önergelerden 4'ü için Meclis soruşturması açılması reddedilmiş, 1'i kabul edilmiştir. 1 önerge ise imza sayısı yeter sayısının altına düştüğü için işlemden kaldırılmış, 1 önerge geri alınmış, 1 önerge ise konusuz kaldığından işlemden kaldırılmıştır.
Bu yasama yılında 9 gensoru önergesi verilmiştir. Bu önergelerden 2'si geri alınmış, 6 önergenin gündeme alınması Genel Kurul tarafından reddedilmiş, 1 önerge ise işlemden kaldırılmıştır.
Kamu İktisadi Teşebbüsleri Komisyonunca, denetim kapsamında bulunan kuruluşlardan 78'inin 2012 yılı alt komisyon görüşmeleri tamamlanmıştır.
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonuna yapılan 2.350 başvuru incelemeye alınmış ve 5 konu kurulan alt komisyonlar marifetiyle özel incelemeye alınmıştır.
Dilekçe Komisyonu tarafından ise 14.320 dilekçeyle başvuru incelemeye alınmıştır.
Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu 139 birleşim ve 891 oturumda 794 saat 58 dakika çalışmış, bu çalışmalara ilişkin 41.168 sayfa tutanak tutulmuştur. Komisyonlarda ve diğer toplantılarda 1.073 saat 17 dakika çalışma için 28.809 sayfa tutanak tutulmuştur. Bildiğiniz gibi e-Tutanak Projesi kapsamında milletvekillerimizin Genel Kurul konuşmaları e-posta adreslerine gönderilmektedir. Projenin ikinci aşamasında ise İkinci ve Üçüncü Yasama Yıllarına ait konuşmalar taşınır belleklerde toplanarak tüm milletvekillerimize dağıtılmıştır. Dördüncü Yasama Yılına ait aynı çalışma da e-kitap olarak Kasım ayında teslim edilecektir.
Bu yasama yılında kütüphanemizde 80.841 okuyucuya hizmet verilmiş, İnternet ortamında 41.977 kişi kütüphanemizden faydalanmıştır. Ayrıca kütüphane koleksiyonumuza 3.604 yayın eklenmiştir.
Araştırma Merkezi bünyesinde, milletvekillerimizden gelen bilgi taleplerini karşılamak üzere rapor, bilgi notu, bilgi ve doküman derleme türünde 343 çalışma gerçekleştirilmiş, gelen taleplerin daha hızlı ve daha etkin bir biçimde karşılanması amacıyla kısa bilgi notu türünde de çalışmalar yapılmaya başlanmıştır.
2014 yılı içinde Türkiye Büyük Millet Meclisi ile ilgili yazılı basında yer alan 840.999 adet makale "Basında Bugün TBMM" başlığıyla İnternet ortamında hizmete sunulmuştur.
Yasama ve denetim çalışmaları kapsamında 775 saat 40 dakika televizyon yayını yapılmıştır. Bu yayınların 501 saat 40 dakikası TRT-3 üzerinden, 274 saati ise İnternet üzerinden yapılan canlı Genel Kurul yayınıdır. Grup toplantılarının yayın miktarı ise 87 saat 25 dakikadır. Ayrıca 122 saat haber yayını gerçekleşmiştir.
Türkiye Büyük Millet Meclisi Basımevi'nde gündem, kanun tasarı ve teklifleri, sıra sayısı, geçen tutanak özeti gibi konularda 15.255.179 sayfa basım yapılmıştır.
Engelsiz Meclis Projesi kapsamında tutanak özetleri seslendirilerek kurumsal İnternet sayfasında tutanaklar bölümünde yeni bir sekmede hizmete sunulmuştur.
Değerli Arkadaşlar, Türkiye Büyük Millet Meclisi parlamenter diplomasi faaliyetlerine de çok önem göstermektedir. Örneğin Ocak ayında İslam İşbirliği Teşkilatı Parlamento Birliği 10'uncu Konferansı, İstanbul'da Meclisimizin ev sahipliğinde tertip edilecektir. Yine, 2016 yılında NATO Parlamenter Asamblesi Genel Kurulu İstanbul'da gerçekleştirilecektir. Ayrıca Güneydoğu Avrupa İşbirliği Süreci Parlamenter Asamblesinin kurulmasını müteakip Asamble Sekretaryasının Türkiye'de olması yönünde diplomatik girişimlerimiz de sürdürülmektedir. Böylece parlamenter asambleler aracılığıyla özellikle yakın coğrafyamızda parlamenter diplomasi alanında etkin olma ve halkların temsilcileri aracılığıyla halklar arasında iletişimi ve etkileşimi artırmak hedeflenmektedir.
Yine Dördüncü Yasama Yılı'nda da yoğun bir şekilde meclis başkanları, ihtisas komisyonları, uluslararası parlamenter asambleler Türkiye delegasyonları, parlamentolar arası dostluk grupları, milletvekilleri düzeyinde dış temaslarda bulunulmuştur. Meclis Başkanlığı düzeyinde 14 cumhurbaşkanı, 15 meclis başkanı, 1 başbakan, 3 bakan, 36 büyükelçi ve 36 münferit heyet kabul edilmiştir.
Aynı dönemde dış politikamız açısından da parlamenter diplomasinin önem ve öncelik arz ettiği ülkelerin meclis başkanlarının davetlerine icabetle belli başlı ülkelerde resmî ziyaretlerde bulunulmuş, yurt içinde ve yurt dışında önemli uluslararası toplantı ve konferanslara da katılım gerçekleşmiştir.
Sayın Başkan, Komisyonumuzun değerli üyeleri; 24'üncü Dönem Bir, İki , Üç ve Dördüncü Yasama Yıllarında TBMM olarak yasama, denetim, basın- yayın, sanat, kültür, spor, idari teşkilat, bilgi ve bilişim teknolojileri, sosyal sorumluluk, halkla ilişkiler faaliyetlerine ilişkin olarak pek çok ilkleri gerçekleştirdik. Bunlara kısaca değinecek olursak: Öncelikle Türkiye Büyük Millet Meclisi İdari Teşkilatının yapısının 2011 yılında yürürlüğe giren 6253 sayılı Kanun'la ciddi bir değişikliğe uğradığı hatırlanacaktır. Bu sebeple, anılan dönemdeki Başkanlık Divanı kararlarının önemli bir bölümünü İdari Teşkilata ilişkin mevzuatın yenilenmesi oluşturmaktadır.
Bu dönemde gerçekleştirilen en önemli yeniliklerden biri de Meclisin güvenlik hizmetlerinin İçişleri Bakanlığına devredilmesi ve Meclisin sivilleştirilmesi olmuştur.
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlık Divanı bu dört yasama yılı boyunca ayrıca Kurum bütçesi, norm kadro çalışması, bilgi edinme hakkının kullanılması, personelin yurt dışı eğitimi, yükselmesi ve unvan değişikliği, restorasyon faaliyetleri, Türkiye Büyük Millet Meclisi Onur Ödülü verilmesi gibi pek çok konularda 76 tane karar almıştır.
Diğer yandan, bu dönemde Milletvekillerimize sunduğumuz bilgi hizmetlerine de yoğun bir şekilde devam edilmiştir. 24'üncü Dönemin başından itibaren yasama ve denetim faaliyetlerine bilgi desteği sağlamak üzere hazırlanan rapor, bilgi notu, bilgi derlemesi gibi bilgi dokümanı sayısı 1.404'ü bulmuştur. Ayrıca 4 kitap çalışması da yapılmıştır.
Yine, bu dönemde Cumhuriyet Dönemi siyasî tarihimizin önemli belgelerinden olup arşivimizde muhafaza edilen istiklal mahkemelerine ait, bunlardan 12 tanesinin karar defterleri Osmanlıcadan günümüz alfabesine çevrilmiş, bir proje kapsamında mahkemelere ait evrakın analitik tasnifi, dijitalleştirilmesi ve indeksi yapılmaya başlanmıştır. Bunlardan işlemleri tamamlanmış olan İstanbul, El Cezire, Eskişehir ve Isparta mahkemelerine ait evrakın İnternet'ten kullanıma açılması, bu mahkemelere ait karar defterlerinin orijinal metinleri ile bu metinlerin çevrileri ve muhakeme zabıtlarının da kitap olarak basılması planlanmaktadır.
24'üncü Dönemin başından itibaren, hepinizin bildiği gibi, fiziksel mekânlara ilişkin de ciddi projeler gerçekleştirdik.
Bilindiği üzere, yine, 2004 yılında Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlık Divanınca yapımına karar verilen "Türkiye Büyük Millet Meclisi Kütüphane, Araştırma Merkezi ve Genel Sekreterlik Hizmet Binası Projesi", 2006 yılında düzenlenen ulusal proje yarışmasıyla belirlenmiştir. Ancak, 2006 ve 2008 yıllarında alınan kararlarla önce 250 milletvekilinin kullanımı için, daha sonra projeye 3 kat ilave edilmek suretiyle 520 milletvekilinin kullanımı için proje değişikliğine gidilmiştir.
Bu gelişmeler sonrası, ilk etapta 2008 yılında projenin bir parçası olan Ziyaretçi Kabul Binası tamamlanmıştır.
2010 yılında hafriyatı ve fore kazık işleri tamamlanan Yeni Halkla İlişkiler Binası'nın, 1 Nisan 2011 tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca yapım ihalesi gerçekleştirilmiş, 6 Mayıs 2011 tarihinde ise yer teslimi yapılarak yapımına başlanmıştır. Bu dönemde ise binanın inşaatının belirli bir aşamaya gelmesi nedeniyle farklı siyasi partilere mensup mimar milletvekillerinin de görüşleri alınarak binanın yapımına devam edilmek durumunda kalınmıştır. Kontrollüğü de aynı Bakanlık tarafından yapılan binanın tefriş ve dekorasyon işleri Kurumumuzca yapılmıştır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca Mart 2014 yılında Kuruma teslim edilen binaya taşınma işlemleri ise 27 Mart-4 Nisan 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
Kurumumuza gelen heyetlerin ağırlanması açısından ihtiyaçlarımızı karşılamayan binalarımızdan biri de Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlık Resmî Konutu'dur. Bu düşünceden hareketle bu konuda da gerekli çalışmalar gerçekleştirilmiş, geleneksel Türk mimarisinin unsurlarını kullanarak 'yeşil bina' özelliği olan yeni Başkanlık Resmî Konutu da kısa bir süre zarfında tamamlanarak 14 Ağustos 2014 tarihinde hizmete girmiştir.
2012 yılında kültür varlığı olarak tescil edilen ana binanın mevcut durumuna ait rölöve projeleri hazırlanmış, ayrıca binanın dış cephesinde de restorasyonu ile temizliği yapılmıştır.
24'üncü Dönemde, Meclisin kangrenleşmiş dertlerinden biri olan otopark sorununa da el atılmış ve yerleşkeye 67'si engelliler için olmak üzere toplam 800 kapasiteli bir otopark yapılarak kullanıma sunulmuştur. Öte yandan, yerleşke içinde bulunan lojmanların yıkımı tamamlanmış, yerine yeşil alan ve açık otopark yapılarak 28 Ağustos 2014 tarihinde hizmete sunulmuştur.
Diğer yandan, daha önce Muhafız ve Tören Taburu Komutanlığınca kullanılan binada tadilat ve onarım işleri gerçekleştirilerek Personel Hizmet Binası olarak kullanıma sunulmuş, daha önce sosyal tesis olarak kullanılan mekân ve çevresi TBMM Bahçe Lokantası olarak düzenlenerek yine hizmete sunulmuştur.
Önemle bu konuyu vurgulamak isterim ki tüm bu projelerimizi gerçekleştirirken çevreye duyarlı olmaya azami özen gösterilmiştir.
Bütün bu faaliyetlerle eş zamanlı olarak 2011 yılının Haziran ayından itibaren Türkiye Büyük Millet Meclisini ziyaret eden 1 milyon 865 bin 937 kişiye ev sahipliği yapılmış ve hizmet sunulmuştur. 16 Mart 2013 tarihinde başlayan ve cumartesi günleri gerçekleştirilen "Halk Günü" uygulamasıyla Meclisin kapıları vatandaşlarımıza açılmış, 8.010 ziyaretçimize rehber eşliğinde gezi hizmeti sunulmuştur.
Görev yapılan süre zarfında hizmet kalitesinin daima en üst düzeyde olmasına çok özen gösterildi. Meclis halkımızın meclisidir ve halkın kaynaklarını kullanmaktadır. Bu sebeple, dönemin başından bu yana kaynakların geri dönüşümüne yönelik sosyal sorumluluk projelerine çok önem verilmiştir. Pek çok projemiz bu konuda ödüle layık görülmüş, başka kurum ve kuruluşlar tarafından da örnek alınmıştır.
Örneğin, engelli vatandaşlarımıza yönelik hassasiyetimiz de her alanda artarak devam etmektedir. Bu kapsamda sayılabilecek uygulamalardan bir kaçı hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum:
Türkiye Büyük Millet Meclisi yerleşkesinde ve hizmet sunulan mekânlarda engellilere yönelik gerekli fiziki iyileştirmeler tamamlanmıştır. Bu çerçevede, engelli rampaları, engelli asansörleri, tuvaletler, kayar kapılar yapılmış, otoparklarda gerekli düzenlemeler gerçekleştirilmiştir.
Ayrıca engelli, yaşlı, hasta ve yardıma ihtiyaç duyan vatandaşlarımızı yönlendirmek ve refakat hizmeti sağlamak amacıyla Ziyaretçi Kabul Salonumuzda bir Özel Hizmet Bankosu da kurulmuştur. İşitme engelli vatandaşların TBMM'yle iletişime geçmelerini kolaylaştırmak amacıyla "420 75 00" numaralı çağrı merkezi kurulmuş, hizmete ilişkin bir kamu spotu hazırlanarak ulusal televizyon kanallarında yayınlatılmıştır.
Yine görme engelli vatandaşlarımız için ise 24'üncü Dönem Milletvekili Albümü Braille alfabesiyle basılmış, kabartmalı tanıtım kitapçığı ve yerleşke haritası hazırlanmış, ziyaretçi kabul salonunda hizmet veren personele engellilerle doğru iletişim ve tutum eğitimi, halkla ilişkiler ve rehberlik personeline ise işaret dili eğitimleri verilmiştir.
Hassasiyet gösterdiğimiz hususlardan biri de TBMM'nin çocuklara yönelik faaliyetleri olmuştur. Bu kapsamda, TBMM'nin tanıtımını yapmak ve millî egemenlik, demokrasi, kanun yapım süreci, milletvekili seçimi, 23 Nisan kavramlarını çocuklara uygun içeriklerle anlatmak amacıyla bir "TBMM Çocuk" markası oluşturulmuş ve ilk kez Meclis Çocuk İnternet Sitesi hazırlanmıştır. Ayrıca, kanun yapım sürecinin anlatıldığı bir çizgi roman ile Meclisi tanıtan bir hikâye kitabı yayınlanmıştır. Söz konusu kitaplar TBMM'yi ziyaret eden çocuklara hediye edilmektedir.
Sosyal faaliyetler kapsamında, yine, TBMM'de milletvekilleri ve personele yönelik çeşitli kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler gerçekleştirilirken kurum personeli tarafından da korunmaya muhtaç çocuklar, ceza ve tutukevlerinde bulunan kadın ve çocuklar, tedavi gören çocuklar, huzurevi sakinleri, şehit ve engelli aileleri için çeşitli faaliyetler düzenlenmiştir.
24'üncü Dönemin başından itibaren idari teşkilatın insan kaynaklarına ilişkin çeşitli faaliyetleri de yürütülmüştür. İlk olarak bir norm kadro çalışması gerçekleştirilmiş, idari teşkilatta görev alacak personelin nitelikleri, unvanları ve sayıları belirlenmiştir. Ayrıca, çalışanların kurumda işe başlamaları, görevde yükselmeleri ve unvan değiştirmeleri objektif kriterlere bağlanmış ve bu konuda gerekli mevzuat düzenlemeleri de hazırlanmıştır.
Yine, bu dönemde bir görevde yükselme sınavıyla ilk kez uygulanan bir unvan değişikliği sınavı gerçekleştirilmiştir.
Diğer yandan, 6331 sayılı Kanun kapsamında TBMM'de iş sağlığı ve güvenliği çalışmalarına başlanmış olup kurum çalışan temsilcilerinin seçimi de gerçekleştirilmiştir.
Türkiye'de TBMM'nin en iyi ve örnek kamu kurumu olma hedefi ve katılımcı yönetim anlayışıyla başlatılan "Bir Projem Var, Bir Önerim Var" uygulaması aracılığıyla personelimiz tarafından farklı görüş ve öneriler dile getirilmektedir. Bunlardan uygulama kabiliyeti olanlar süratle hayata geçirilmektedir. Bu dönemin başından bu yana çalışanlardan 770 proje ve öneri gelmiştir.
Bilindiği gibi İstanbul'da bulunan çeşitli saray, köşk ve kasırlara ilişkin restorasyon, müzecilik ve tanıtım faaliyetleri de Türkiye Büyük Millet Meclisinin uhdesinde sürdürülmektedir. Bu kapsamda, anılan dönemde yurt içi ve yurt dışından gelen 3 milyon 918 bin 323 kişiye gezi ve rehberlik hizmeti verilmiştir. Ayrıca Veliaht Dairesi, Türk eserlerinin teşhir edildiği resim müzesi olarak da hizmete açılmıştır.
Belirtmek isterim ki TBMM yasama ve denetim faaliyetlerini milletimiz adına yapmaktadır. Bu çatı altında gerçekleştirilen yasama ve denetim faaliyetleri ile yönetsel çalışmalar gerek yazılı ve görsel basın yoluyla, gerekse basın toplantıları ve sosyal medya aracılığıyla kamuoyuyla paylaşılmaktadır.
Ayrıca Genel Kurul görüşmeleri TBMM TV tarafından canlı olarak televizyondan ve İnternet'ten yayınlanmış...
ADNAN KESKİN (Denizli) - İşinize geldiği sürece.
HASİP KAPLAN (Şırnak) - Yediye kadar.
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Lütfen, daha sonra söylerseniz memnun olurum, sözümü kesmezseniz daha çok memnun olurum.
...olup bütün faaliyetlerimiz TBMM İnternet sitesinde ve basılı faaliyet raporlarıyla duyurulmuştur.
BAŞKAN - Arkadaşlar, müzakereler sırasında...
ADNAN KESKİN (Denizli) - Hatırlasın diye, belki açıklama yapar diye.
BAŞKAN - Yapacaktır sorularınıza.
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Ben devam edebilir miyim?
BAŞKAN - Buyurun Sayın Başkanım.
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Sayın Başkan, Komisyonumuzun değerli üyeleri; 2015-2017 dönemine ait bütçe teklifimizle ilgili olarak değerlendirmelere geçmeden önce 2013 yılı kesin hesap sonuçları ile hâlen içinde bulunduğumuz 2014 yılı bütçemize ilişkin kısa bilgiler vermek istiyorum.
2013
yılı bütçemiz 773 milyon 260 bin Türk lirası olarak kanunlaşmış, yıl içinde yapılan aktarmalarla birlikte 722 milyon 741 bin Türk lirası olmuştur. Yıl sonu itibarıyla bu rakamın 651 milyon 897 bin Türk lirası harcanmış, yüzde 90 oranında bir gerçekleşme sağlanmıştır.
2014
yılı bütçemiz ise 774 milyon 393 bin Türk lirası olarak kanunlaşmış, yıl içinde yapılan aktarmalar ve ödenek ilaveleriyle eylül sonu itibarıyla toplam ödenek 809 milyon 540 bin Türk lirası olmuştur. Bu ödeneğin 490 milyon 673 bin Türk lirası yani yüzde 62'si gerçekleşmiştir. Yıl sonu itibarıyla 2014 yılı bütçemizin gerçekleşme oranının yüzde 95'e ulaşması beklenmektedir.
Sayın Başkan, sayın üyeler; bildiğiniz gibi Kamu Denetçiliği Kurumu faaliyete geçmiş olup bu kurum için hazine yardımı olarak TBMM bütçesi içinden 15 milyon 168 bin Türk lirası pay ayrılmıştır. Bu tutar toplam bütçemizin yüzde 2'sini oluşturmaktadır.
Kurumumuzun 2015 yılı bütçe teklifi 2014 yılı bütçesine göre yaklaşık yüzde 1,1 oranında yani 12 milyon 902 bin Türk lirası azalış göstermiş, Kamu Denetçiliği Kurumu bütçesi hariç, 748 milyon 48 bin olarak teklif edilmiştir.
Kamu Denetçiliği Kurumu için ayrılan hazine yardımıyla birlikte 2015 yılı bütçe teklifimiz, 2014 yılının başlangıç ödeneğine göre yüzde 1,1 azalışla 763 milyon 216 bin Türk lirası olarak teklif edilmiştir.
2015 yılı bütçe teklifimizin içinde personel giderleri
yüzde 60, sosyal güvenlik prim giderleri yüzde 8, mal ve hizmet alım giderleri yüzde 15, cari transferler yüzde 12, sermaye giderleri ise yüzde 4 oranında ağırlığa sahiptir.
Değerli arkadaşlar, 2015 yılında yapılacak bazı projelere değinecek olursak Genel Kurul kamera sistemi yenilenecektir.
MUSA ÇAM (İzmir) - Meclis TV çalışacak mı Genel Kurul süresince?
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Lütfen sırası geldiği zaman sorar mısınız sorunuzu. Lütfen... Burada bir sunum yapıyorum.
TBMM Televizyonu yayın kayıtları sayısal arşiv sistemiyle kapasite artırımı yapılacaktır.
Plan ve Bütçe Komisyonu ile KİT Komisyonu toplantı salonlarının tadilatı, tefrişi, konferans ve görüntülü sunum sistemlerinin yenilenmesi işi yapılacaktır.
Bilgisayar ve bilgisayar yazılımı alımları yapılacaktır.
IP telefon santrali alımı yapılacaktır.
Saygıdeğer Komisyon üyeleri, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişme, küreselleşme, demokrasinin ve katılımcılığın artan önemi, milletvekillerinin kurumdan beklentilerindeki değişim gibi hususlar kurumumuzda anlayış, amaç, araç, yöntem ve işleyiş değişimlerini de gerekli kılmaktadır.
Demokrasimizin kalbi olan Türkiye Büyük Millet Meclisinin teknolojik imkânlardan en iyi şekilde faydalanarak daha etkin, daha verimli, daha hızlı hizmet üretebilmesi için bu alandaki çalışmalarımıza büyük önem vermekteyiz.
Bu kapsamda 2015 yılı bütçe hedefimiz, millet adına yasama yetkisini kullanan değerli milletvekillerimizin çalışma şartlarını iyileştirmek, yasama sürecini ve kalitesini geliştirmek olacaktır.
MUSA ÇAM (İzmir) - Ne gibi mesela?
BAŞKAN - Arkadaşlar, lütfen...
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Sayın Başkan, lütfen müdahale eder misiniz.
BAŞKAN - Sayın arkadaşlar, lütfen...
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Sonuç olarak 2015-2017 dönemi bütçe teklifimiz hazırlanmış olup...
İZZET ÇETİN (Ankara) - Cemil Çiçek kaçtı, bunlar için kaçtı, söyleyemeyecekti.
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Üyesi olduğunuz kurumun bütçesi görüşülüyor. Lütfen saygılı olmalarını ihtar eder misiniz Sayın Başkan.
BAŞKAN - Arkadaşlar...
MUSA ÇAM ( İzmir) - Sayın Başkan, çok ayıp oluyor yani.
BAŞKAN - Ama böyle yaparsanız olmaz ki.
TBMM BAŞKAN VEKİLİ AYŞE NUR BAHÇEKAPILI - Sonuç olarak 2015-2017 dönemi bütçe teklifi hazırlanmış olup 2015 yılı için 763 milyon 216 bin Türk lirası, 2016 yılı için 829 milyon 319 bin Türk lirası, 2017 yılı için ise 845 milyon 217 bin Türk lirası olarak öngörülmüştür.
Değerli arkadaşlarım, bu konudaki detaylı bilgiler sizlere dağıtılan kitaplarda yer almaktadır.
2014 yılı bütçemizde olduğu gibi 2015 yılı bütçemizin de personel ve sağlık gibi rutin harcamalar dışındaki önemli bir bölümü, Meclisimizin bilgi ve teknoloji altyapısını güçlendirmeye ve fiziki mekânlarının iyileştirilmesine harcanacaktır.
Sayın Başkan, sayın üyeler; sözlerime son verirken 2015 yılı bütçemizin hayırlı olmasını diliyorum. İktidarı ve muhalefetiyle vereceğiniz katkılardan dolayı siz değerli milletvekili arkadaşlarıma ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Komisyonumuzun siz değerli üyelerine saygılar sunuyorum.