KOMİSYON KONUŞMASI

ATİLA SERTEL (İzmir) - Sayfa 2'de, iç önerilerde sayfa 17-19'a tekabül eden 2015 iç önerilerinde şöyle bir durum var Gaziantep Havalimanı'yla ilgili. Uzun uzun okumayayım ama şöyle söyleyeyim: "İmalattan hatalı ve eksik imalattan kaynaklanan sorunların kalıcı olarak giderilememesi, bu nedenle pist iyileştirme projesi yapılarak 2013 yılında 22,5 milyon lira bedel üzerinden yeniden ihaleye çıkmak zorunda kalınması ancak sözleşme bedeli ve yasal iş artışı nedeniyle söz konusu iş yine tamamlanamamış, onun ikmal ihalesine çıkılmış 29,4 milyon bedel üzerinden bir sözleşme imzalanmış ve 2014 yılında Devlet Hava Meydanları İşletmesi Teftiş Kurulu tarafından 30,9 milyon TL olarak tespit edilen kurum zararının tazmini için yüklenici firma aleyhine açılan davanın titizlikle takip edilmesi" demiş size. Siz de cevapta demişsiniz ki: "İlk duruşma 27 Şubat 2019'da yapılacak." Bu durumda bu faizleriyle beraber bu rakam hangi rakama yükseldi, onu bir öğrenmek istiyorum. Ama Sayıştayın bu önemli ve hâlâ mahkemelik aşamada olan bu öneriyi niçin iç önerilerine aldığını doğrusu merak ediyorum. Yani alt komisyon niye bunu üste çıkarmadı, onu da merak ediyorum. Daha dava önümüzdeki şubat ayında görülecek yani 2019'un Şubat ayında.

Şimdi burada 2017, 2018 yılında süre uzatımı ve iş artışları nedeniyle kurumun uğradığı bir toplam zarar var. Yani bu 2016 itibarıyla sona eriyor. 2015 herhâlde bu rapor. Üç yıl daha geçmiş üzerinden. Bu toplam zarar hangi noktaya ulaştı? Hangi projelerde süre uzatma ve iş artışına gidildi? Bu projeler süre uzatımı sonunda kesin kabulle teslim alındı mı? Yani siz bu işin kesin kabulünü yaptınız mı? Bu pist tamamen çalışır hâlde mi? Sözleşme tarihinde bitirilen projelerin toplam projeler içerisindeki oranı nedir? Devlet Hava Meydanları bu konuda bir zarara uğrayacak mıdır yoksa buna ilişkin tazminatını yani 30,9 milyon TL olarak söylenen rakamı alabilecek midir, onu soruyorum.

Teşekkür ediyorum.